וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת לא יכלה לרכוש דירה משלה. למעצבת היה פיתרון יצירתי

מעצבת הפנים יולי דורף עיצבה בית ייחודי שמתחלק לשתי דירות - לבת ולהורים

עיצוב יולי דורף. ליאור טייטלר,
עיצוב יולי דורף/ליאור טייטלר

בתקופה מאתגרת כזו, כשזוג צעיר מתקשה לרכוש דירה, כל הורה רוצה לסייע לילדיו ברכישה. זוג הורים שמתגוררים בגבעת שמואל וברשותם בית פרטי דו קומתי, מצאו פתרון מקורי לדאוג לבתם ולבן זוגה לדירה. הפיתרון שהגו בני הזוג הוא לחלק את הבית בצורה כזו שקומת הקרקע תישאר ברשותם ואילו הקומה מעל תחולק לשתי חידות בנות שני חדרים, כאשר אחת מהם תשמש כדירה לבת ואילו השנייה תשמש כיחידת אירוח/קליניקה.

כאשר מעצבת הפנים יולי דורף החלה לעבוד על הפרויקט, בראש ובראשונה הוגדרו צרכים של כל יחידה עתידית. בקומת ההורים תוכננו סלון מרווח, מטבח גדול, פינת אוכל, חדר שינה הורים, חדר רחצה, שירותי אורחים וחדר אירוח. בקומה מעל בדירת הבת תוכננו סלון, מטבח, חדר שינה, חדר רחצה ושירותי אורחים. חלל הקומה כולל גם חדר משפחה משותף לשתי היחידות וחדר קליניקה עם חדר רחצה נפרד.

עיצוב יולי דורף, סלון ומדרגות. ליאור טייטלר,
עיצוב יולי דורף, סלון ומדרגות/ליאור טייטלר

כדי לאפשר את התכנון החדש נעשו בקומת הקרקע כמה שינויים מבניים, הוחלט להפוך את כיוון המדרגות ולהוריד עמוד, שהיה במרכז החלל, דבר שחייב הצבת עמודי ברזל וקורה תומכת, שהתפרסה לאורך התקרה של הסלון. הוחלט שלא להסתיר את הקורה אלא להפוך אותה לאלמנט עיצובי בולט בבית שמשתלב כיצירת אמנות. האלמנט גם משמש לחלוקה ברורה בין פינת האוכל לבין הסלון.

כל החלל שנוצר מתחת למדרגות נוצל בתחכום - תוכננה בו ספרייה ענקית, פינתית שחלקה בשקיפות דו כיוונית, כדי לראות גם את המדרגות, חלקה תוכנן כוויטרינה וחלקה כארונות אחסון אטומים. בעלת הבית אוספת שלל פריטים, והיחידות השקופות משמשות לתצוגה של כל האוספים.

מתחת לגרם המדרגות מוקם גם ספסל ייחודי, שמשמש לישיבה רגועה עם ספר טוב או כוס קפה מהביל, כשלשם כך הותאמה תאורה רכה ונינוחה. הספסל עצמו משמש גם כארון אחסון וגם כאופציה נוספת למקומות ישיבה כאשר מגיעים אורחים רבים, זאת במקום להוסיף כסאות ליד פינת האוכל הגדולה, שמוקמה ליד הספרייה ומשמשת את המשפחה באירועים רבי משתתפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עיצוב יולי דורף. ליאור טייטלר,
עיצוב יולי דורף/ליאור טייטלר

כיוון הספה הפינתית בסלון שונה, כך שמי שיושב עליה רואה מולו את הגינה הטופחת של בני הזוג. הטלוויזיה מוקמה על עמוד, כך שניתן לסובב אותה בקלילות גם לכיוון המטבח וגם לכיוון הגינה. המטבח תוכנן בקפידה תוך מחשבה על מיקום נכון של הפונקציות, שטחי אחסון רבים, משטח עבודה גדול בין הכיור לכיריים ואי במרכז המטבח עם 4 מקומות ישיבה.

הסגנון שנבחר לעיצוב הבית הינו אקלקטי - שילוב של אלמנטים מסגנונות שונים וערבוב שלהם כדי לקבל אווירה מיוחדת, לא סטנדרטית, חמה ומפנקת. כרקע לעיצוב נבחר ריצוף גרניט פורצלן דמוי אבן טבעית בגווני אפור כהה, במטבח, שעוצב בקווים נקיים, שולבו טקסטורות של בטון ועץ חם, הקורה והעמודים נצבעו בשחור והתחברו לנגיעות של שחור במטבח ובפנלים, לחיפויי קירות הכניסה וחלל הסלון נבחרו בריקים בגוונים אדומים למיניהם, בריהוט, שברובו הינו בגווני אפור ניטרליים, שולבו נגיעות של צבע ורוד עתיק, שהתחבר וריכך את הצבעוניות של הבריקים.

עיצוב יולי דורף, בית בגבעת שמואל. ליאור טייטלר,
עיצוב יולי דורף, בית בגבעת שמואל/ליאור טייטלר

לגבי חדר השינה, הזוג ביקש להרגיש כמו בבית מלון בכל פעם שמגיע הזמן ללכת לישון. כדי לנצל נכון את המקום עשה חיבור בין הממ"ד, שביומיום משמש את הזוג כחדר ארונות, לבין חדר השינה. חדר הרחצה תוכנן להיות חלק אינטגרלי מחדר השינה ותוחם בקיר זכוכית, שבחלקו זכוכית שקופה לחלוטין ובחלקו זכוכית חלבית, במראה אטום. השימוש בזכוכיות אפשר להעניק לחדר תחושה של חדר גדול בהרבה. קיר שמול המיטה נצבע בצבע טורקיז כהה כדי להתחבר לצבעוניות של גופי התאורה המיוחדים שבעלת הבית הביאה מדובאי באחת מנסיעותיה, וליצור אווירה מיוחדת וחמימה גם יחד.

בקומה העליונה, בדירת הבת, נתבקשה דורף לעצב וליצור חלל שונה, להעניק חיות ונועם צבעוני ולבטל את הלבן שהיה נחלת הכלל עד כה. בעיצוב שולבו גוונים חמים של רצפת פרקט עם טקסטורת הבטון במטבח, גווני חלודה וברזל בחדר הרחצה וגווני אפור וירקרק בקירות וריהוט. שם תוכנן סלון עם יציאה למרפסת, חדר שינה ,חדר אמבטיה ובנוסף גם שירותי אורחים, בנפרד ואפילו פינת עבודה מרווחת. הרצפה וחיפוי הקירות נעשה באמצעות גרניט פורצלן, המעניק מראה אלגנטי.

עיצוב יולי דורף, סלון ומדרגות. ליאור טייטלר,
עיצוב יולי דורף, סלון ומדרגות/ליאור טייטלר

אלמנט שלישי שעוצב בבית מעבר לשתי הדירות היא הקליניקה שמשרתת את הבת בטיפולים ההוליסטיים ובעת הצורך משמשת כיחידת אירוח לבן המגיע לביקור מחו"ל. הקליניקה כוללת למעשה שני חדרים ויכולה בקלות להפוך לדירה שלישית בתוך הקומפלקס הייחודי שנוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully