וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים אוהבים לבשל. האם המלחמה שינתה את ההרגלים?

המטבח הישראלי עובר מהפכה בשנים האחרונות, והשינויים רק מתעצמים לקראת ראש השנה הקרוב. מסקר מקיף שנערך בקרב משקי בית בישראל עולה תמונה מרתקת של שינויים בהרגלי הבישול והצריכה. מה הממצאים?

שילוב מוצרים המאפשר ניצול מקסימלי של חלל המטבח. טקה סטודיו,
שילוב מוצרים המאפשר ניצול מקסימלי של חלל המטבח/טקה סטודיו

מסקר שבחן את הרגלי הצריכה של הישראלים במטבח ותפיסתם לעניין מוצרי החשמל, ניתן לחזות בעלייה משמעותית בבישול ביתי: 62% מהנשאלים מבשלים בבית מדי יום, עלייה שנגרמה מתוך המלחמה והצורך של אנשים להישאר בבית ולצמצם את היציאות למסעדות בשנה האחרונה. בנוסף, זוהי מגמה שהתחזקה מאוד בשנים האחרונות, במיוחד מאז תקופת הקורונה, כאשר רבים גילו מחדש את הנאות הבישול הביתי. גם בעולם הנתונים דומים, סקר שנערך ע''י ה-NFRA בארה''ב מציג עלייה משמעותית במספר האנשים המבשלים בביתם, כאשר כ-81% מהצרכנים מבשלים יותר מחצי מהארוחות שלהם בבית. הרשתות החברתיות משחקות אף הן תפקיד מרכזי בעיצוב המטבח המודרני. טרנדים ברשתות משפיעות על הצרכן להתחדש ולרכוש את מכשירי החשמל שישדרגו את חווית הבישול שלהם. תוכניות ריאליטי קולינריות מציגות עולם חדש של טעמים שגורם לצופים להתנסות יותר בבישול ביתי.

למרות העלייה במסחר המקוון, 59% מהצרכנים עדיין מעדיפים לרכוש מכשירי חשמל בחנויות פיזיות. "החוויה של לראות, לגעת ולהתנסות במוצר לפני הקנייה היא בלתי ניתנת להחלפה", מסביר אסי ארביב, מבעלי קבוצת קלינטון סחר. "במיוחד כשמדובר ברכישה משמעותית, הצרכנים רוצים לוודא שהם מקבלים את המוצר בעל הערך הטוב ביותר בעבורם".

מהסקר עושה שחגי תשרי הם נקודה משמעותית בשוק מוצרי החשמל למטבח, 39% מהנשאלים נוטים לרכוש מכשירי חשמל חדשים. "החגים הם הזדמנות מצוינת להתחדשות", אומר ארביב. "אנחנו רואים עלייה משמעותית בביקוש למכשירי חשמל חדשים בתקופה זו, כשהצרכנים "מנצלים" את אווירת החידוש לשדרוג המטבח".

טמפרטורות גבוהות ומקררי יין קומפקטיים

הסקר החדש שופך אור על הרגלי השימוש במכשירי חשמל במטבח המודרני, כאשר הכיריים ותנורי האפייה מובילים בפופולריות אצל הצרכנים עם 39% כל אחד. המיקרוגל, למרות נוכחותו הנרחבת, מדורג שלישי עם 16%, מה שמעיד על תפקידו העיקרי בחימום מהיר יותר מאשר בבישול מעמיק. הבלנדר, עם 6% בלבד, מסתמן כמכשיר לשימוש ספציפי יותר.

מעניין לראות כיצד תוצאות אלו משתלבות עם המגמות העכשוויות בעיצוב מטבחים ופיתוח מכשירי חשמל. בשנים האחרונות, השוק מציע מגוון רחב של מוצרים חדשניים המשלבים פונקציונליות מתקדמת עם עיצוב מודרני. למשל, כיריים המשלבות קולט אדים מובנה, המאפשרות ניצול יעיל יותר של חלל המטבח.

תנורים חדשניים מציעים טמפרטורות גבוהות במיוחד, עד 340 מעלות, ומגוון רחב של תוכניות בישול, מה שמסביר את הפופולריות הגבוהה שלהם בסקר. במקביל, מקררים מתפתחים גם הם, עם אפשרויות כמו מקררי יין קומפקטיים המשתלבים מתחת לאי המטבח, לצד מקררי ענק המספקים אחסון נרחב.

מהפכת הבישול הביתי בבית הישראלי. קופרבוש סטודיו,
מהפכת הבישול הביתי בבית הישראלי/קופרבוש סטודיו

התפתחויות אלו משקפות את המגמה הכללית במטבח המודרני - שילוב בין פונקציונליות גבוהה, חדשנות טכנולוגית, ועיצוב מותאם אישית. זה מסביר מדוע מכשירים כמו כיריים ותנורים, שעוברים שדרוגים משמעותיים, נשארים בראש רשימת השימוש, בעוד שמכשירים כמו מיקרוגל ובלנדר, שפחות עברו מהפכות טכנולוגיות, נמצאים בשימוש ממוקד יותר.

הסקר חושף את הגורמים המשפיעים ביותר על החלטות רכישה של מוצרי חשמל, כאשר איכות המוצר מתבררת כשיקול המוביל, עם 33% מהמשתתפים המציינים אותה כגורם המשפיע ביותר. הממצא הזה מדגיש את החשיבות שצרכנים מייחסים לעמידות ולביצועים של מוצרי חשמל, ומצביע על כך שהצרכנים מוכנים להשקיע במוצרים שהם מאמינים שיספקו להם שירות לאורך זמן. המחיר מדורג במקום השני, עם 23% מהמשתתפים המציינים אותו כגורם מכריע. ניתן להסיק מכך שבעוד איכות היא גורם חשוב, שיקולי תקציב עדיין משחקים תפקיד משמעותי בהחלטות הרכישה. ביקורות משתמשים זוכות ל-16%, כך שהמשתתפים רואים בהן גורם חשוב, מה שמדגיש את חשיבות חוויות המשתמשים האמיתיות בתהליך קבלת ההחלטות. הצרכנים מסתמכים על חוות דעת של אחרים כדי להבטיח שהם עושים בחירה נכונה.

מעניין לציין כי המותג וההמלצות מחברים ומשפחה מדורגים באופן שווה, כל אחד עם 14% מהמשתתפים המציינים אותם כגורמים משפיעים. זה מראה שלמרות חשיבותם, הם פחות קריטיים בהשוואה לאיכות ומחיר. עם זאת, המותג עדיין משחק תפקיד משמעותי, במיוחד כשמדובר במותגים מוכרים ואמינים.

ממצאים אלו מספקים תובנות חשובות לצרכנים ולתעשיית מוצרי החשמל כאחד. הם מדגישים את הצורך של היצרנים לשים דגש על איכות ועמידות המוצרים, תוך שמירה על מחירים תחרותיים. בנוסף, הם מצביעים על חשיבות הביקורות וההמלצות בתהליך השיווק, ומדגישים את הצורך ביצירת חוויות משתמש חיוביות כדי לזכות באמון הצרכנים.

גם החשיבות הרבה שהצרכנים מייחסים לניקיון ותחזוקת מכשירי החשמל במטבח עלתה בסקר, ומספקת תובנות מעניינות על הרגלי התחזוקה של הציבור.

איזון עדין בין איכות, מחיר ועיצוב

הרוב המכריע של המשתתפים, כ-88%, מציינים כי ניקיון ותחזוקת מכשירי החשמל במטבח הם נושאים חשובים מאוד עבורם. הממצא הזה מדגיש את המודעות הגבוהה של הצרכנים לחשיבות התחזוקה השוטפת, מה שתורם לאריכות חיי המכשירים ולשמירה על ביצועים מיטביים.

12% מהמשתתפים מציינים כי הניקיון והתחזוקה הם חשובים, אך לא ברמה הקריטית. גם בקרב קבוצה זו קיימת הבנה לחשיבות התחזוקה, אך ייתכן שהם פחות מקפידים על כך באופן יומיומי. מעניין לציין כי אף אחד מהמשתתפים לא ציין שניקיון ותחזוקה הם פחות חשובים או לא חשובים כלל. נתון זה מדגיש את הקונצנזוס הרחב בנושא ואת ההבנה הכללית של הצרכנים לגבי הצורך בתחזוקה שוטפת.
ממצאים אלו מספקים תובנות חשובות לצרכנים ולתעשיית מוצרי החשמל כאחד. הם מדגישים את החשיבות של חינוך הצרכנים לגבי תחזוקה נכונה של מכשירי החשמל, ואת הצורך של היצרנים לספק מוצרים שקל לתחזק ולנקות. התחזוקה השוטפת לא רק מאריכה את חיי המכשירים, אלא גם מבטיחה שהם ימשיכו לפעול בצורה אופטימלית לאורך זמן.

בזמן שהנתונים מישראל מצביעים על העדפות הצרכנים המקומיים, מבט מעמיק על המגמות העולמיות מגלה תמונה רחבה ומעניינת של השוק הגלובלי. בעידן של שינויים כלכליים וחברתיים בארצות הברית, מגמות רכישת מכשירי החשמל הגדולים מספקות תובנות מרתקות על העדפות הצרכנים. סקר שנערך בארה''ב ע''י TraQline מצביע על מגמות שונות ונתונים מפתיעים ביחס לאופי הצריכה של אמריקאים בכל הקשור לעולם מוצרי החשמל. ראשית, בולטת העובדה כי 61% מהאמריקאים מחליפים את מכשיריהם בשל התיישנות או צורך בתיקון. זאת ועוד, הנתונים מצביעים על כך שבעלי בתים (77% מהרוכשים), ובפרט זוגות נשואים (59%), מובילים את מגמת הרכישות, כאשר גברים (35%) נוטים להיות מעורבים יותר בתהליך הקנייה בהשוואה לנשים (29%).

מעניין לציין כי בעוד מחיר תחרותי נותר השיקול המרכזי עבור 43% מהצרכנים, איכות המוצר (30%) ותכונותיו (29%) לא נשארות מאחור. למעשה, השילוב בין עלות לאיכות מהווה את הגורם המכריע בבחירת מכשירי חשמל גדולים. יתרה מזאת, דפוסי הרכישה מגלים נטייה מובהקת לנאמנות, שכן 53% מהקונים מסתפקים בביקור בחנות אחת ו-52% בוחנים מותג בודד לפני ההחלטה הסופית.

באשר להעדפות הצבע, הלבן ממשיך לשלוט (43%), כאשר הנירוסטה (23%) והשחור (11%) משלימים את הפודיום. מגמה זו משקפת את הרצון העז של הצרכנים לשמור על מראה נקי ומודרני במטבח, תוך שהם מדגישים את חשיבות האסתטיקה לצד הפונקציונליות. כאשר בוחרים חנות לרכישה, מחיר תחרותי הוא השיקול המוביל (59%), אחריו מבחר מוצרים טוב (41%), מיקום נוח (28%) וניסיון קודם עם החנות (27%). נתונים אלו מדגישים את החשיבות שהצרכנים מייחסים לערך הכולל של חוויית הקנייה.

ניכר כי הצרכנים האמריקאים מחפשים איזון עדין בין איכות, מחיר ועיצוב בבחירת מכשירי החשמל הגדולים שלהם. בה בעת, הם מגלים נאמנות לחנויות ולמותגים מוכרים, מה שמדגיש את חשיבות הביטחון והאמינות בתהליך הרכישה. מגמות אלו משקפות לא רק את הצרכים הפרקטיים של הצרכנים, אלא גם את שאיפתם המתמדת לשפר את איכות חייהם הביתיים, במיוחד בתקופות של אי-ודאות כלכלית וחברתית.

הרגלי צריכה במטבח. יחצ,
הרגלי צריכה במטבח/יחצ

אחד השינויים המשמעותיים ביותר הוא העלייה בביקוש למכשירי חשמל ידידותיים לסביבה. נרשמה עלייה בביקוש למכשירים בעלי דירוג אנרגטי A ומעלה, מה שמעיד על מודעות סביבתית גוברת בקרב הצרכנים הישראלים. גם בעולם נרשמה עלייה בחשיבות הקיימות בעת רכישת מוצרי חשמל, מגמה שהפכה מאופציונלית למעין חובה של ממש. ארביב מתייחס למגמות אלו: "הצרכנים הישראלים מבינים שהשקעה במכשירי חשמל איכותיים היא לא רק עניין של נוחות, אלא גם של בריאות ובטיחות. הם מוכנים להשקיע יותר בכדי להבטיח שהמכשירים שהם קונים יחזיקו מעמד לאורך זמן ויבצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר".

המודעות לבריאות משפיעה גם כן על בחירת מכשירי החשמל בעלי פונקציות בריאות יותר, כמו גם על רכישת מכשירים אשר מעניקים לצרכן יכולות בישול המותאמות עבור תפריט בריאותי. לגביהם נרשמה עלייה משמעותית בשנתיים האחרונות בביקוש למכשירי אידוי, מסחטות מיץ ותנורים עם פונקציות בישול בריאות. "המגמה הנוכחית בשוק מכשירי החשמל למטבח מצביעה על שינוי מהותי בתפיסת הצרכנים. איכות המכשירים אינה נתפסת עוד כמותרות, אלא כצורך בסיסי. אנשים מבינים שכאשר הם משקיעים במכשיר איכותי, הם לא רק מקבלים ביצועים טובים יותר, אלא גם חוסכים כסף בטווח הארוך. המודעות הגוברת לחשיבות האיכות והעמידות משפיעה על החלטות הרכישה, כאשר יותר ויותר אנשים מחפשים מכשירים שיכולים לשרת אותם לאורך זמן. כמו כן, ישנה עלייה בביקוש למכשירים עם יעילות אנרגטית גבוהה, מה שמעיד על החשיבות של קיימות ושמירה על הסביבה. נראה כי מגמה זו תמשיך להתפתח, כאשר הצרכנים ידרשו מוצרים שמספקים ערך אמיתי ושירות ארוך טווח", מוסיף ארביב.

בעידן של אי-ודאות, המטבח הביתי מתגלה כעוגן של יציבות, מקום בו משפחות מתכנסות ומחזקות את הקשרים ביניהן. השינויים בהרגלי הצריכה והבישול משקפים תמורות רחבות יותר בחברה הישראלית - חיפוש אחר איזון בין מודרניות למסורת, בין טכנולוגיה לאנושיות, ובין צרכנות לקיימות. מגמות אלו צפויות להמשיך ולעצב את שוק מכשירי החשמל ואת המטבח הישראלי בשנים הקרובות, כאשר הצרכנים ממשיכים לחפש פתרונות המשלבים איכות, חדשנות וערך לטווח ארוך.

  • עוד באותו נושא:
  • מטבחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully