וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה קבוצתית חדשה: 'השמש לא עמד דום'

אומני עוטף עזה והנגב המערבי מארחים את אמני ישראל בנגרייה בקיבוץ יד מרדכי את אומני ישראל. היצירות של האומנים, שחלקם נפגעו במלחמת "חרבות ברזל" משקפות את הקושי אך גם את הציפייה לעתיד טוב יותר ומחווה המייצגת סולידריות ושותפות תרבותית

נטליה זורבובה. יחצ,
נטליה זורבובה/יחצ

לציון שנה לאסון ה 7.10 תיפתח תערוכה קבוצתית "השמש לא עמד דום בנגרייה בקיבוץ יד מרדכי ב- 8.10.24, המשלבת אומנים מעוטף עזה והנגב המערבי יחד עם אומני ישראל.

התערוכה החדשה מהווה מחווה וסולדריות תרבותית, המייצגת את הרוח הישראלית ומאגדת בתוכה יצירות של אמנים ישראלים, בטכניקות מגוונות, כאשר מאחורי כל אחת מהן סיפור עוצמתי ומרגש עם תקווה ואופטימיות.

היצירות בתערוכה נוגעות בהשפעות של זמן וזיכרון מחד והתחדשות והמשכיות מאידך. התערוכה עומדת על מקומה של האמנות ככלי לביטוי ועיבוד כאב, לצד השאיפה לחזור לחיים ולהמשיך בעשייה משמעותית.

תמר קרוון. יחצ,
תמר קרוון/יחצ

בין היצירות המוצגות בתערוכה ניתן למצוא יצירות שנוצרו על ידי אמנים תושבי העוטף כמו: סופי ברזון מקאי, אייל אסולין, שריתה פלד ואחרים לצד אמנים ישראלים בעלי שם בינלאומי דוגמת צדוק בן דוד, אורי גרשט, חן שיש, שי אזולאי, נטליה זורבובה, תמר קרון ועוד. סך הכל משתתפים בתערוכה כ-40 אמנים ישראלים.

בין אמנים המתארחים: ניר אדוני, דניאל אוקסנברג, ברית איינשטיין, אורנה בן עמי, נדין בר נוי, תמר ברניצקי, אורי גרשט, ליה דייגי, דפנה דישי, רעות דפנא, עינב הלפרין סנקר, דורון וולף, עופרה וולף, אריאלה וורטהיימר, נטליה זורבובה, גבי זלצמן, משה טרקה, נורית לבנה, יונה לוי גרוסמן, זוהר מורג, עידו מרקוס, רות נבו, יאנה סטופ, דנה סיטון, מישל פלטניק, ללה קלוש, תמר קרוון, גידי רובין, ליאור רייזל, חן שיש, רונן שהרבני, ערן שקין.

תערוכת "השמש לא עמד דום" ביוזמת לימור לבנה, תושבת יד מרדכי, ובתמיכתם של אנשי העסקים והרוח שירה וישי דוידי, חמי פרס, גיל ברנדייס ואודי מירון.

לילך שמול, אוצרת התערוכה: "בתערוכה "השמש לא עמד דום" אנו מתבוננים בכוחות המניעים את ההתמודדות עם הזמן החולף. שם התערוכה לקוח משם ספרה עטור הפרסים של מרגרט לארקין המגולל את סיפורה של יד-מרדכי ואנשיה בתקופת מלחמת השחרור ונצרב בתודעה כחלק מהאתוס הקיבוצי. היצירות בתערוכה מעידות יותר מכל על היכולת להמשיך ולצמוח גם לאור אתגרים, ואת ההתמודדות עם העבר וההווה דרך אומנות ויצירה."

לדברי האוצרת שלומית אורן: "התערוכה מייצגת את התקווה ואת האמונה ביכולת להמשיך לצמוח גם בתקופות קשות. היצירות של האומנים, שחלקם נפגעו אישית במלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר, משקפות גם את הקושי אך גם את הציפייה לעתיד טוב יותר. "

ברית איינשטיין. יחצ,
ברית איינשטיין/יחצ
מימין שלומית אורן ולילך שמול. יחצ,
מימין שלומית אורן ולילך שמול/יחצ

התערוכה פתוחה לקהל הרחב במבנה הגרייה של קיבוץ יד מרדכי והוא פתוחה לקהל הרחב החל מה 8.10 עד ה 26.10 (כולל בחגים פרט ליום כיפור) . שעות פתיחה: 19:00 - 10:00 ימי שישי 10:00-14:00. במסגרת התערוכה יתקיימו סיורים, אירועי תרבות ומפגשי שיח אמנים.

אירוע פתיחת התערוכה ב-8 באוקטובר 2024 במעמד ובסיוע יו"ר המחנה הממלכתי שר הביטחון לשעבר ,תושב יד מרדכי ח"כ בני גנץ. כמו כן במהלך התערוכה יתקיימו גם אירועי תרבות ושיחות אמן.

אודות DuArt, האוצרות שלומית אורן ולילך שמול: DuArt מחבר בין עסקים, חברות ואמנות ופותח שער נגיש לעולם האמנות הטומן בתוכו עוצמה והשראה. בתהליך מקצועי ובליווי מומחיות מתחומי האוצרות וניהול עסקים ניצור את החיבורים המתאימים בין אמנות, חלל ומותג. חיבורים נגישים, מסקרנים ומשמעותיים.

אורן ושמול, המגיעות מעולמות הפיננסים והעיצוב, הן בעלות התמחות בתערוכות מכירה, לרבות לצרכי תרומה, ומשתפות פעולה עם עמותות וגופים עסקיים שונים. בנוסף, עוסקות השתיים בייעוץ אמנות לחברות נדל"ן, ארגונים ואנשים פרטיים. לפרטים נוספים: duart.co.il.

מידע מלא כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully