וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודיו האדריכלים החדש: הזדמנות לשינוי

עם התרחבות משרד האדריכלים "אורבך הלוי", עלה צורך ליצור מרחב עבודה נוסף למשרד הצומח. גידול הצוות היווה הזדמנות ליצור מרחב עבודה בקונספט קצת אחר. הצטרפו וקבלו הצצה

משרד אורבך הלוי. נועם מוסקל,
משרד אורבך הלוי/נועם מוסקל

עם התרחבות משרד האדריכלים "אורבך הלוי", עלה צורך ליצור מרחב עבודה נוסף למשרד הצומח. גידול הצוות היווה הזדמנות ליצור מרחב עבודה חדש שיאתגר את הנורמות המקובלות, הזדמנות ליצור חלל חוויתי שעשיר מסך מרכיביו, חלל שמאתגר ומחדש אספקטים של שימוש בחומר, באתגור מרחבי עבודה מוכרים והמצאת חדשים, ביצירת אינטראקציות חדשות, ובשילוב של יצירה רוחנית, מעשית וממוחשבת.

החלל החדש בין 400 מ"ר, שהתווסף לנוכחי, ממוקם בקומה הראשונה בבניין בלוד, באזור התעשיה הצפוני של העיר, בו כבר היום ממוקמים משרדי "אורבך הלוי", בקומה החמישית. המשרדים, בהם עובדים 25 עובדים, מהווים סוג של נווה מדבר באזור זה של העיר - אזור מחוספס ותעשייתי.

משרד אורבך הלוי. תומר שמש,
משרד אורבך הלוי/תומר שמש

החלל של סטודיו אורבך הלוי הוא חלל מאופק, מקצועי וחווייתי. הוא מזמין את השוהים בו להתפעל ולפעול - לקבל השראה ולתת במה ליצירה ולסקרנות.

כבר במבואת הכניסה לסטודיו, המבקר נחשף לחלון הצופה למשרד שמאחוריו תצוגת מודלים בנויים, המהווים תצוגה חיה של הפרויקטים המצויים בתהליכי תכנון שונים. המודלים הינם פרי סדנת המודלים האדריכליים שגם היא חלק מהחלל החדש. אותו מדף מודלים, במבט שני, מתגלה כי מורכב מפיגומים - קונסטרוקציה של צינורות ומחברים, שנצבעו בתנור ועברו טרנספורמציה מאביזר בנייה מתועש למוצר אלגנטי, שלצד המודלים העדינים הופך את התצוגה למיוחדת במינה.

משרד אורבך הלוי. נועם מוסקל,
משרד אורבך הלוי/נועם מוסקל

עם הכניסה למשרד - נגלה העושר החומרי והווריאציות הגיאומטריות הפרושות לאורך ולרוחב המשרד, למעלה ולמטה. לבני טרקוטה מחוררים ומחוספסים מחפים את הקירות ויוצרים מקצב עדין בכל החלל, נכנסים ויוצאים לחדרים ולקירות הרקע. הריצוף - רצפת אומן נדירה במחוזותינו - מורכבת מעבודה מוקפדת של שילוב מלבני שיש אשר הונחו אחד-אחד באדיקות על ידי צוות של מספר רצפים מומחים בעבודה מוקפדת. בין אותם מלבנים נוצקה רצפת טראצו, שעברה ליטוש קפדני עד שהתקבלה רצפה אחידה, שמקצב האבן הטבעית בה בשילוב גווני הצמנט האפורים יוצרים חוויה מרגשת של תנועה ועדינות.

לבני הזכוכית מסודרות במסגרות מתכת דקות ותמירות המפרידות בין החלל הציבורי לעמדות העבודה. לבני הזכוכית, גושים טהורים של זכוכית, יוצרים שבירה עדינה של האור, מטשטשים את הרקע, נותנים פרטיות ומגדירים חלל, זאת ללא חסימה של האור הטבעי יקר הערך כל כך.

משרד אורבך הלוי. תומר שמש,
משרד אורבך הלוי/תומר שמש

מטבח הנירוסטה מציג את הפלדה כפי שהיא - אמיתית וקרה, שיוצרת את הדיאלוג עם גווני החום והחומרים האדמתיים והאורגניים של הטרקוטה והעץ - שנפרש על ספרית החומרים העשירה ועל במת העץ שבלב המשרד. הריהוט מחמיא לפלטה החומרית החושנית והחמה, בכיסאות מינימליסטיים בגווני עור טבעי, ובשולחנות בחתימה גיאומטרית דקה וצנועה.

המשרד מהווה סוג של מעבדה שבוחנת אורחות וסגנונות ואורחות עבודה יצירתיים. מגוון חללי העבודה ביחס לחלל הקטן של המשרד הוא יוצא דופן: רוב המשרד מהווה חלל עבודה פתוח ומזמין, המאפשר מקסימום גמישות באיוש העמדות בהתאם לצוותים המשתנים במשרד. לצד חדרי ישיבות מסורתיים - שולחן ישיבות צף, הממוקם על במה מורמת, הוא המקום הכי פורה בחלל. דיונים עיצוביים ותכנוניים מתבצעים בו באופן פתוח, הוא מעודד את הסובבים להצטרף, להתעניין, להציע רעיון, לשמוע וללמוד.

משרד אורבך הלוי. נועם מוסקל,
משרד אורבך הלוי/נועם מוסקל

לצידו - חלל ישיבה מונמך - אליו יורדים ויושבים לישיבה מזדמנת, בספה שהיא עיגול מושלם, שהישיבה בה יוצרת אינטראקציה מבוססת מעגל, כאשר כולם רואים את כולם.

סדנת המודלים פתוחה לחלל כמעין אקווריום, ואפשר לראות לתוכה באופן בלתי אמצעי, את תהליך בניית המודלים, המלווה את עבודת התכנון. זו סדנה מקצועית ומאובזרת במגוון חומרים, במדפסות תלת מימד מתקדמת, במכונת חיתוך לייזר, ובתוכנות מידול מתקדמות. ממולה - ספריית חומרים פרושה לכל ומהווה כלי עבודה חשוב ונוכח ביום יום. בקצה הספריה משולב גליל ובו "תא זום" המוקדש לעבודה יחידנית ומפוקסת. משרדי השותפים בקומה מעוצבים כלשכות קטנות וצנועות אשר מאפשרות הפוגה פרטית במידת הצורך, כאשר גם השותפים מבלים את רוב העבודה שלהם בחלל הסטודיו.


כל החומרים מהדהדים וריאציות על גיאומטריות טהורות ובסיסיות של קו, עיגול, גליל, ריבוע ומלבן, גרידים חזרתיים וסדורים הנמתחים ברחבי המשרד, באופן אופקי ואנכי, על רצפה ותקרה, כל גריד בחומריותו שלו, במקצב שלו, באטימות ובשקיפות שלו, בחום ובקור שהוא משדר.

משרד אורבך הלוי. נועם מוסקל,
משרד אורבך הלוי/נועם מוסקל

גריד לבני הזכוכית מתלכד עם גריד לבני הטרקוטה ומקצב המלבנים ברצפת הטראצו. גריד תקרת הלבד יוצר מבנה ועוטף את חדרי הישיבות בגיאומטריה שקטה, בשילוב גוף התאורה של המעצב גיא משעלי, יוצר תנועה קינטית באמצעות שילוב רצף משטחים שקופים סביב הגוף המאיר. במה בקווים מעוגלים, שבליבה פינת ישיבה עגולה ומעליה הדהוד של אותה הגיאומטריה בגוף תאורה עגול ונקי. הגליל הבסיסי ניכר היטב בתצורת תא הזום, המהווה בעיצובו מחווה לגיאומטריה הנקייה של האדריכלות הבינלאומית, ברגלי השולחנות ובגופי התאורה הפזורים בחלל.

  • עוד באותו נושא:
  • משרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully