וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקואושן ובצלאל מציגים: תחרות חדשנית לעיצוב מתקני חוף מקיימים

סטודנטים וסטודנטיות במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנה ג' השתתפו בתחרות העיצוב, במסגרתה עיצבו סוכת הצלה, סככת צל ואשפתון

מקום ראשון-נטע אריאלי, נעם גלזר, יובל להב. יחצ,
מקום ראשון-נטע אריאלי, נעם גלזר, יובל להב/יחצ

בשבוע שעבר התקיים אירוע השיפוט הסופי של 'תחרות עיצוב מתקני חוף' בשיתוף עמותת אקואושן - הפועלת לשימור הסביבה הימית והחופית, ובצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. השתתפו בתחרות סטודנטים וסטודנטיות במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנה ג' במסגרת קורס עיצוב חלל למעצבים בבצלאל. במסגרת התחרות, היה על הסטודנטים לעצב סוכת הצלה, סככת צל ואשפתון.

חוף הים הוא משאב ציבורי בעל מאפיינים ייחודיים המיועד לשרת את כלל האוכלוסייה. ככזה, החוף על אביזריו ומתקניו השונים צריך לעמוד בכללי עיצוב מקיים. ישנם מתחים בין שמירה על החוף כפי שהוא לבין צורכי הפיתוח ונוחות המתרחצים ולכן על עיצוב מתקני החוף לתת מענה מאוזן לצרכים השונים.

מקום שני - יובל וינברג, זוהרה כהן. יחצ,
מקום שני - יובל וינברג, זוהרה כהן/יחצ

האתגר של הסטודנטים היה לעצב מתקני חוף שמצד אחד עומדים בכללי תכנון מקיים, בהנחיות הרגולציה הקיימת ובעקרונות חוק הגנת הסביבה החופית. ולצד זאת על ההצעות לספק מענה על צרכי המשתמשים, לרבות לאנשים עם מוגבלויות, לעמוד בכללי הבטיחות ולהיות ישימות לבנייה. עדיפות ניתנה למתקנים פריקים או הניתנים להזזה בסיום עונת הרחצה. במהלך הסמסטר, הסטודנטים עברו סדרה של הרצאות ומפגשים שהניחו את תשתית הידע הנדרשת לעיצוב המתקנים, כולל סיור שטח בחופי הים התיכון.

בשבוע שעבר, באירוע שיפוט חגיגי ומרגש שנערך בקמפוס ג'ק ג'וזף ומורטון מנדל, הסטודנטים והסטודנטיות הציגו את עיצוביהם לאחר שעבדו על ההגשות במהלך הסמסטר. ועדת שיפוט רב-תחומית המורכבת מנציגים נבחרים מהאקדמיה, ממשלה והשלטון המקומי, בחנו את המועמדויות ובחרה את העבודות הזוכות בפרסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מקום שלישי - שלו ברגמן, יולי דאר, גלעד פרידמן. יחצ,
מקום שלישי - שלו ברגמן, יולי דאר, גלעד פרידמן/יחצ

העיצובים החדשניים כללו תוכניות לסוכות הצלה וסככות צל שממזערות את טביעת הרגל של המתקנים בחוף. כך לדוגמה הוגשו עיצובים של מתקנים קלים ופריקים, הניתנים לאכסון אותם בעורף החוף בסוף עונת הרחצה. התוכניות אף כללו תכנון יסודות ללא שימוש בבטון בכדי למזער את תופעת גריעת החול הרווחת בחופים הים. בנוסף, העיצובים כללו שימוש בחומרים ממוחזרים, התקנת מערכות מתקדמות, שימוש באנרגיה סולרית ועוד. בהמשך, פיילוט של אחד ממתקני החוף המקיימים שעוצבו צפוי להיות מוצב בחוף ואולי אף להתרחב לחופים נוספים.

התחרות מנוהלת על ידי פרויקט CAMP Israel, להגנה על הסביבה החופית והימית על ידי הטמעת עקרונות ומנגנוני ניהול מקיים ומשלב של אזורי החוף ועל ידי ארגון PAP/RAC המסונף ל-UNEP/MAP, המשרד להגנת הסביבה ופורום רשויות החוף אשר חברו לעמותת אקואושן ולמחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully