וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התיבה": אירוע העיצוב חוזר לירושלים

עשרות תערוכות עיצוב, מיצבים, מיצגים ואירועים בבית הנסן ובמוסדות תרבות ברחבי העיר. 26-19 בספטמבר 2024

שבוע העיצוב. דור קדמי,
שבוע העיצוב/דור קדמי

שבוע העיצוב ירושלים, אירוע הדגל של בית הנסן, חוזר במהדורתו ה-13 ויתקיים בין התאריכים 26-19 בספטמבר 2024 בבית הנסן ירושלים ובמקומות שונים ברחבי העיר, ויכלול כמדי שנה עשרות תערוכות, מיצבים, מיצגים, אירועים ופרויקטים ייחודים בהשתתפות עשרות מעצבים מהארץ ומהעולם.

שבוע העיצוב ירושלים 2024 יעסוק בנושא "התיבה" שסיפורה התנ"כי מגולל אסון אימתני שמקורו ברעות החולות המיוחסות לאדם. לצד זאת, הוא גם סיפור על יצירה: על עשייה אדריכלית ועל האחריות האנושית לאסוף ולשמר, שהיא גם זו שמצילה, גואלת ומפיחה תקווה.

שלומי איגר. עומר פרידמן,
שלומי איגר/עומר פרידמן

תיבה היא המקום בו שורדים את המבול: מתכנסים, משמרים את עצם החיים, מלקטים את החומרים שמהם נבנה עולם חדש, משקיפים אל עבר קו אופק הנותר יציב גם כאשר נקודת המבט מיטלטלת. תיבה היא חוסן בחירום, בית זמני, תקווה בים סוער.

למשך שבוע אחד יתמלאו חללי הפנים והחוץ של בית הנסן בעשרות מיצבים, מיצגים ומופעים, תערוכות ופרוייקטים מכלל דיסציפלינות העיצוב, רובם מוצגים לראשונה. ביניהם, תערוכת "הכספת" מציגה אוספים כקפסולות שליקטו מעצבים לכדי תחבירים חדשים, אלו מציעות פרשנות חדשה לשאלות של שימור תרבות חומרית; ה"אכסניה" היא תערוכה המארחת פרוייקטי עיצוב אקדמיים ומחקרים בטקסטיל, אופנה ארכיטקטורה ותקשורת חזותית שתציע חללי מסע זמניים; המותג con של המעצב והיזם ניל כהן יתארח עם חנות פופ-אפ לחירום; קולקטיב הסטריט-ארט החיפאי BROKEN FINGAZ בעבודה הנעה בין תקווה לייאוש שתציע למבקרים לשלוח אגרות שלום לקרובים ורחוקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נועה ברוש - UPF50. רועי בר,
נועה ברוש - UPF50/רועי בר

כבכל שנה, מארח שבוע העיצוב ירושלים תערוכות ושיתופי פעולה מגוונים. השנה אוצר המעצב שחר קדם שיתוף פעולה עם השירות המטאורולוגי בישראל ועם אתר התחזית הירושלמי "ירושמיים" במסגרתו תוקם חווה מטאורולוגית אלטרנטיבית המציעה תמונת מצב עכשווית או עתידית על פעולת המדידה ואיסוף המידע; בלב פרויקט "השדכן" השנתי נמצא החיבור בין מעצבים ואמנים למוזיקאים ואנשי סאונד הפועלים בעיר ירושלים, אלו ייצרו יחד תיבות תהודה של פסקול תקופתי.

השנה ובאופן מיוחד, האירוע יוצא מגבולות בית הנסן ומייצר שיתופי פעולה ייחודיים עם מוסדות התרבות בעיר. עבור פרויקט חד פעמי זה גוייס האוטובוס האדום המיתולוגי של העיר אשר יקח את המבקרים במסלול יומי אשר מתחיל ברחבי העיר ומסתיים באירוע הדגל בבית הנסן. בין מוסדות התרבות המשתתפים הספרייה הלאומית, מוזיאון ישראל, המוזיאון לאמנות אסילאם, המזקקה, ה"דוג'ו" המפעל, הצוללת הצהובה, תיאטרון הקרון, גלריית המקלט, גלריית ביתא, סטודיו משלך, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים, ועוד.

רקפת כנען - דגלים ועגילים. יחצ,
רקפת כנען - דגלים ועגילים/יחצ

שבוע העיצוב ירושלים מתמקד ביצירת עבודות חדשות וגיוס המשאבים הציבוריים לתמיכה בפרויקטי עיצוב שאינם מסחריים. אלה המצוינים לעיל הינם רק חלק מקשת רחבה של פרויקטים, מיצבים, תערוכות, ומיצגים שיחד מהווים את תערוכת העל שהיא שבוע העיצוב ירושלים.

אקדמיות שותפות: המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל • החוג לעיצוב אופנה, אוניברסיטת חיפה • החוג לארכיטקטורה, אוניברסיטת חיפה • המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר.

  • בית הנסן מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה | www.jdw.co.il, הכניסה ללא עלות
  • ניהול כללי: סמדר צוק ורן וולף, חברת רן וולף
  • אוצרות: דנה בן שלום וסוניה אוליטסקי
  • ניהול אמנותי: רוני יחזקאל
  • ליווי רעיוני ורצועות תוכן: ד"ר ג'רמי פוגל
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully