וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות יקיר בצלאל הוענק למספר אישים, בהם נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק

ברק, שקיבל את ההכרה יחד עם איש העסקים אילן קאופטל והאמנית מירל לדרמן יוקלס, אמר בטקס קבלת אות יקיר ויקירת בצלאל 2024: "מי ייתן כי החטופים שלנו הכלואים בעזה, יוכלו ליהנות מחופש רק אם ישוחררו מיד ללא תנאים כמו שפסק בית הדין הבינלאומי לצדק"

נשיא בצלאל פרופ' עדי שטרן עם השופט בדימוס אהרן ברק. אריאל עפרון,
נשיא בצלאל פרופ' עדי שטרן עם השופט בדימוס אהרן ברק/אריאל עפרון

אות יקיר ויקירת בצלאל, המקביל לתואר "דוקטור לשם כבוד" באוניברסיטאות, מוענק לאלה שהאקדמיה מבקשת להוקיר על תרומה בולטת וייחודית לבצלאל, לחינוך למצוינות באמנות ועיצוב, לחיזוק ופיתוח החברה הישראלית או לקידום תחומי היצירה, האמנות, העיצוב, האדריכלות והתרבות, בישראל או בעולם. השנה האות הוענק בטקס חגיגי שהתקיים בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים וכלל גם סיור בקמפוס בין תערוכות הבוגרים.ות.

  • אהרון ברק: אות יקיר בצלאל מוענק בזאת לנשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, כבוד השופט, אהרן ברק, על מחויבותו לעשיית צדק, לשמירה על שלטון החוק ולהגנה על ערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם. על פסיקה אמיצה והחלטות פורצות דרך, שהובילו שינוי ועיצבו מחדש את הנוף המשפטי והחברתי בישראל. על ההשראה, ההשפעה והתרומה יוצאות הדופן לבנייתה של ישראל הומאנית, ליברלית ופלורליסטית.
  • אילן קאופטל: אות יקיר ויקירת בצלאל מוענק בזאת לאיש העסקים ויו"ר אגודת ידידי בצלאל בניו יורק, אילן קאופטל, כהוקרה על מסירותו יוצאת הדופן ומחויבותו לקידום בצלאל, מטרותיה, עקרונותיה הבסיסיים וערכיה המהותיים, על תפקידו המרכזי כיו"ר ידידי בצלאל בארצות הברית, ועל תרומתו לצמיחה ולשיפור לא רק של המוסד עצמו, אלא גם של העיר ירושלים ומדינת ישראל.
  • מירל לדרמן יוקלס: אות יקיר ויקירת בצלאל מוענק בזאת לאמנית, מירל לדרמן יוקלס, כהוקרה על מאמציה האמנותיים פורצי הדרך שמאתגרים את הקשר שבין האמנות למה שנראה יומיומי, על תמיכתה הבלתי מתפשרת במאבקים חברתיים באמצעות אמנותה, ועל קידום חינוך הדור הבא של אמנים.ות ויוצרים.ות.
- יו"ר חבר הנאמנים - עו"ד גיל ברנדס, פרופ‘ דור גז, ראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל, יו"ר הועד המנהל - עו"ד דן מרידור, האמנית מירל לדרמן יוקלס, איש העסקים ויו"ר אגודת ידידי בצלאל בניו יורק, אילן קאופטל, רוואן ג׳ולאני(בוגרת המחלקה לצילום), שופט ונשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק, פרופ' עדי שטרן, נשיא בצלאל, ליאת בריקס, הדר מיניי, דניאלה פרידמן (בוגרות המחלקה לתקשורת חזותית), מיכל הרכבי (בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי). אריאל עפרון,
- יו"ר חבר הנאמנים - עו"ד גיל ברנדס, פרופ‘ דור גז, ראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל, יו"ר הועד המנהל - עו"ד דן מרידור, האמנית מירל לדרמן יוקלס, איש העסקים ויו"ר אגודת ידידי בצלאל בניו יורק, אילן קאופטל, רוואן ג׳ולאני(בוגרת המחלקה לצילום), שופט ונשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק, פרופ' עדי שטרן, נשיא בצלאל, ליאת בריקס, הדר מיניי, דניאלה פרידמן (בוגרות המחלקה לתקשורת חזותית), מיכל הרכבי (בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי)/אריאל עפרון

פרופ' עדי שטרן, נשיא בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים: "טקס יקירי בצלאל מקבל משקל מיוחד ומשנה חשיבות, בעת הזו. עת יקומים מקבילים: אנחנו כאן, בשגרה מדומיינת, וליבנו שם, במציאות מתמשכת ומכאיבה שאין מוחשית ממנה. למגינת הלב, במדינת ישראל כעת, דבקות בחינוך לערכי כבוד האדם, שוויון, מגוון וחופש הביטוי והיצירה, הפכה מעשה של התנגדות. אני מאמין כי בצלאל היא כיס התנגדות. התנגדות לאובדן הערכים, לכרסום והחלשת הדמוקרטיה, לזלזול בכבוד האדם, לזלזול בחיי אדם. אוסיף ואומר כי המעשה החינוכי הוא מעשה של תקווה. כיוצר, כמעצב, תמיד האמנתי שאפשר אחרת. שיש לחתור אל החדש והשונה. כמרצה ומחנך תמיד האמנתי שאפשר אחרת. כך חינכתי את תלמידיי. גם היום אני רוצה להאמין שאפשר אחרת".

השופט ונשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק: "זכות מרכזית היא לכבוד האדם, אשר מעניקה לכל אדם בישראל את הזכות לחופש הרצון, הזכות לפתח את רוחו של אדם באופן שיוכל לכתוב את סיפור חייו. מזכות זו נגזרת הזכות לחופש האקדמיה, חופש המחקר האקדמי, היצירה האקדמית וההוראה. דן מרידור מונה ב1980 לשר המשפטים בתקופת כהונתו הונחה במשרד המשפטים הצעת חוק יסוד זכויות האדם. היו אלה הימים שהיו ואינם עוד, שבהם משרד המשפטים היה מקור ליצירות של זכויות אדם ולא של פגיעה בהם. על חופש זה יש לשמור בימים טרופים אלו, מי ייתן כי מחופש זה ייהנו גם החטופים שלנו הכלואים בעזה, הם יוכלו ליהנות מחופש זה רק אם ישוחררו מיד ללא תנאים כמו שפסק בית הדין הבינלאומי לצדק".

האמנית מירל לדרמן יוקלס: "אנו, כל אחד מאתנו, יצורים שמתמלאים ביכולת יצירה, מתוך חופש פראי ובלתי מוגבל. יחד כקואליציה, כיצורים תרבותיים, נוכל לשנות את העולם. אתם קוראים לי יקירת בצלאל, אני קוראת לכם חסרי פחד, נפלאים, יפים וחגיגיים. הזמנתם אותי ללוות את הסטודנטים בדרכם, במאבקיהם ובניסיונותיהם הרבים, ולהיות חלק מהקהילה הנפלאה שלכם. אני רוצה להודות לבצלאל על הפרס ועל אות הכבוד החשוב הזה".

איש העסקים ויו"ר אגודת ידידי בצלאל בניו יורק, אילן קאופטל: "בסביבה ובתקופה כה סוערת אתם ממשיכים ליצור ולחולל שינוי, תקוותי שתמשיכו כך. אני רוצה להודות להנהלה, לצוות, לסגל ולסטודנטים של בצלאל על הפיכת המוסד הזה למרחב מוגן וייחודי".

  • עוד באותו נושא:
  • בצלאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully