וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב כוחות: התערוכה שמחברת בין בכירי השפים למאיירים מובילים

שלוש כפות שמן ושני מכחולים - תערוכת הפופ-אפ מחברת בין בכירי השפים ומובילי המטבח היהודי בעולם, לצמרת מאיירי ישראל ומציגה יצירות אמנות שבבסיסן מעילי שף אשר נהגו מחדש כבדי קנבס, בהשראת סיפורם האישי של אנשי הקולינריה

מיכל אנסקי, סרגיי איסקוב. איתי סליקטר,
מיכל אנסקי, סרגיי איסקוב/איתי סליקטר

"שלוש כפות שמן ושני מכחולים" - תערוכת 'פופ-אפ' חדשה ומסקרנת תושק בחמישה בספטמבר ותוצג במשך חמישה ימים באנו - מוזיאון העם היהודי. בתערוכת הפופ-אפ הייחודית יוצגו לקהל הרחב ארבע עשרה עבודות אמנות מעוררות מחשבה, שבבסיסן מעילי שף, שנוצרו בעזרת צמדים של אושיות קולינריה מהארץ והעולם ומאיירים ישראלים מובילים, אשר נרתמו לפרויקט בהתנדבות. כל עבודות האמנות שבתערוכה יוצעו לרכישה במכירה מיוחדת שהכנסותיה קודש לפעילויות תרפיה באוכל לאזרחים ותיקים ובני נוער, מפונים מהצפון והדרום.

תערוכת הפופ-אפ, בהובלת FOODISH - אגף הקולינריה של אנו - מוזיאון העם היהודי והמנהל האמנותי של הפרויקט, עמית טריינין, עוסקת, כמו FOODISH, בזהות ובתרבות יהודית דרך האוכל, בחיבורים בין יוצרים מדיספלינות שונות, ובין הנפש שלנו והבית בו גדלנו, למציאות שבה אנו חיים. התערוכה מבטאת בעושר חזותי את הפסיפס הקולינרי הייחודי לעם היהודי בארץ ובעולם.

מישל קישקה עם היצירה של איל שני. יחצ,
מישל קישקה עם היצירה של איל שני/יחצ

אירוע הפתיחה לקהל הרחב יערך ביום שישי 6.9.24 במסגרתו יוזמנו המבקרים לקחת חלק ביצירת מפת שולחן שבת שיתופית שתכלול את סיפורי האוכל של המבקרים. במרכז החלל יוצב שולחן שבת גדול והמבקרים יוכלו לשתף סיפור אוכל מהמטבח המשפחתי שיש לו משמעות אישית עבורם. במהלך האירוע, המאיירת רחלי שלו תעבור בין המשתתפים ותאייר בזמן אמת את הזיכרון האישי שלהם. המפה כיצירה שיתופית על שולחן השבת תהווה חלק מהמיצב האמנותי ותוצג לאורך תצוגת תערוכת הפופ-אפ לכלל המבקרים.

נבחרת מרשימה במיוחד של אמנים, מאיירים ואנשי קולינריה נרתמה בהתנדבות למען תערוכת הפופ-אפ החדשה ובין יצירות האמנות תמצאו מפגשים מרתקים שתורגמו ליצירה מפתיעה על בד, אשר נוצרה מהחיבורים וסיפורי החיים של אנשי האוכל והמאיירים וביניהם השף ישראל אהרוני והאמן זאב אנגלמאיר, אשת הקולינריה מיכל אנסקי והמאייר סרגיי איסקוב, המסעדנית רותי ברודו והמאיירת ענת ורשבסקי, השף יובל בן נריה והיוצרת ג'ודית אשר, השף חיים כהן והאמנית מיכל דיבואה, אושיית הקולינריה מניו יורק ג'ייק כהן והמאיירת נורית גרוס, כהנת האוכל היהודי ג'ואן ניית'ן והאמנית הדס חיון, השף הבינלאומי מייקל סולומונוב והמאייר איציק רנרט, שף רז רהב והאמנית קרן שפילשר, השף מושיק רוט והמאיירת מאיה איש שלום, אשת הקולינריה רותי רוסו והמאייר עמית טריינין, חוקרת האוכל המיתולוגית קלודיה רודן והצייר נדב מצ'טה, השף איל שני והמאייר מישל קישקה ושף יוסי שטרית והמאייר איתן אלוא.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יוסי שטרית, מאייר איתן אלוא. איתי סליקטר,
יוסי שטרית, מאייר איתן אלוא/איתי סליקטר

תצוגת הפופ-אפ האמנותית תלווה בסדרת אירועים לקהל הרחב העוסקים בזהות, תרבות ואוכל, ומחברים בין אמנות לקולינריה ובהם - מפגש בין המאייר זאב אנגלמאיר והשף ישראל אהרוני על זהות, אמנות ואוכל, מפגש בין דורי חד פעמי בין המאייר והקריקטוריסט הנודע מישל קישקה לבנו, דוד קישקה, יזם קולינריה ויו"ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית, סדנת ציור על סינרים עם המאיירות מיכל דבואה וענת ורשבסקי ועוד.

תערוכת הפופ-אפ מצטרפת לפעילות ענפה של FOODISH ואנו- מוזיאון העם היהודי, למען הקהילה ולמען מפונים מהצפון ומהדרום ועסקי אוכל שנפגעו מאז השבעה באוקטובר. המיזם יצא לדרך תודות לתרומה של חברת CHEF WORKS, מהחברות הגדולות בעולם לביגוד שפים ומסעדנים, וחברות נוספות במשק וביניהם יקב טפרברג.

כמו כן, לתערוכת הפופ אפ מופק קטלוג ייחודי הכולל את היצירות, איורים ומתכונים של כל האמנים והשפים הלוקחים חלק בפרויקט. כלל הרווחים ממכירת הקטלוג יועברו למטרת הפרויקט; פעילויות תרפיה באוכל למפונים מהצפון והדרום.

חיים כהן, מיכל דיבואה. איתי סליקטר,
חיים כהן, מיכל דיבואה/איתי סליקטר

מרב אורן, מנכ"לית FOODISH, אגף הקולינריה של 'אנו- מוזיאון העם היהודי': "'שלוש כפות שמן ושני מכחולים' היא סגירת מעגל עבורנו. כמי שמספרים את הסיפור של העם היהודי דרך האוכל - הפעם נתנו את הבמה לאמנים שמספרים סיפור בעזרת הידיים, מי באמצעות עט ומכחול ומי באמצעות סכין ומטרפה - אבל הסיפור המעניין באמת, הוא סיפור המפגש בין המאיירים לשפים. פעם נוספת, האוכל מאפשר לנו הצצה לנפש, לזכרונות וליצירה של כל אחד ואחת מהמשתתפים ובאמצעות יצירות האמנות המשותפות להעביר את הטוב הזה הלאה, בחזרה לקהילה."

עמית טריינין, המנהל האמנותי של הפרויקט: " מאז השבעה באוקטובר האיור הפך לאחד מכלי התקשורת החזותית הפופולריים. 14 המאיירים והמאיירות הלוקחים חלק בתערוכה, מודעים לכוחו ולחשיבותו של האיור בעת הזו. המאיירים, חברו לנבחרת השפים המצוינת ואיירו בהתנדבות את סיפורם האישי של השפים על גבי מעיל שף, שהפך לקנבס פיסולי וסיפורי ייחודי המציע גישה חדשה לאופן בו אנחנו קוראים ורואים סיפור. המיזם מתאר לא רק את סיפורם של השפים עצמם, אלא את סיפורה של תקופה, מקום וקהילה ואת סיפורו מלא הרבדים של העם היהודי, הניצב במרכז המוזיאון, כאומר שבסוף, זה הסיפור של כולנו."

אהרוני אייר אנגלמאיר. איתי סליקטר,
אהרוני אייר אנגלמאיר/איתי סליקטר

אירועי קהל רחב לאורך ימי תערוכת הפופ-אפ ב'אנו - מוזיאון העם היהודי'

אירוע פתיחה לקהל רחב - יום שישי, 6/9/24, 10:30-14:00, קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר 15, רמת אביב
כרטיס -52 שקלים
שיח גלריה עם יוצרי התערוכה - מרב אורן, מנכ"ל FOODISH אגף הקולינריה של 'אנו- מוזיאון העם היהודי' ועמית טריינין, המנהל האמנתי של הפרויקט - יום שישי, 6/9/24, 9:30-10:30
מפגש קישקה & קישקה - מפגש בין דורי חד פעמי בין המאייר והקריקטוריסט הנודע מישל קישקה לבנו דוד קישקה, יו"ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית ומוותיקי אנשי הקולינריה בארץ - יום שישי, 6/9/24, 10:30
מפגש ישראל אהרוני & זאב אנגלמאיר - על אמנות, השראה ויצירה - יום שני, 9/9/24, 20:00
סדנת איור על סינרי שף עם המאיירות ענת ורשבסקי ומיכל דבואה - יום שלישי, 10/9/24 16:30-18:00

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully