וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון אמריקה על המפה: בית "קנדי" ברעננה

בני זוג בשנות ה-30 לחייהם עלו עם ילדיהם לפני מספר שנים מקנדה והחליטו להתאים את ביתם הפרטי ברעננה במדויק לטעם, לצרכים ולאורחות החיים של בני המשפחה. לשם כך הם פנו לצוות המשרד 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים'

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
  • היכן: רעננה
  • הנכס: בית פרטי (כחלק מדו-משפחתי) ששטחו הבנוי הוא כ- 270 מ"ר. שטח המגרש: כ- 300 מ"ר
  • עבור: זוג בשנות ה-30 לחייהם להם 4 ילדים צעירים
  • תכנון ועיצוב פנים: 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים' (מנהלות פרויקט: יעל פרנקל ורותם פטילון)
  • צילום: מאור מויאל

ברוכים הבאים לביתם של זוג הורים וארבעת ילדיהם- משפחה צעירה שהחליטה לפני מספר שנים לעלות ארצה מקנדה. השניים רכשו בית ברעננה שענה מלכתחילה על רבות מהדרישות והצרכים ועתה, משחלפו השנים והילדים בגרו מעט, בשלה העת לשדרג, להשקיע בפרטים קטנים כגדולים ולהפוך את סביבת המגורים לכזאת שקולעת במדויק לאופיים ולסגנון אותו הם מכירים ומוקירים- עיצוב אמריקאי, שהודות לטיפולן המסור של האדריכלית שירה מוסקל, מבעלות 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים' ומנהלות הפרויקט יעל פרנקל ורותם פטילון, זכה לאינטרפרטציה קלילה, בהירה ופרקטית ביותר שמותאמת לחיים הדינמיים בישראל החמה והשמשית.

"אני ושותפתי הדס מכירות את הבית הזה היטב כבר קרוב ל-15 שנים. בזמנו שכרה את שירותנו בעלת הבית דאז, שהספיקה מאז למכור את הנכס לזוג אחר. לפני מספר שנים הוא נרכש על ידי
זוג קנדי מקסים ועבורם ביצענו את השדרוג הנוכחי", אומרת מוסקל.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"האסתטיקה היא שגרמה לשניהם לצאת לדרך ואלינו הם פנו במטרה לשדרג בפרט את קומת הכניסה שבה מרוכזות פונקציות האירוח. קומת חדרי השינה די קלעה לצרכיהם כך שהשינויים שביצענו בה הם יחסית מינוריים והתמקדנו בעיקר בעיצוב חדרי הרחצה".

"ככלל, מדובר בבית מאוד מתוחזק מלכתחילה שלא ניכרו בו כשלים תכנוניים מובהקים. יחד עם זאת, לאורך השנים הוא החליף בעלים; הקיר הגובל בינו לבין בית השכנים (מדובר בדו-משפחתי) חופה בבריקים, מה שגרם לו להרגיש מאסיבי ומגושם, והפתחים, בתצורתם המקורית, היו קטנים כך שהקשר בין החוץ לפנים בהחלט היה טעון שיפור. גם החצר, שעמדה במשך שנים די מיותמת, דרשה התייחסות ובתכנון החדש היא מהווה חלק אינטגרלי ונוכח מאוד בחוויית המגורים".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"כחלק מפעילות המשרד אנו מתורגלות היטב בעבודה עם תושבי חוץ ובפרט עם לקוחות מארה"ב. במרבית המקרים אנחנו נדרשות לבצע את ההתאמות המתבקשות בין הסגנון השמרני והקלאסי שרווח מאוד במדינת המקור- על גווני העזים והדיטיילים העשירים, לסביבת המגורים הישראלית שנתפסת כמודרנית וקלילה בהרבה. כך גם בבית הזה, כשבעלי הנכס שיוועו להטמיע את ערכי הדיזיין הצפון אמריקאי בעיצוב החדש, מה שהפך את התהליך למרתק ופורה במיוחד. גישרנו כאן הלכה למעשה בין שתי הגישות, דייקנו את הפרטים ומצאנו את האיזונים הנכונים.

"בפועל יצרנו בית על טהרת סגנון הפיוז'ן והקפדנו על הפרופורציות, הנפחים והממדים בכדי לשמר את העושר הוויזואלי ומנגד להותיר את המרחב מואר, דינמי ופתוח. שילבנו אלמנטים שהיו חשובים לבני הזוג כמו רצפת פרקט בדוגמת פישבון, מטבח מסוגנן עם משטח גרניט עשיר ודומיננטי וגופי תאורה מאוד נוכחים, פשוט החלשנו מעט את הווליום ושמרנו על מעטפת ממותנת יותר כך שהזרימה במרחב היא אופטימלית והבית מאוד אותנטי לסביבתו".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"היות והפרופורציות והחלוקות הפנימיות של החללים היו די מדויקות התמקדנו בפתיחת הבית כלפי חוץ", מסבירה האדריכלית. "יחד עם הקבלן המבצע בר מישאל הרחבנו והגבהנו את הפתחים המקוריים עד לגובה התקרה ואת גרם המדרגות, שבמקור נעטף בקירות בנויים, פתחנו ככל הניתן. השארנו את העמודים הקונסטרוקטיביים שבהיקף וכך יצרנו פתחי הצצה שתורמים מאוד למרחב באספקט האדריכלי ומאפשרים אינטראקציה מיטבית בין הקומות והפונקציות השונות שבקומת האירוח.

"החלטה משמעותית נוספת שביצענו היתה לבחור בפרופילי אלומיניום בגוון שחור: הבית מתאפיין באדריכלות ישרה וקלאסית כך שהחלונות הכהים מייצרים עניין והדגשים וגם את הקונטרסט הנכון בין המעטפת לחומרים העשירים ששילבנו בבית. בפתחים הקטנים יצרנו חלוקות שמתכתבות עם סגנון החלונות האופייניים לבתים האמריקאיים ואת אלו שמובילים לחצרות הותרנו נקיים ומינימליסטיים. כך למשל החלון הגדול בסלון שתכננו כקבוע וככזה הוא משמש כמעין קיר זכוכית".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"הלקוחות הם שומרי מסורת ובעלת הבית היא אישה סופר פרקטית, מקפידה על ניקיון ותחזוקה ומאוד אוהבת לבשל- האוכל והאירוח מאוד משמעותיים עבורם בני המשפחה והמטבח הפך ללב הפרויקט. מיקום המטבח נותר בעינו אבל תכננו עבורו העמדה שונה: הגדלנו אותו משמעותית על חשבון פינת האוכל המקורית שהיתה עצומה בגודלה ותכננו חלוקות אפקטיביות יותר כדוגמת מזווה משמעותי שהכניסה אליו מתבצעת דרך קיר הארונות הגבוהים. בהזדמנות זו שינינו גם את מבנה שירותי האורחים הסמוכים והפכנו אותם למרווחים בהרבה.

"פרט לאסתטיקה, שמנו במטבח הזה דגש ניכר על הפרקטיקה: יצרנו הרבה מאוד מקומות אחסון ומשטחי עבודה גדולים ובחרנו במערכת קונספטה שמבעדה מסתתרים מכשירי החשמל. את קיר הגבוהים תכננו בסימטריה והוא מכיל בצידו האחד מקרר אינטגרלי, בצידו הנגדי את התנורים ובמרכז את יחידת הבישול שאנחנו הישראלים רואים לרוב במגזינים בינלאומיים. מעל לכיריים תכננו ברז מים למילוי סירים והמשטחים חופו באבן גרניט טבעית וייחודית שבתחילה חששנו ממנה אבל בסופו של דבר התאהבנו בה לחלוטין דווקא בזכות הגוון הדומיננטי והטקסטורה הדינמית שמקנים לה המון נוכחות במרחב".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"הרהיטים שבחרנו הם קלאסיים, בעלי נוכחות, אך במידה. בעוד שכאן בישראל אנחנו נוטים לכיוון הסגנון הסקנדינבי, במקרה הזה נבחרו פריטים בעלי נוכחות אותה מיתנו בעזרת בדים קלילים, וצבעוניות בהירה. עבור הסלון תכננו ספריה קלילה, בהירה ומעודנת שמבעדה מסתתרת מערכת המיזוג. הרהיט הזה מעגן את פונקציית האירוח בה הוא ממוקם, מהווה הד לרהיט המטבח שנמצא בקצהו השני של החלל ותורם בדרכו גם לשבירת המסה של הציר הארוך וההמשכי".

בהיקף הבית ממתינות לבני המשפחה ולאורחיהם שתי חצרות, קדמית ואחורית: "את זו הקדמית תכננו כחווייתית ונעימה והיא משמשת כמקום המושלם ללגום קפה של אחר הצהריים. מיקמנו ברחביה אדניות גדולות וממנה ישנה גם ירידה למשטח גדול שמשמש כפינת משחק חיצונית עבור הילדים", אומרת מוסקל.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"החצר האחורית מהווה המשך ישיר של חוויית האירוח בבית עצמו והיציאה אליה מתבצעת דרך הוויטרינה שבסלון. יצרנו בה פרגולה תלויה שתחתיה רחבה גדולה עבור פינת הלאונג' ופינת האוכל החיצונית שבמרכזה שולחן האוכל ששימוש כשולחן האוכל של בני המשפחה טרם השיפוץ וממשיך להוות עבורם פונקציה משמעותית וחשובה גם לאחריו. בהיקף הרחבה הקפדנו לייצר גינון מינימליסטי יחסית ועם זאת הוא תוסס וצבעוני. זו אינה גינה ארצישראלית קונבנציונלית אלא חצר מסוגננת יותר בהווייתה.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"על אף שהעבודה התמקדה רובה ככולה בקומת הקרקע הצענו לבני הזוג לבצע שינוי תכנוני בחדר השינה שמייצר בפועל שינוי מהותי באנרגיות ובזרימה במרחב", אומרת מוסקל. "טרם השיפוץ המיטה פנתה לכיוון דלת חדר הארונות, בפוזיציה שחיבלה בתחושה ובחוויה. לטובת העניין תכננו מחדש את חדר הארונות ואת העמדת הריהוט בחדר השינה, כך שעכשיו המרחב הרמוני ושלם בהרבה. ממש כמו בקומת הקרקע, גם בחלקים בהם טיפלנו בקומה הזו ניכרים הדיטיילים בפרטי הנגרות והשימוש באלמנטים מסוגננים כדוגמת הידיות ומסגרות המראה- כל פרט מאוד מאופיין ונבחר בקפידה. כך גם בחדרי הרחצה, שגם אולי יראו כלא לגמרי קונבנציונליים עבור חלק מהישראלים לא מעט בגלל אריחי גרניט פורצלן דומיננטיים במיוחד דמויי שיש, על גבם דוגמאות שמייצרות תנועתיות".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully