וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפתיחת שנת הלימודים: כך תעמידו תאורה נכונה בסביבת הלימודים

תאורה אינה עניין טריוויאלי ויש להתאימה. איך עושים זאת? הנה כמה טיפים שימושיים

מנורת שולחן. יחצ,
מנורת שולחן/יחצ

ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים שתפתח ב-1.9 בעיצומה, הורים וילדים כבר מכינים בהתרגשות את המחברות, הספרים והקלמר החדש. גם חדר הילדים עובר שינויים והתאמות לקראת המעבר לכיתה א', חטיבת הביניים או התיכון.

פרמטר נוסף וחשוב בערנות, וריכוז הילדים הוא התאמת תאורה נכונה בחדר הילדים. דודי קסלסי, מנהל חטיבת התאורה ברשת ציוד החשמל והתאורה 'ארכה', עם מדריך קצר להורים.

פרופיל תאורה משולב. יחצ,
פרופיל תאורה משולב/יחצ

ראשית, נתמקד בעוצמת התאורה. התאורה הבריאה ביותר לגוף, היא אור השמש, לכן מומלץ מאוד שתאורת החדר תהיה קרובה ככל האפשר לאור יום וחשוב מאוד להקפיד על פיזור אור בצורה אחידה בחלל החדר. רמת תאורה מלאה מסייעת לגוף להירגע ולשמור על רמת אנרגיה טובה.

לצד התאורה המרכזית של החדר, חשוב להכין גם את האזור המיועד ללימוד ולהתאים לו תאורה ייעודית. לסביבת מחשב יש לדאוג לתאורה עדינה ובעוצמה נמוכה עד בינונית. מכיוון שמחשבים פולטים תאורה כחולה שמפריעה להפרשת המלטונין, מומלץ לוודא שבמהלך היום, התאורה בפינת הלימוד תהייה תאורה חמה בספקטרום אור רחב שתנטרל את ההשפעות השליליות של תאורת המחשב הכחולה. ככל שנדרש לראות פרטים קטנים, לעבודות מלאכת יד או שרטוט הכולל פרטים קטנים- עדיף לבחור תאורה חזקה.

בנוסף, חשוב שים לב לכיוון ממנו מגיע האור וחשוב להקפיד שהתאורה תגיע באופן אנכי (מלמעלה למטה) ולא מול העיניים שלנו כדי למנוע סנוור, עייפות וכאבי ראש. לדוגמה: כשיושבים מול מסך המחשב, יש להקפיד שלא נראה את גוף התאורה בשדה הראייה שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גאיה. יחצ,
גאיה/יחצ

מומלץ מאוד שגוף התאורה יהיה מאורך או בעל שטח גדול עבור פיזור מרבי של התאורה. ככל שהאור יהיה מפוזר יותר, כך לא יהיו קווי צל חדים שמעייפים את העיין לאורך זמן.

כמו כן, יש לשאוף כי כל האזור שבשדה הראייה יהיה מואר בעוצמה דומה. ככל שהעין תראה קונטרסט (ניגודיות) גבוה בין האזור המואר ולבין אזור חשוך, כך היא תתעייף יותר. לדוגמה, אם בשדה הראייה שלנו - השולחן מואר אבל הקיר שמולנו חשוך מאד, נוצרת ניגודיות גבוהה שתתרום לעייפות גבוהה לעיניים.

במידת האפשר, כדאי לחלק את התאורה בשולחן העבודה לשני גופים נפרדים: האחד יפזר אור רך ובעוצמה נמוכה או בינונית, וגוף נוסף, שיאפשר תוספת של תאורה חזקה יותר לאזור הנדרש ובזמנים קצרים. לדוגמה: תאורה קבועה מגוף צמוד תקרה שמאיר את כל סביבת העבודה, ובשעת הצורך, תוספת של מנורת שולחן שמאירה שטח עבודה קטן ולא את כל השולחן.

דודי קסלסי - ארכה. ארכה,
דודי קסלסי - ארכה/ארכה

ולסיום, את תאורת שולחן העבודה יש להתאים לצרכים המשתנים. ככל והילד לומד בכיתות הנמוכות, יש לדאוג לכוון את התאורה כך שתתאים לגובהו ותסייע לו לראות בקלות את החומר הלימודי על שולחן הכתיבה. ואילו כשיגדל, יש לשנות את תאורה במתחם הלימודי בחדר בהתאם לגובהו ולצרכים האחרים שיתעוררו.

  • עוד באותו נושא:
  • תאורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully