וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב ככלי להתמודדות עם הפרעות קשב: דיאלוג בין אמנות, עיצוב ובינה מלאכותית

תערוכת היחיד של אפרת ירון, מעצבת ואמנית רב-תחומית, לא רק חושפת את המפגש המרתק בין יצירתיות אנושית למכונה, אלא גם מביאה לידי ביטוי את התמודדותה האישית עם הפרעת קשב וריכוז. איך היא עשתה את זה?

אפרת ירון. הצבה,
אפרת ירון/הצבה

תערוכת היחיד של אפרת ירון, מעצבת ואמנית רב-תחומית, לא רק חושפת את המפגש המרתק בין יצירתיות אנושית למכונה, אלא גם מביאה לידי ביטוי את התמודדותה האישית עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD). ההפרעה, שמלווה אותה כצל מתמיד, מאלצת אותה לחיות בעולם של הצפה חושית בלתי פוסקת. כמומחית לתקשורת חזותית, ירון חקרה במשך שנים כיצד עיצוב ואמנות יכולים להקל על רעשי הרקע המיותרים ולהציע סביבות ויזואליות נכונות עבור אנשים המתמודדים עם ADHD.

אפרת ירון. יחצ,
אפרת ירון/יחצ

עיצוב סביבות פיזיות: מינימליזם ותכנון מודע

המחקר של ירון כלל שימוש בתוכנות של בינה מלאכותית, ככלי טכנולוגי שהיכולות שלו עדיין נחקרות ומתפתחות. וכיצד אפשר לייצר באמצעות בינה מלאכותית את השקט הנכסף. התערוכה מציגה את תוצאות העבודה המשותפת של אדם - ותוכנת למידה וכיצד שיתוף פעולה זה יכול לקבל ביטוי במרחב הפיזי.

לטובת העניין הכניסה ירון סדרת ציורים ועבודות אמנות נוספות לתוך התוכנה וביקשה ממנה לספר מה היא רואה - התיאור של התוכנה, שימש פקודה לייצר תמונה חדשה, וכך הלאה. בשפת התכנות זו פעולה בשם : רקורסיה. כלומר - שדבר משתקף בתוך עצמו, פקודה שנותנת לעצמה את אותה הפקודה. התוצאה היא הפשטה והשטחה. הדיאלוג של ירון עם תוכנת הלמידה ייצר מבנים מסודרים ומאורגנים ומינימליסטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
Video. יחצ,
Video/יחצ

עיצוב סביבות פיזיות יכול להיות כלי משמעותי בהקלת התמודדות עם הפרעת קשב. סביבה מאורגנת, עם מינימום הסחות דעת חזותיות וקוליות, יכולה לסייע בשמירה על ריכוז. שימוש בעיצוב מינימליסטי, צבעים רגועים ותאורה טבעית, יכול להפחית את העומס החושי ולהגביר את הריכוז. צבעים כמו כחול וירוק, למשל, מקדמים רוגע וריכוז, בעוד שצבעים כמו אדום וצהוב עלולים לגרום לעוררות מיותרת. סקאלת הצבעים של העבודות בתערוכה נעה בין תכלת בהיר לכחול כהה מאוד, לצד גוונים של ירוק ושקוף.

נגישות חזותית: פתרון לזיכרון

עבור אנשים עם הפרעת קשב, הזיכרון לטווח קצר יכול להוות אתגר נוסף. הביטוי "מחוץ לטווח הראייה, מחוץ לתודעה" מתאר תסמין שכיח בקרבם. כאן נכנס לתמונה העיצוב הפתוח—אחסון שקוף ונגיש חזותית שמסייע לשמר את המידע בזיכרון. כאשר כלים, חפצים ומידע נשארים בטווח הראייה, הם הופכים לקלים יותר לשימוש ולניהול.

רויטל אלירן. יחצ,
רויטל אלירן/יחצ

האלגוריתם של הבינה המלאכותית הפיק דימויים נוספים מתוך הציורים כמו עמודים שקופים, ים, מקפצות . אותם הפכה ירון למייצבים ממשיים בחלל. המיצב הראשון הוא מקבץ העמודים, המזכירים גורדי שחקים אחידים. העמודים משקפים כל מה שחולף על פניהם. המיצב השני הוא סדרה של 4 בריכות על רצפת הגלריה - הבריכות משתקפות דרך העמודים, ולהיפך. ההשתקפויות הבלתי פוסקות יוצר התרחשות כך שכל מה שנמצא מקבל נוכחות ונראות.

אפרת ירון. יחצ,
אפרת ירון/יחצ

ADHD - דיאלוג עם הבינה המלאכותית

התערוכה של ירון מדגימה כיצד השילוב בין עיצוב מכוון, אומנות אישית ובינה מלאכותית יכול להוביל לתוצאות מרתקות וחדשניות. העבודות מציגות את התהליך היצירתי המשלב את הפתרונות שמצאה ירון לאתגרי הפרעת הקשב האישית שלה, עם הכלים הדיגיטליים המתקדמים ביותר. התוצאה היא אמנות המשקפת את הניסיון ליצור סביבה מתחשבת ואפקטיבית יותר לאנשים עם ADHD, תוך שהיא חוקרת את גבולות הדיאלוג בין האדם למכונה. זוהי קריאה להתבוננות מעמיקה על העידן החדש - עידן בו הזליגה בין העולמות, האישי והטכנולוגי כבר אינו ניתן להפרדה.

התערוכה של אפרת ירון , "רקורסיה" מציגה בגלריה פריסקופ - בן יהודה 176, תל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully