וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האור שבקצה הקהילה: הפעילויות ההתנדבותיות בזמן המלחמה נחשפות

תערוכת 'עושים טוב בגני תקווה' הוצגה לראשונה בהיכל התרבות 'מרכז הבמה' והציגה את סיפוריהם של מאות מתנדבים שפעלו ללא לאות למען הקהילה, בתקופת המלחמה ובזמני שגרה. צפו בתערוכה המרגשת

האור בקצה הקהילה - תערוכת "עושים טוב בגני תקווה". עיריית גני תקווה,
האור בקצה הקהילה - תערוכת "עושים טוב בגני תקווה"/עיריית גני תקווה

בהיכל התרבות 'מרכז הבמה' בגני תקווה נפתחה לאחרונה תערוכה ייחודית ומרגשת המוקדשת לפעילותם ההתנדבותית של מתנדבי העיר. התערוכה מציגה את הפעילות המגוונת שמתקיימת בגני תקווה, תחת ניהולה שרונה אריאל מנהלת יחידת ההתנדבות העירונית, ומפנה את הזרקור למאות מתנדבים מהעיר הפועלים למען הקהילה, תחת יחידת ההתנדבות העירונית, ומחזקים את החוסן החברתי בתקופות שגרה ובעיקר בזמני חירום. בזמן התערוכה שוחחנו עם שלוש מתנדבות שפעילותן פורסמה בתערוכה.

ירדנה זכצ'ינסקי, אם לשלושה וסבתא לארבעה, היא מתנדבת ותיקה המסייעת לחיילים בודדים, לפצועי צה"ל ולהלומי קרב, למשפחות מפונות ולעוד גופים רבים. עם פרוץ המלחמה, היא התנדבה במחלקת השיקום האורתופדי בבית החולים שיבא וסייעה לפצועים שהגיעו ממסיבת הנובה. עבור ירדנה, התנדבות היא דרך חיים: "חינוך לערכים, לנתינה ולתרומה הם הערכים שעליהם גדלתי. זהו האושר שלי - לעשות טוב ולתרום לאנשים."

האור בקצה הקהילה - תערוכת "עושים טוב בגני תקווה". עיריית גני תקווה,
האור בקצה הקהילה - תערוכת "עושים טוב בגני תקווה"/עיריית גני תקווה

ויוי (אביבה) דורון ומירה שחר הן המייסדות של מיזם 'נשים יוצרות תקווה', המסייע לניצולי שואה ולחיילי המילואים ומשפחותיהם. במהלך המלחמה, הן הקפידו לייצר קהילות פעילות ולקיים קבוצות שיח ותמיכה לנשות המילואמניקים וניצולי השואה. הן ארגנו עבורם פעילויות ואירועים קהילתיים כמו למשל בוקר לנשות המילואמניקים כלל עמדות מסאג' זומבה, פילאטיס והופעה של יאיר ניצני לשחרור המתחים בזמן שהבעל נמצא בחזית. לפי ויוי ומירה, הצורך שלהן להתנדב מגיע מהרצון "להעניק תקווה למי שזקוק לה, במיוחד בשעת חירום."

דיקלה שרעבי, יועצת ומרצה למסחר בינלאומי, מצאה את מקומה בחנות הקהילתית מאז שבעלה גויס למילואים בחודש אוקטובר האחרון. היא מתנדבת בעירייה, מסייעת בחלוקת מזון לנזקקים ומפעילה יוזמות קהילתיות שונות. דיקלה מאמינה בכוחה של הקהילה וביכולתה של כל אחת ואחד מאיתנו לתרום את חלקו: "אם כל אחד מאיתנו יעשה ולו מעט למען האחר, נוכל לבנות חברה טובה יותר ולהתמודד עם כל אתגר."

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האור בקצה הקהילה - תערוכת "עושים טוב בגני תקווה". עיריית גני תקווה,
האור בקצה הקהילה - תערוכת "עושים טוב בגני תקווה"/עיריית גני תקווה

ליאורה בן עזרא וליאת חלפון הן היו"ריות של מעגל נשים ו-טנג'נט בגני תקווה. החברות בארגונים הללו הן נשים קרייריסטיות שמתנדבות מתוך אחריות אישית, רצון לעשיה ונתינה לאחר. הן נרתמות לפרוייקטים ומשתפות פעולה בהתאם לכל בקשה באופן דיסקרטי, בהתנדבות מלאה. בזמן המלחמה חברות הארגון לקחו חלק מבצע התרמה של ביגוד חם, ארוחות מגבות ומנות חמות ללוחמים בחזית. הן קידמו את מיצב "שולחן השבת"- למען החזרת החטופים, הכינו מארזים לפסח למפוני קיבוץ סופה והעבירו שוברי מזון לעשרות משפחות במצבים מורכבים, ארזו ספרים ושלל פינוקים למחלקת הנוער בבית החולים הפסיכיאטרי בבאר שבע, הן חילקו 113 ילקוטים חדשים מלאים בציוד לילדים ממשפחות רווחה ופעילויות נוספות.

בגני תקווה פועלים כ-41 מיזמים התנדבותיים, שחלקם נולדו מתוך הצורך הדחוף במענה במהלך המלחמה, וחלקם פועלים דרך קבע בשגרה. בין המיזמים המוצגים בתערוכה: ידיד לחינוך, מעגל נשים וטאנג'נט, משמר אזרחי, לוחמים למען לוחמים, הליונס, גישור קהילתי, מדא, נשים יוצרות תקווה, איחוד הצלה, חנות בגדים קהילתית, זק"א, ידידים, זה"ב בגן, סירי לידה, בי"ח שיבא, מרכז יצירה שיקומי שלהבת ועוד.התערוכה פתוחה לקהל הרחב, ללא עלות, בכל שעות פעילות מרכז הבמה בין התאריכים 18.8-31.8 .התערוכה מוצגת במרכז הבמה בין התאריכים ה-18-31.08.2024.

האור בקצה הקהילה - תערוכת "עושים טוב בגני תקווה". עיריית גני תקווה,
האור בקצה הקהילה - תערוכת "עושים טוב בגני תקווה"/עיריית גני תקווה

ראש עיריית גני תקווה, ליזי דלריצ'ה, אמרה בהתרגשות: "מתנדבי גני תקווה הם לא רק הלב הפועם של הקהילה שלנו - הם הנשמה שלה. בזכות מסירותם האינסופית, הצלחנו לשמור על חוסן, להעניק תמיכה ולהישאר מלוכדים גם ברגעים הקשים ביותר. התערוכה הזאת היא מחווה קטנה אל מול פועלם העצום, והיא הדרך שלנו להודות מעומק הלב ולהוקיר את כל מה שהם עושים עבור כולנו".

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully