וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראת שוברת קירות? המעצבת חושפת את הסודות שמאחורי המקצוע

ליבי כהן

29.7.2024 / 16:49

מעצבת הפנים רוני שני פלדשטיין מספרת איך ההרגשה להתנוסס על שלט באיילון ולחלוק פרסומות בפריים טיים. וגם, מה זה אומר לנהל עסק בתחום העיצוב בישראל: "התרגשתי כשבחרו בי. ההישג הבא - להעביר את הידע"

המעצבת רוני שני פלדשטיין. איתן טל,
הישג משמעותי. רוני שני פלדשטיין/איתן טל

את הקמפיין של בנק מזרחי טפחות קשה היה לפספס בזמן האחרון. מדובר בקמפיין מדויק ומותאם, שיושב על פיצוח הכאב של העסקים הקטנים, אין עסק קטן שלא הרגיש שהקמפיין נותן לו בעיטה בבטן הרכה. אולי הוא אפילו הרים טלפון לבנקאי של הבנק כדי לבדוק מה ההטבות.

לרוב אני מתבוננת על עולם השיווק והפרסום ועל קמפיינים שעולים בקטע ביקורתי, אולי אפילו מדי, שהרי בשורה התחתונה מי שידו יכולה לממן קמפיין גדול לא מפרסם לשם שמיים. הכול הפך ציני ופיתחנו עיוורון של פרסומות. כשיש פיצוח אמיתי של כאב קהל היעד, הקמפיין יכול לעבור את אחוז החסימה של התודעה שלנו.

מבחינתי, מה שהצליח "לסדוק" את החומה הוא השימוש בעסקים קטנים אמיתיים, כאלה שעבורם לרכוש פרסומת בפריים-טיים או בילבורד על איילון היא לא רק לא ריאלית, אלא אפילו גם לא כדאית. עם זאת, היא תמיד מומלצת, כי פרסום הוא פרסום.

מעצבת הפנים רוני שני פלדשטיין - קמפיין - למי קראת עסק קטן. גלעד בר שלו,
על שלטי החוצות. רוני שני פלדשטיין בקמפיין/גלעד בר שלו

הבנק למעשה העניק לעסקים הקטנים הללו את האפשרות להיכנס אל ה-TOM (TOP OF MIND) של כלל האוכלוסייה, לגרום לאנשים לזכור את הפנים, והעסקים הנמצאים מעבר לחומת התודעה של רובנו, ואולי אפילו לחדור אותה.

הרשימה אותי במיוחד רוני שני פלדשטיין, מעצבת פנים מובילה שנבחרה לככב על יד דביר בנדק בקמפיין יחד עם בעלי עסקים נוספים בקמפיין. נפגשנו בביתה לקפה קר והשראה לנשמה והכיס.

עוד בוואלה

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין. אורית ארנון,
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין/אורית ארנון
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין. אורית ארנון,
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין/אורית ארנון

אז איך הגעת לקמפיין הזה?

"אחת מהעוקבות שלי באינסטגרם היא מנכ"לית בחברת פרסום, במשך שנים אנחנו מנהלות מערכת יחסים וירטואלית ומקשקשות על עולם העיצוב. לפני כשנה היא פנתה אליי ושאלה אם אני רוצה להשתתף בקמפיין מעניין ואני כמובן מיד זרמתי. את הקמפיין צילמנו במאי בשנה שעברה והוא היה אמור להתפרסם באוקטובר. כולם כבר יודעים מה קרה לנו באוקטובר. מבחינתי חשבתי שהקמפיין נגנז ודי התבאסתי, אבל לפני מספר שבועות פנו אליי שוב מחברת הפרסום וסיפרו שהקמפיין עולה לאוויר".

מה הערך המוסף שלך לקמפיין? מה את חושבת שבחרו בך?

"מאוד התרגשתי שבחרו בי. מעבר לייצוג שלי כמעצבת אני מייצגת כאן גם עולם של עסקים קטנים בכלל ושל נשים עצמאיות בפרט. אני חושבת שמשהו בנגישות שלי גרם למשרד פרסום לבחור דווקא בי, לא מישהי מפורסמת בארץ, אבל כן מובילה בתחום העיצוב".

עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין. אורית ארנון,
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין/אורית ארנון
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין. אורית ארנון,
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין/אורית ארנון

מה זה אומר עבורך לנהל עסק?

"לנהל עסק קטן עבורי זה כמו לגדל עוד ילד, לראות אותו מתפתח וצומח, לנהל אותו בטוב וברע ותמיד לטפל בו ולטפח אותו. לנהל עסק קטן זה לחבוש מיליון כובעים, שיווק ופרסום, הנהלת חשבונות, ניהול עובדים, גביית כספים, קשרי לקוחות - וגם לעצב.

כאישה שמנהלת עסק, מה הוא הטיפ הכי משמעותי שהיית נותנת לאישה שרוצה להקים אחד?

"הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא לא להתגלגל, אלא להחליט. שבי עם עצמך, תבני לעצמך וויז'ן של מי את רוצה להיות ואיך את רוצה שחייך יראו ורק אז תתחילי לפרק את זה למשימות. זה אולי נשמע קצת קואצ'רי מצדי, אבל אני מאוד מאמינה בלעבוד קשה לעבר המטרה. הצבת מטרות הן לגמרי חלק מהדרך".

עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין. אורית ארנון,
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין/אורית ארנון
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין. אורית ארנון,
עיצוב פנים רוני שני פלדשטיין/אורית ארנון

את יכולה לשתף דוגמה למשוכה שהיית צריכה לעבור?

"מעבר לעיצוב, יש את החיים עצמם, קורונה, מלחמות ומה שביניהן. צריך לזכור שכעסק קטן או עצמאי ההתנהלות היא כמו גלים ובאה בתקופות - תקופות עמוסות ותקופות רגועות. צריך לזכור לשמור על איזון בין לבין, תמיד להרים את הראש מעל המים ולשחות לעבר המטרה".

מה מבחינתך נחשב הישג גדול בקריירה?

"האמת שלהישג הזה לא ציפיתי בכלל, אבל כנראה שהחיים זימנו לי אותו. להיות בפרסומת בפריים טיים ולהתנוסס בשלטים באיילון? מה עוד אישה יכולה לרצות? נראה לי שההישג הבא יכול להיות העברת הידע שלי. הרבה נשים עצמאיות בכלל ומעצבות בפרט פונות אליי בשאלות ותהיות ואני תמיד משתדלת לענות לכולן. דווקא יכול להיות נחמד לרכז את הכל לאיזה קורס או סדנא. אולי זה הדבר הבא שלי.

ואני אומרת, 'יאללה, שברי תקרות'.

הכותבת היא יועצת מרצה לאסטרטגיה בשיווק דיגיטלי באוניברסיטת אריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully