וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מבישול: הערך המוסף של המטבח בבית

המטבח הוא לא רק מקום לבישול, אלא גם אזור ליצירת קשרים משפחתיים וזמן איכות. לקראת סוף הקיץ ועונת החגים המתקרבת, כדאי להכיר את העקרונות המרכזיים בתכנון

ניגא שף FOR HOME. איתי אבירן,
ניגא שף FOR HOME/איתי אבירן

המטבח הוא לא רק מקום לבישול, אלא גם אזור ליצירת קשרים משפחתיים וזמן איכות. לקראת סוף הקיץ ועונת החגים המתקרבת, כדאי להכיר את העקרונות המרכזיים בתכנון מטבח חדש שיתאים לצרכים שלך ויספק הנאה בעבודת המטבח.

אשר שעיו, מייסד ומנכ"ל חברת 'נאנו מטבחים', מדגיש את החשיבות של ייעול המרחב במטבח. לשיטתו, תכנון נכון כולל את עקרון המשולש הארגונומי - מיקום נוח של האזורים המרכזיים (הכיור, הכיריים והמקרר) במרחק נגיש זה מזה. כך תוכל למזער תנועות מיותרות ולהגביר את היעילות בעבודה.

לפני שמתחילים לעצב את המטבח, יש לבצע מדידות מדויקות של החלל ולפענח את הממדים כולל גובה ורוחב. חשוב גם להגדיר את תקציב הפרויקט עם כל העלויות הנלוות: משטחים, מכשירי חשמל, ושינויים בנקודות חשמל ואינסטלציה. תקציב ברור יעזור לבצע בחירות נכונות.

נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ/עודד סמדר
מעצבת פנים שירן דהן, נאנו מטבחים. מאור מויאל,
מעצבת פנים שירן דהן, נאנו מטבחים/מאור מויאל

תכנון המטבח צריך לקחת בחשבון את הרגלי הבישול , דרישות האחסון ומספר המשתמשים במטבח. כל אלה יסייעו ליצור מטבח שמתאים לאורחות החיים. חשוב גם לבחור את הסגנון והעיצוב שמתחברים עם הטעם האישי שלך ומשלימים את עיצוב הבית.

איכות החומרים היא קריטית. כדאי לבחור חומרי גלם עמידים כמו גוף הארונות, החזיתות, המשטחים והברזים. שעיו ממליץ על פתרונות אחסון חכמים, כמו ארונות גבוהים ומגירות נשלפות, לשמירה על סדר וארגון.

מעצבת פנים שירן דהן, נאנו מטבחים. מאור מויאל,
מעצבת פנים שירן דהן, נאנו מטבחים/מאור מויאל
מטבחי ALPES INOX - ניגא שף FOR HOME. יחצ,
מטבחי ALPES INOX - ניגא שף FOR HOME/יחצ

יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק של ניגא שף For Home מציינת את הנירוסטה כחומר בולט בשנים האחרונות. הנירוסטה עמידה, משתלבת יפה עם חומרים נוספים כמו אבן ועץ, ונותנת למטבח מראה מודרני וחמים, כאשר הגימור נבחר בהתאם לעיצוב והסגנון המבוקש במטבח. עוד מציינת מוסקוביץ את חשיבות הניקיון במטבח. מטבחים מרחפים, המותקנים בגובה של 20 ס"מ מהרצפה, מקנים למטבח מראה מאוורר ומאפשרים ניקוי קל מתחת לארונות.

מעצב יאיר מטלון   באדיבות נאנו מטבחים. חלי גד,
מעצב יאיר מטלון באדיבות נאנו מטבחים/חלי גד
אדריכלות תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
אדריכלות תכנון ועיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

ויש גם חדשות בגזרת הגאדג'טים, שפרט להיותם כיפיים ומדליקים הם מהווים פתרון ארגונומי אמיתי ומאפשרים למשטחי העבודה להישאר פנויים לטובת העבודה השוטפת: "דוגמה לכך הם דגמי הכיריים שפיתח המותג האיטלקי Alpes Inox , שמגיעות בגרסת מבערי גז או אינדוקציה", אומרת מוסקוביץ. "הן יושבות על המשטח אך במנותק ממנו כך שניתן להרים אותן ב-90 מעלות ולהקצות את האזור שהתפנה לטובת עבודה. בנוסף, קיימים מגוון אביזרים שמתלבשים על הכיור והופכים אותו למשטח עבודה לכל דבר- אם זה משטחי עבודה מעץ בוצ'ר או מאוקלון (חומר שמשמש ליצירת קרשי חיתוך במטבחים מקצועיים), או לחילופין מסננות מובנות שמתלבשות על הכיור ובהן ניתן לשטוף ירקות או דגים. גם את פחי האשפה אפשר לשלב בתוך המשטח וזהו פתרון היגייני, פרקטי ונגיש".

מטבחי ALPES INOX - ניגא שף FOR HOME. יחצ,
מטבחי ALPES INOX - ניגא שף FOR HOME/יחצ
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

לסיכום מעצבת הפנים הדס רוט אומרת: "בעת עיצוב ותכנון מטבח, מומלץ להתמקד בכמה היבטים מרכזיים להבטחת פונקציונליות ואסתטיקה. קודם כל, חשוב לתכנן אזורי עבודה ברורים כמו אזור בישול, הכנה וניקוי, ולוודא שהמרחקים בין האזורים העיקריים - הכיור, הכיריים והמקרר - יהיו נוחים. יש לשים דגש על פתרונות אחסון מותאמים כמו מגירות נשלפות וארונות גבוהים, שיסייעו לשמור על סדר ונגישות קלה. גובה המשטחים צריך להיות מותאם לגובה המשתמש כדי להבטיח נוחות בעבודה. בנוסף, השקעה בתאורה טובה, כולל תאורת עבודה מתחת לארונות העליונים ותאורה כללית נרחבת, תעזור לשפר את היעילות במטבח. שימוש בחומרים עמידים ונוחים , לצד פתרונות חכמים כמו מדיח כלים גדול וכיריים דיגיטליות, יעשו את העבודה במטבח לנעימה ויעילה יותר אז שיהיה בתיאבון".

  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully