וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהעטיפה למתנה - תרבות הפורושיקי היפנית כובשת את עולם העיצוב

הקיט החדש של FURO.CHICIT מביא את אמנות הפורושיקי היפנית היישר אליכן ומשלב בין עיצוב מודרני, קיימות ויצירתיות - כל עטיפה היא לא רק מתנה, אלא חוויה אישית עם משמעות וסיפור

מתנה מושלמת מתחילה בעטיפה. FURO.CHICIT,
מתנה מושלמת מתחילה בעטיפה/FURO.CHICIT

בימים שבהם העיצוב הפך אמצעי לביטוי אישי ולחיבור בין תרבויות, נראה שאפילו המתנה הכי קטנה יכולה לספר סיפור. זה בדיוק מה שגילתה אפרת בראשי מפן, עורכת עיצוב ותיקה ואמנית עטיפות מתנה. עם המותג החדש שלה FURO.CHICIT היא מציעה גישה ייחודית למתנות, בין היתר דרך פריט קטן אך רב משמעות: פורושיקי - בד יפני מסורתי לעיטוף מתנות.

"כבר שנים שאני חוקרת ועורכת עיצוב, ראיינתי עשרות מעצבים ויזמים, אבל תמיד הרגשתי חיבור מיוחד לאמנות העטיפה", מספרת אפרת. "כשהכרתי את תרבות הפורושיקי היפנית, נדהמתי לגלות עד כמה עטיפה יכולה להיות יותר ממעטה חיצוני - היא הופכת את המתנה למשהו אישי ומלא מחשבה, וכמובן, ירוק וידידותי לסביבה."

תכולת הקיט. FURO.CHICIT,
תכולת הקיט/FURO.CHICIT

ההיסטוריה והמשמעות מאחורי הפורושיקי

הפורושיקי, שמקורותיו במאה ה-8 ביפן, שימש בתחילה לאריזת אוצרות במקדשים ובגלגול הבא כאריזה לבגדים במרחצאות ציבוריים, אך לאורך השנים הפך הבד לחלק בלתי נפרד מהתרבות היפנית. הבד המיוחד, שהחל את דרכו ממשי או כותנה (והיום ניתן להשתמש בפורושיקי בכל בד רך למגע), לא רק שומר על המתנה - הוא גם חלק מהמתנה עצמה. בחברה שמקדשת את העיטוף החיצוני כחלק מהמסר, הפורושיקי משדר מחשבה מעמיקה על הנמען, ואפילו סוג של הכרת תודה. "בימים הנוראים שאנו חווים כבר כמעט שנה, אני חושבת שלעטוף אחד את השנייה היא פעולה הכרחית לנו. להוסיף לעצמנו עוד שכבה ועוד הגנה, ואם זה מייצר נתינה אז הרווחנו פעמיים. והנה עוד דבר שאנחנו יכולים לאמץ מהתרבות היפנית", מציינת אפרת.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
קיט מיוחד לחגים. FURO.CHICIT,
קיט מיוחד לחגים/FURO.CHICIT

מעיצוב לעיטוף - תרבות שכובשת את המערב

הקיט של FURO.CHICIT הוא שילוב מושלם של עיצוב עכשווי ושורשים מסורתיים. הוא כולל מגוון ניירות עטיפה ייחודיים, סרטים, חוטים, פרחי נייר והפורושיקי, שאותו ניתן גם להפוך לסל מעוצב במתנה. "רציתי לקחת את הפורושיקי המסורתי ולעדכן אותו בצורה שתתאים לחובבות עיצוב מקומיות", מסבירה אפרת. "הקיט הוא לא רק דרך לעטוף מתנות, אלא כלי המאפשר ללקוחות שלי להביא את היצירתיות שלהן לידי ביטוי. כל אחת מבחינתי שמשתמשת בקיט היא בעצמה FURO.CHICIT, שם שנגזר בעצם משילוב שלוש המילים: פורושיקי, שיק, איט".

אפרת בראשי מפן. אלי כהן,
מפרץ נפשי מכל הכאוס. אפרת בראשי מפן/אלי כהן

מעורכת עיצוב לעטפנית - המסע האישי של FURO.CHICIT

אפרת, שהייתה במשך שנים עורכת מדור העיצוב באתר וואלה, לקחה את אהבתה לעטיפה צעד קדימה והפכה אותה לעסק של ממש. "זה צבר תאוצה בימים הראשונים של המלחמה. התחלתי לעטוף קופסאות שהיו לי בבית, כדי למצוא לעצמי מפרץ נפשי מכל הכאוס שפקד ופוקד אותנו. העליתי סרטונים לחשבון האינסטגרם שלי והצגתי איך אני עוטפת. התגובות שקיבלתי מעוקבות ותיקות וחדשות היו אחידות: להמשיך - עוד ועוד- כי זה מעניק אתנחתא ורוגע לכולן. תמיד אהבתי ונמשכתי לפרטים הקטנים. אלה שהופכים את החוויה למושלמת. עטיפת מתנה היא בדיוק כזה פרט. היום, כשאני מעצבת את הקיטים שלי ובוחרת איזה פריט דקורטיבי יכנס לכל ערכה, אני מרגישה שהצלחתי לשלב הרבה מאד דברים שלמדתי על עיצוב ואסתטיקה לתוך המותג, שמביא איתו משהו עמוק ומשמעותי יותר".

אפשרויות מגוונות של עטיפות, ניירות וסרטים בקיט. FURO.CHICIT,
אפשרויות מגוונות של עטיפות, ניירות וסרטים בקיט/FURO.CHICIT

קיט עם טוויסט יפני לחג

הקיט מציע דרך יפיפייה ומקורית לכל רוכשת לעטוף את המתנות שהיא מעניקה הלאה ולהפוך אותן ליצירת אמנות של ממש - מבלי להתפשר על קיימות, עיצוב ונגיעה אישית. הוא עשוי להתאים כמתנה בפני עצמה, או כערכה עבור העוטפות המושבעות, שחגים הם רק תירוץ לעטוף מתנות.

קיט מוצרי עטיפה של FURO.CHICIT במחיר מיוחד לחגים 250 שקלים, ניתן להזמין ישירות דרך האתר
רוצות לראות איך זה עובד? עקבו אחר חשבון האינסטגרם של FURO.CHICIT והצטרפו לטרנד העולמי של עטיפה עם משמעות

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully