וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול על השולחן: איך עורכים את פינת האוכל לחג?

אם בעבר פינות האירוח היו בעיקר פונקציונליות, היום לעיצוב יש משמעות עצומה. איך תובילו את האורחים לתחושה טובה? למעצבת הפנים צביה קזיוף יש כמה רעיונות ודוגמאות

עיצוב ותכנון צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב ותכנון צביה קזיוף/אלעד גונן

החגים הם נושא שיחה אהוב ביותר בקרב הקהל הישראלי. השאלה "איפה אתם בחג?" היא פופולארית באותה מידה כמו "מה שלומך?". הנושא ה"חם" והמדובר ביותר כשזה נוגע לחגים הוא כמובן האוכל, מה שהופך את שולחן האוכל ללב ההוויה. בלב כבד ועם הרבה תקווה כולנו מקווים שכל המשפחות ייהנו השנה מחגיגות החג סביב שולחן האוכל ובחיק המשפחה ובכל הקשור לכך, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על שולחן האוכל.

עיצוב ותכנון צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב ותכנון צביה קזיוף/עמית גושר
עיצוב ותכנון צביה קזיוף. עודד סמדר,
עיצוב ותכנון צביה קזיוף/עודד סמדר

"הצרכן הישראלי רוכש בממוצע שולחן אוכל אחת ל 6-7 שנים. והוא רואה בו פריט משמעותי ודומיננטי בבית. השולחן הוא הכוכב של פינת האוכל ותפקידו לרכז ולקרב הוא כמעין מדורת שבט. משקיעים בחלל זה הרבה מחשבה, גופי תאורה מיוחדים, מזנונים, שטיחים, וכו" מסבירה מעצבת הפנים צביה קזיוף.

לדברי קזיוף, "האירוח הוא אחד האינפוטים החשובים ביותר בבואי לעצב בית למשפחה. אנחנו הישראלים פשוט אוהבים לארח, בין אם זה בסופ"ש, אירועים מיוחדים ומעל לכל החגים. פינת האוכל היא המקום האידיאלי לטובת אירוח רב משתתפים. ככזו תפקידי להתאימה גם ליום ליום וגם לשבתות וחגים. כזו שלא תפריע בשוטף ותהיה מדוייקת לצרכי המשפחה".

עיצוב ותכנון צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב ותכנון צביה קזיוף/עמית גושר

עוד מסבירה קזיוף: "לאורך השנים הפכה פינת האוכל מפינה פונקציונאלית, לפינה עיצובית, מאוד מושקעת עם שפע רב של מותגים, חומרים, עיצובים והצעות, כאשר הסגנון המודרני הוא הרווח בבית הישראלי.

"בחירת שולחן האוכל היא פונקציה של צרכי המשפחה , של מקום ותרבות האירוח. בעולם שבו קיים שפע עצום של חומרים, מבקשים הישראלים פלטות שעמידות בפני שריטות וכתמים, כאלו שישמשו אותם לאורך שנים, וכך גם לגבי הכסאות, שיהיו עמידים ורחיצים. בנוסף, קיימת עדיפות לשולחן עם אפשרויות פתיחה".

עיצוב ותכנון צביה קזיוף. עמית גושר,
עיצוב ותכנון צביה קזיוף/עמית גושר

"השולחן הוא הכוכב של פינת האוכל, ובכלל עצם הנוכחות שלו בחלל הציבורי מעצימה אותו והופכת אותו לחשוב. משחק החומרים בשולחן, כמו פלטה מחומר אחד ורגלי שולחן מחומר אחר, הפכו אותו לרהיט עיצובי פיסולי, עם שפע של משחקי חומרים מעץ, זכוכית, שיש, פורצלן, בטון ומתכת.

"גם כסאות האוכל חשובים מאוד בפינת האוכל. בד"כ אלו נבחרים לפי מספר פרמטרים. העיקרית היא רמת עיצוב שמוסיפה לשולחן. השולחן הוא הפרח המוביל והכיסאות הם עלי הכותרת. בישראל, מעבר ליופי, הצרכנים מעדיפים כסאות פרקטיים, קלים לניקוי, בין היתר עורות, בדים צפופים ורחיצים. אלמנט נוסף הוא נוחות".

צביה קזיוף. יהודית הופמן מג'ר,
צביה קזיוף/יהודית הופמן מג'ר

לסיכום מסבירה קזיוף: "נכון יש משפחות שמוותרות על פינת האוכל בשל מחסור במקום ואת מקומה תופס האי, עם אי רחב ומשמעותי שמאפשר ישיבות יומיומיות וגם ארוחות רשמיות יותר. אולם לרוב, המשפחה אינה מוותרת עליו והוא נוכח במלוא תפארתו. ולא משנה אם יש או אין פינת אוכל, העיקר שיהיה לכולנו חג שמח".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully