וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא עיצב להם בית כפרי. הפעם הזאת הותירה אותו בפה פעור

לפני יותר מעשור עיצב אדריכל שי דוד בית עבור משפחה שהגיעה משוויץ. הוא לא תיאר לעצמו כמה שונה יהיה הסיבוב השני. וגם אתם עשויים להיות מופתעים

עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל

לפני 12 שנה בני הזוג עשו עלייה ארצה משוויץ. הם רכשו דירה בצפון תל אביב, בת 135 מ"ר פלוס מרפסת בת 10 מ"ר. הם פנו למעצב הפנים שי דוד, ובקשתם היתה שיתכנן ויעצב עבורם דירה בסגנון כפרי, עם מתיחה מודרנית. הבית בגווני שמנת, מאוד נעים ורגוע עם הרבה עץ, ושנדליירים. למעט נקודת צבע של שידה כחולה, אותה עיצב דוד לפני שנים כשעבד בקסטיאל כמעצב הבית. לאורך השנים המשפחה גדלה, ולזוג נולדו 3 ילדים (כיום מתבגרים). ואז הגיעה שיחת טלפון מפתיעה מהאישה שסיפרה למעצב שלאור הפרידה מבן זוגה, היא מבקשת לשפץ ולהפוך את הבית מקצה לקצה. בית עם סגנון אחר לחלוטין, כולל תכנון חדר ילדים נוסף (בגלגול הראשון תוכננו 2 חדרי ילדים בלבד).

עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל
עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל

הסגנון החדש שנבחר הוא סגנון סקנדינבי עם ניגודיות חזקה של צבעים בחלל. בעלת הבית רצתה בית רגוע ומרענן עם תחושה אוורירית של חופש. מעצב הפנים שי דוד מסביר: "בחלוף למעלה מעשור פגשתי מישהי חדשה לגמרי. תוססת, ומלאת שמחת חיים. היה לי ברור שהסגנון בגלגול הנוכחי צריך לשקף את האני מאמין החדש שלה - יותר מודרני, סקנדינבי, חזק, וכזה שמשרה הרבה חופש וקלילות".

בעת הכניסה לבית אנו פוגשים קיר בטון עם טקסטורת פסים מיוחדת, עליו מוקמה טלוויזיה ומראה, לצד ואזה גדולה. קיר כח בהגדרה, למרות היותו מינימליסטי. לסלון נבחרה ספת בננה בגוון פודרה, ושטיח עוצמתי במרכז, מאוד יוצא דופן בצבעוניות שלו, ועליו שני שולחנות קטנים. אותה צבעוניות חוזרת על עצמה בנגיעות ברחבי הבית.

בגב הסלון ממוקמת פינת עבודה קטנה, עם שידה בצד וכסא, ותמונה אמנותית שמתאימה לצבעי השטיח. בבית הקודם לא היתה פינת עבודה.

עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל
עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל

פינת האוכל בצורתה האליפסית בסגנון סקנדינבי בעלת משטח גאזה בעל גוון פנינה ומעליה גוף תאורה בורדו מהבית הישן, ששונתה ועברה צביעה בתנור. השידה הכחולה שכיכבה גם היא בבית ממשיכה במיקומה החדש, סמוך לפינת האוכל.

המטבח גדל על חשבון אזור השרות של הבית ותוכנן במתכונת החדשה מעץ ליבנה, כאשר הניגודיות באה לידי ביטוי באקססוריס מנירוסטה מוברשת (ברזים, ידיות), השיש במראה אבן טבעית בגוון אפרפר, והארונות הגבוהים בגוון פודרה שמתכתב עם ספת הבננה.

המעצב הקטין ותכנן מחדש את סוויטת ההורים, לטובת יצירת חדר שינה נוסף לילדה. הסוויטה עם מיטה נמוכה בסגנון יפני, מאוד מינימליסטית ויוצאת דופן בנוף. בשני הצדדים מוקמו קערות (לא שידות). תפיסה מיוחדת ושונה של המעצב שרצה ליצור חוויה אחרת, משוחררת לנפש המחודשת של בעלת הבית. הארונות תוכננו בגובה נמוך יחסית 1.5מ', לא עד התקרה, ועליהם הונחו פרטי אומנות מאבן שמספקים אווריריות בחלל.

עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל
עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל

שתי דלתות גבוהות (2.4 מטר) מובילות אותנו לחדר רחצה של האם. בחדר הרחצה תוכנן הקיר עם חומר נירוסטה בסגנון פישבון בגוון רוז גולד . שתי מראות בצורה אובלית, עם שידות פרי סטנדינג , שיוצרות הרבה קלילות, ויתר החלל לבן. לברזים נבחר גוון זהב פליז, חיבור מעניין ויוצא דופן שיוצר סקרנות בחלל.

חדרי הילדים בהתאם לfree spirit של הבית' מאוד צבעוניים: חדר עם נגיעות ורודות, חדר ירוק עם צהוב שהוא החדר השלישי החדש שהתווסף בתכנון הנוכחי. חדר הרחצה של הילדים עוצב עם רצפת סומסום והארון בגוון כחול רויאל מתכתב עם השידה בסלון והמשטח בגוון פודרה.

המרפסת ממשיכה את הקו הקליל של הבית, המעצב מיקם בה שטיח שמיועד לפנים , אך בחומריות שלו רלוונטי גם לחוץ, וספות רביצה בגווני ורוד שונים עם קקטוס מברזל.

עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל
עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל

החלונות שונו מצבע ברונזה-חום לגוון לבן. מה שמספק לבית את הקלילות והחדשנות הבהירה שרצה המעצב לייצר בבית.

הבית הנוכחי שופע אמנות אתנית- אפריקאית צבעונית ומלאת שיק וסטייל. היא שזורה בכל חללי הבית, ומוסיפה הרבה עניין.

עיצוב שי דוד. טלי קנדל,
עיצוב שי דוד/טלי קנדל

לסיכום מסביר דוד: "האמת שזו לא הפעם הראשונה שאני מעצב בתים בשנית לאותה משפחה, והדרישות משתנות מקצה לקצה. אנשים משתנים לאורך השנים, מסתובבים בעולם, מתבגרים, הילדים עוזבים את הבית, התחביבים, המשרות ותחומי העניין. עיצבתי בית להייטקיסט, שלאורך השנים שינה את ייעודו וכעת הוא פסיכולוג, כמו המשרה כך גם הבית השתנה לחלוטין".

לדבריו "החוכמה היא ליצור העמדות חדשות, לצקת תוכן חדש לקיים, למקם רהיט בחלל אחר, לצבוע, ולא ישר לרוץ במסע קניות אינסופי, פה נמדדת הגדולה של המעצב".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully