וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת הבוגרים והבוגרות תתקיים בפקולטה לעיצוב HIT מכון טכנולוגי חולון

בוגרי תואר ראשון בפקולטה לעיצוב של HIT מכון טכנולוגי חולון יציגו את פרויקטי הגמר שלהם בשלוש תערוכות מחלקתיות. כ-200 בוגרים ובוגרות יציגו עבודות המסכמות ארבע שנות לימוד אינטנסיביות ומאתגרות של רכישת כלים וגיבוש נקודות מבט יוצאות דופן

The Right Choice תקשורת חזותית. אורטל מינווב. יחצ,
The Right Choice תקשורת חזותית. אורטל מינווב/יחצ

ב- 29 באוגוסט יפתחו ב-HIT מכון טכנולוגי חולון תערוכות הגמר של הפקולטה לעיצוב במחקות לעיצוב פנים, עיצוב תעשייתי ועיצוב תקשורת חזותית.

לאחר ארבע שנים בהם למדו לעצב, לשרטט, להתאים ולשלב יציגו כ-200 בוגרות ובוגרי תואר ראשון בפקולטה לעיצוב את עבודות הגמר שלהם בתערוכות סיום אשר מסכמות למידה אינטנסיבית ומאתגרת של רכישת כלים וגיבוש נקודות מבט יוצאות דופן, מחשבה בתוך ומחוץ לקופסא, התנסויות שונות בחומרים, חדשנות וטכנולוגיה.

נר נשמה- טומי לי. עיצוב תעשייתי. יחצ,
נר נשמה- טומי לי. עיצוב תעשייתי/יחצ

"תערוכת הבוגרים והבוגרות היא קצה מסלול המראה. בשנים האחרונות המסלול הזה נעטף בשני קצותיו, בכל פעם מסיבה שונה. השנתון במסיים עכשיו התחיל בשנה של קורונה ומסיים בשנה של מלחמה. כמתבקש שני האירועים נוכחים בפרויקטי הגמר השנה. אבל נוכחת בהם גם הרגישות הפקולטטית לאחריות ומעורבות חברתית והכלה של עובדת היות עיצוב כלי לשינוי מציאות". אומר דודי ראב"ד, דקן הפקולטה לעיצוב.

העיסוק העיצובי בתחומי רפואה ושיקום, פרויקטים שהאדם מצוי בליבת העיסוק בהם, חוצים לאורך ולרוחב את נושאי פרויקטי הגמר. ריתום חשיבה עיצובית בכדי לתת מענה לסוגיות המעסיקות את הקהילה בה המעצב פועל, באה לידי ביטוי גם בפרויקטים העוסקים במשקעים של המלחמה הנוכחית, גם במימד הצבאי כמו גם בזה האזרחי.

על אף האתגר המכביד שהמלחמה הציבה לשנת הלימודים הנוכחית: קיצור שנת הלימודים, ההתמודדות עם מצוקת משרתי המילואים, התחושה הבוערת "שיש דברים יותר חשובים", השנתון המסיים מגיע לקצה המסלול עם אותה אנרגיה הנדרשת להמריא.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ליאור ג'ורג'י - עיצוב תעשייתי. יחצ,
ליאור ג'ורג'י - עיצוב תעשייתי/יחצ

בתערוכה של בוגרי המחלקה לעיצוב פנים, בהובלת ראש המחלקה האדריכל אודי קרמסקי, מציגים הסטודנטים את עבודות הגמר עליהן עמלו בשנה האחרונה בעבודה מחקרית, רעיונית ועיצובית, הנעות גם סביב האחריות הסביבתית של מעצב הפנים בתקופה זו. חלקם הגדול של הפרויקטים מתמקדים בהשפעות השנה המורכבת שעברה עלינו בשאלות סביב אוכלוסיות שונות שנפגעו מהמלחמה. כמו לדוגמא בעבודת הגמר של הילה סהר שתכננה שיקום שכונת צעירים בקיבוץ כפר עזה שנפגע קשות באירועי ה-7 באוקטובר. הסטודנטית שחר ברוך תכננה בפרוייקט הגמר שלה מרחבים ניידים לטיפול בפוסט טראומה והסטודנטית שירי לובל בחרה לתכנן טרנספורמציה של בניין הקולוסיאום (כיכר אתרים) לשוק איכרים המציע מקום לחקלאים מפונים למכור את יבולם.

"אנחנו שמים כמטרה לכוון את בוגרי המחלקה למציאות מתפתחת ומשתנה תדיר. התכתיב העירוני והקיימי מורה על מציאת שימושים חדשים למבנים קיימים, בדיקת דפוסי מחייה, תרבות ומסחר המקבלים פנים חדשות.  אנחנו שם בקנה המידה הגדול של חשיבה פרוגרמאתית, ובקנה מידה מקומי וקטן יותר של הטיפול בחלל, בסביבת המשתמש, בחומרים ובטכנולוגיות". אומר אדריכל אודי קרמסקי, ראש המחלקה לעיצוב פנים

התערוכה, אותה אוצרת מיכל כהן צרפתי תציג פרוייקטים בקני מידה משתנים: מתכנון מפורט לחללים קטנים, תכנון פנים המתייחס לסביבה ומבנה ועד פרוייקטים הנוגעים בנושאי מיצוב פיזי בשטח וביטוי מבני-חומרי.

טל פרנסקי - קולקציית קוטור. תקשורת חזותית. יחצ,
טל פרנסקי - קולקציית קוטור. תקשורת חזותית/יחצ

בתערוכה של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי, בהובלת ראש המחלקה עופר זיק, יוצגו אובייקטים המשקפים את תחומי העניין המעסיקים את הסטודדנטים בתקופה זו. כמו פרוייקט הגמר של הסטודנט טומי לוי שתכנן סדרת אובייקטים המהווים פרשנות למנהגי אבל בציר שבין האבל האישי לאבל הקולקטיבי. הסטודנטית שחר שי רוה תכננה אפוד קרמי לנשים לוחמות לשיפור הנוחות, הביטחון וביצועי המשתמשת.

לא רק פרויקטים הקשורים למלחמה תוכננו, אלה גם פרויקטים בנושאים חשובים שמעסיקים את הסטודנטים כמו הפרויקט של הסטודנטית כרמל לוין שתכננה תוספים למתקני כושר ציבוריים המתלבשים על תנועתם ומייצרים ערך נוסף מפתיע ומשמח. הפרויקט של הסטודנטים שיר זהבי וגיא ברסלר שתכננו סדרת רובוטים לתרחיש ספקולטיבי של חגיגת יומולדת כביקורת על המתח שבין קידום יכולות טכנולוגיות על גבי שימור יחסי אנוש.

התערוכה, אותה אוצר רועי יהלומי מזמינה את המבקרים להצצה אל מאחורי הקלעים של תהליכי החשיבה והיצירה של הפרויקטים המוצגים.

דורון ארצי- תקשורת חזותית. יחצ,
דורון ארצי- תקשורת חזותית/יחצ

התערוכה של בוגרי המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית, בהובלת ראש המחלקה ארז בכר, מציגה מגוון רחב של תכנים ופלטפורמות בהם בחרו הסטודנטים להתנסות ולעסוק ובאין ספור נושאים, מדיה ופורמטים שונים בתחומי טיפוגרפיה, איור, מגזינים, ספרים, מיתוג, סרטים, אנימציה, ממשקים, אפליקציות, אתרים, מוצרים דיגיטליים, מייצבים וכל מה שביניהם. גם במחלקה זו, הרבה מהסטודנטים בחרו להתייחס לצו השעה בפרויקטי העיצוב שלהם. כמו דורון ארצי שעיצבה את ה"עפיפוניאדה" השנתית בכפר עזה שהייתה אמורה להתקיים ב 7 באוקטובר אך עפיפונים תמימים הפכו יתומים וכמותם גם אינספור ילדים. הסטודנטית טל פרנסקי עיצבה קולקציה של פריטי אופנה לשגרה של מצבי חירום. אורן גרסון עיצב פרויקט מאויר, המבקר את מצבם האבסורדי של מפונים בישראל. חברה שמציעה באופן הומוריסטי וציני: פינוי, דיור וחוויות עבור מפונים.

סטודנטים רבים הכניסו לפרויקט שלהם ממד אישי וביוגרפי כמו נטע אלבוחר שעיצבה יומן מסע ארכיוני המתעד את החקר שלה על חייו של סבה, יהודה אלבוחר, אשר היה נוכח נפקד כאיש משפחה וסוכן מוסד כאיש צללים. או הסטודנטית תמר אגא אשר פרויקט הגמר שלה הוא מסע אקספרימנטלי מחקרי בעקבות אובדן ראייה. זהו ספר המציג ארבעה סיפורים אישיים העוסקים באובדני ראיה שונים לצד מחקר רפואי ופרשנות חזותית לכל אחד מהם.

שי זהבי וגיא ברסלר- עיצוב תעשייתי. יחצ,
שי זהבי וגיא ברסלר- עיצוב תעשייתי/יחצ
אינור נור. יחצ,
אינור נור/יחצ

"השורש עצב נמצא בליבה של המילה עיצוב. הפרשנות הרומנטית מקישה לעצבות ולכאב כבסיס תהליך היצירה ואנלוגיה לעצב הנגרם בחבלי לידה כבחבלי היצירה. השנה, לצערנו, שורש יצירה זה פשה יותר מתמיד בכל רבדי חיינו. בוגרי מחזור זה התחילו ללמוד בסוף הקורונה ומסיימים ללמוד בתוך מלחמה. אף על פי כן ולמרות האתגרים הקשוחים של החיים, המקום והזמן הצליחו הבוגרים ליצור מעיצוב עצוב, חשוף וכואב ועד עיצוב שמח, מחבק ואוהב". אומר ארז בכר ראש המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית.

התערוכה, אותה אוצרת עדי קרליץ, מציגה מחלקה העומדת בקדמת עיצוב ניו מדיה וסביבות טכנולוגיות המשגרת אמצעים חדשים, כמו בינה מלאכותית, לתהליכי העיצוב והתוצרים בתערוכה.

ירדן דיאמנט. יחצ,
ירדן דיאמנט/יחצ

הפקולטה לעיצוב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון חוגגת למעלה מ 50 שנות יצירה במהלכן נרשמו הישגים יוצאי דופן בארץ ובעולם. עיצוב הינו חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית; הוא יוצר את הסביבה בה אנו חיים ומכתיב במידה רבה את האופן בו אנו חווים אותה. המעצב הוא זה שמתווך את המפגש בין האדם לסביבתו ולוקח חלק פעיל בהבניה, יצירה והעשרה של אותה סביבה. שיטת ההוראה הייחודית של הפקולטה, המשלבת בין hands-on-design לבין לימודי עיצוב בסטודיו ולימוד תאוריה בשילוב עם טכנולוגיה, מציעים לסטודנטים תמהיל ברמה אקדמית גבוהה במיוחד. במהלך לימודיהם נחשפים הסטודנטים לשלל פעילויות נוספות כמו שיתופי פעולה עם התעשייה, היכרות עם יצירתם של מעצבים ישראלים ובינלאומיים מובילים, תערוכות בארץ ובחו"ל, כנסים, הרצאות, סדנאות אורח וכו'. כל אלו מקנים לבוגרי הפקולטה את כל הכישורים, הידע והכלים על מנת להוביל תהליכי עיצוב בעולם היצירה הישראלי וכמובן את שוק העבודה הישראלי והבינלאומי בדרך הטובה ביותר.

HIT מכון טכנולוגי חולון, נוסד ב 1969 והינו מוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). המכון עוסק בתחומי המדעים, הנדסה, טכנולוגיה, רפואה דיגיטלית, עיצוב, ניהול טכנולוגיה, טכנולוגיות למידה ועוסק במחקר עיוני ויישומי מתוך ראייה רחבה ורב תחומית של הטכנולוגיה המתקדמת - מהיבטיה המדעיים המקצועיים, הכלכליים והתרבותיים. המכון מכשיר אנשים לתחומי המדע, היי-טק, הנדסה, ניהול טכנולוגיה ועיצוב המשתלבים בתום לימודיהם בעמדות מפתח בתעשיות הידע ומצעידים קדימה את התעשייה והכלכלה.

שחר רוה - עיצוב תעשייתי. יחצ,
שחר רוה - עיצוב תעשייתי/יחצ

תערוכת הבוגרים והבוגרות, 29 באוגוסט - 11 בספטמבר

  • HIT מכון טכנולוגי חולון, הפקולטה לעיצוב, בניין 6, רחוב אליעזר הופיין 59, חולון
  • פתיחה חגיגית: יום חמישי, 29 באוגוסט בשעה 19:00
  • שעות פתיחה: ימים א'-ה' 10:00 - 21:00 / ו' 10:00 - 14:00 / שבת- סגור
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully