וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 אלף דונם ואדריכלות מהפנטת: סיור בטירה המלכותית

21.7.2024 / 0:18

משפחת המלוכה הבריטית ידועה בארמונותיה המפוארים ברחבי העולם, החל מבקינגהאם המרשים ועד לווינדזור העתיק. יש מקום אחד אליו הם תמיד חוזרת משפחת המלוכה בקיץ - טירת בלמורל בסקוטלנד. כעת גם לציבור יש הזדמנות לבקר בה, ולחזות בסגנון אדריכלי מרשים

חוויה שאסור להחמיץ. טירת בלמורל. Creative Commons
חוויה שאסור להחמיץ. טירת בלמורל/Creative Commons

משפחת המלוכה הבריטית ידועה בארמונותיה המפוארים ברחבי העולם, החל מבקינגהאם המרשים ועד לווינדזור העתיק. למרות ריבוי הנכסים המרשימים, יש מקום אחד אליו הם תמיד חוזרת משפחת המלוכה בקיץ - טירת בלמורל בסקוטלנד.

ולמה זה אמור לעניין אתכם? לראשונה אי פעם, מציעה משפחת המלוכה הבריטית לציבור הרחב הצצה חסרת תקדים לטירת בלמורל המלכותית. בין אם אתם חובבי היסטוריה, או סתם מחפשים הרפתקה ייחודית, מדובר פה בהזדמנות חד פעמית ללכת בעקבות בני המלוכה ולחקור את הטירה הקסומה. הסיור האקסקלוסיבי הזה, שפתוח לציבור עד ה-4 באוגוסט, מציע הצצה נדירה לאורח החיים המלכותי, עם גישה מודרכת לכמה אזורים מרכזיים של הטירה והשטחים עוצרי הנשימה שלה.

טירת בלמורל. Creative Commons
טירת בלמורל/Creative Commons

טירה זו, הממוקמת בלב הנוף המרהיב של הרי הגרמפיון, משמשת כבית הקיץ האהוב על משפחת המלוכה זה למעלה מ-170 שנה. בניגוד לארמונות הרשמיים, בלמורל מציעה אווירה נינוחה ופרטית יותר, מקום בו המלך ובני משפחתו יכולים להירגע וליהנות מהטבע הסקוטי המרהיב.

הטירה הסקוטית מעוצבת בסגנון אדריכלי ייחודי מהמאה ה-19 המאופיין בצריחים, גמלונים וחומות משוננות. היא נבנתה בין השנים 1853-1856 באמצעות אבן גרניט אפורה, ונרכשה ע"י המלכה ויקטוריה ב-1852 יחד עם הנסיך אלברט. היא משתרעת על שטח של כ-50,000 דונם, הכולל נופים מגוונים - יערות, חוות, נהרות והרים. בני המלוכה, המגיעים בהזמנת המלך לשהות בטירה למשך חודשי הקיץ, מנצלים את זמנם לפעילויות חוץ שונות הכוללות ציד, דיג וטיולים בחיק הטבע.

מדובר באחוזת ענק המתהדרת בלמעלה מ-52 (!) חדרי שינה, לצד חדרי אירוח רבים לשימוש פרטי של משפחת המלוכה - כל אחד מעוצב באופן ייחודי עם שילוב של ריהוט תקופתי ונוחות מודרנית. למרות שלמבקרים לא תהיה גישה לכל המגורים הפרטיים, יוצגו כמה חדרים נבחרים, שיציגו את הטעם המעודן וסגנון החיים היוקרתי של בני המלוכה. חדר השינה של המלך, עם מיטת האפיריון והנוף המרהיב של נהר הדי, הוא נקודת עניין מיוחדת, לרבות אולם הנשפים המרהיב שנחשב לחדר הגדול ביותר בטירה המשמש לאירועים, וכולל תקרה גבוהה ומעוטרת, נברשות נוצצות, רצפות עץ ואוסף של דיוקנאות ופריטים יקרי ערך. חדר האוכל הממלכתי, עם שולחן המהגוני הארוך שלו ערוך לחגים מפוארים, אף הוא מציע גולת כותרת נוספת של הסיור.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
טירת בלמורל, 1935. GettyImages
טירת בלמורל, 1935/GettyImages

טירת בלמורל היא, ללא ספק, התגלמות הארכיטקטורה הברונית. עם חזית הגרניט האפורה שלה, הטירה ניצבת גבוה בין גנים מטופחים רחבי ידיים ויער שופע. חללי הפנים הם עדות לאלגנטיות ויקטוריאנית, מעוטרים בעתיקות יקרות מפז, שטיחי קיר מורכבים ודיוקנאות מלכותיים. טירת בלמורל נותרת סמל לקשר בין המלוכה הבריטית לסקוטלנד וליופיה הטבעי: האדריכלות שלה, האחוזה העצומה והחשיבות ההיסטורית שלה הופכים אותה למעון מלכותי ייחודי ומוערך.

אז כמה צפוי לעלות לכם התענוג?

ביקור בטירת בלמורל אינו זול, אבל זו הזדמנות של פעם בחיים שמבטיחה חוויה בלתי נשכחת. מחיר הכרטיסים הוא 50 ליש"ט למבוגרים, 40 ליש"ט לבני הגיל השלישי (מעל גיל 65), ו-30 ליש"ט לילדים (בגילאי 5-15). למי שמחפש חוויה סוחפת עוד יותר, ישנה חבילת VIP זמינה במחיר של 150 ליש"ט, הכוללת סיור מודרך פרטי, תמונת מזכרת ותה מנחה מסורתי המוגש בחדר הסלון המעודן של הטירה. מומלץ להזמין את הכרטיסים בהקדם דרך האתר הרשמי של טירת בלמורל.

טירת בלמורל היא לא רק מעון מלכותי - היא פיסת היסטוריה חיה. כל שנותר לכם הוא להרגיש חלק ממנה. אם לא השנה, אולי בשנה הבאה.

הכותבת היא יועצת תקשורת ואסטרטגיה ואוהדת מושבעת של בית המלוכה הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully