וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מתקלות במדיח? כך תמנעו אותן

כמו לכל מוצר חשמלי, גם מדיח הכלים חשוף לבעיות. איך תסייעו לאריכות החיים? פנינו לאריה אשכנזי, מנהל שירות ב-Beko ישראל, שסיפק לנו כמה טיפים מנצחים

מדיח שחור - Beko. יחצ,
מדיח שחור - Beko/יחצ

בעידן המודרני, מדיח הכלים הפך ממוצר חשמל יוקרתי לצורך בסיסי כמעט בכל מטבח. אך האם אנחנו באמת יודעים כיצד לטפל במוצר החיוני הזה? הכנו לכם את המדריך המקיף לתחזוקה נכונה של מדיח הכלים, שיבטיח לכם שנים של שימוש יעיל ונטול דאגות.

"המפתח לאריכות ימים הינו תחזוקה שוטפת", מסביר אריה אשכנזי, מנהל שירות ב-Beko ישראל, מותג מוצרי החשמל הביתיים. "ניקוי ותחזוקה שגרתיים אינם בגדר המלצה בלבד, אלא הכרחיים כדי להבטיח פעילות תקינה של מדיח הכלים. פעולות פשוטות אלו יחסכו לכם זמן, כסף וכאבי ראש בטווח הארוך. אמנם, מדיח הכלים מצויד במנגנוני ניקוי עצמי, אך אלה אינם מספיקים. כיוון נכון של תוכניות הניקוי, כולל שימוש בטמפרטורות גבוהות מעת לעת, מסייע בהסרת משקעים. אולם, מומלץ על תחזוקה נוספת באמצעות מוצרי הניקוי והטיפול הייעודיים שלה, אשר פותחו במיוחד לשמירה על מצבו המיטבי של המדיח".

האויב הסמוי: קשיות המים

"קשיות המים היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על תוחלת החיים של מדיח הכלים", מסבירים ב-BEKO. לכן חשוב להתמיד למלא את תא המלח כאשר המדיח מתריע על כך. מדובר במלח מיוחד שמתאים למדיח שחשוב להשתמש במוצר מקצועי ולו במלח ביתי רגיל.

שגרת ניקיון וטיפוח מדיח הכלים

מומלץ לנהוג בתכנית ניקוי מקיפה:

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
  • 1. ניקוי חודשי או דו-חודשי: השתמשו בחומר ניקוי ייעודי למדיח. זה יסיר שאריות מזון, שומנים ואבנית.
  • 2. ניקוי עמוק: אחת ל-4-6 חודשים, בצעו ניקוי יסודי עם חומר ניקוי ( מסיר אבנית).
  • 3. הסרת אבנית שנתית: באזורים עם מים קשים, חיוני להסיר אבנית מהמדיח אחת לשנה.
  • 4. ניקוי בטמפרטורה גבוהה: אחת ל-5-10 מחזורי ניקוי, הפעילו תוכנית בטמפרטורה גבוהה עם חומר הניקוי ייעודי לניקוי המדיח.
מדיח כלים של Beko. יחצ,
מדיח כלים של Beko/יחצ

סימנים מזהירים ופתרונות ביתיים, לפני שרצים להזמין טכנאי מוסמך.

  • הטבלייה לא התמוססה במהלך הפעולה, מה הסיבה? מיסוס הטבלייה מושפע מלחץ המים בביתך, וכמו כן בבחירת תוכנית וטמפרטורה מתאימה במדיח. יש לוודא כי תא החומרים לא "נחסם" על ידי כלי כלשהו, דבר המונע את יציאת הטבלית מהתא. יש לוודא כי הממטרות נקיות ולא סתומות, במידה והחרירים בממטרות סתומות, יש לפרק ולנקות על פי הוראות היצרן בחוברת הוראות השימוש.
  • הכלים לא מתייבשים? וודאו כי קיים נוזל הברקה ובכמות מספקת עפ"י הוראות היצרן. במידה ואין כמות מספקת של נוזל הברקה המדיח יתריע על כך. חשוב מאוד למלא נוזל הברקה בזמן על מנת לשמור על תקינותו של מדיח הכלים. לגבי כלי פלסטיק חשוב לציין כי כלי פלסטיק אינם מתייבשים בתהליך הייבוש הרגיל של המדיח בגלל החומר שממנו הם עשויים. הדבר לא מעיד על בעיה במדיח.
  • הכלים שלי לא נקיים, מה יכולה להיות הסיבה לכך? תחילה יש לבדוק מה הוא סוג הלכלוך המופיע על הכלים בסיום הפעולה. במידה ומדובר בעכירות או באבקה לבנה, מדובר בחוסר או בהעמסת מלח. נא לעיין בחוברת ההפעלה להסבר נוסף. במידה ומדובר בלכלוך שומני, יש לוודא כי הטבלייה התמוססה בסיום הפעולה וכי סודרו הכלים בצורה מרווחת ובהתאם להוראות היצרן בסלסילות. הכי חשוב, יש לוודא כי הממטרות נקיות ולא סתומות, במידה והחרירים בממטרות סתומות, יש לפרק ולנקות על פי הוראות היצרן בחוברת הוראות השימוש. וודאו לפני ההפעלה כי נבחרה תוכנית מתאימה. בדקו שכלל הכלים במדיח מאורגנים עפ"י החלוקה בסלסלה ו/או לא מפריעים לתנועת הממטרות. לאחר מכן בדקו שהפילטרים והרשתות נקיים וישנה כמות חומר הדחה מספקת עפ"י הוראות היצרן. שימו לב שכמות המלח ונוזל ההברקה מספקים עפ"י הוראות היצרן ותא המלח סגור היטב.
  • אין ניקוז מים, מה הסיבה לכך? יש להקפיד על ניקוי הפילטר במדיח לעיתים דחופות בהתאם לשימוש. אנא בדוק כי הפילטר נקי ושאין דבר המפריע לניקוז המים מהמדיח כגון צינור מקופף או סיפון סתום. תחזוקה נכונה משפיעה ישירות על צריכת האנרגיה והמים של המכשיר. "מדיח מתוחזק היטב הוא מדיח יעיל יותר," מסבירים ב-BEKO. "הוא צורך פחות אנרגיה ומים, מה שמתורגם לחיסכון משמעותי בחשבונות החשמל והמים שלכם." בנוסף, תחזוקה נכונה מפחיתה את הסיכון לתקלות ומאריכה את חיי המכשיר. "מדיח שמטופל כראוי יכול לשרת אתכם שנים רבות ללא צורך בתיקונים יקרים או החלפה מוקדמת," מדגישים המומחים.
  • עוד באותו נושא:
  • מדיח כלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully