וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העתק-הדבק": עיצוב בזמן מלחמה

ב-25 ביולי תפתח תערוכת הגמר השנתית של הסטודנטים מבית הספר לעיצוב וחדשנות מהמסלול האקדמי המכללה למינהל. במסגרת התערוכה ניתן יהיה לראות את תוצריהם של מיטב המוחות אשר הוכשרו ב-4 השנים האחרונות. השנה הזאת התמקדה, מטבע הדברים, בשבת השחורה

אור מוריה. יחצ,
אור מוריה/יחצ

חודש יולי, בכל שנה, נראה אותו דבר: הטמפרטורות עולות לשיא, המדוזות מתנחלות בחופי הים ובתי הספר לעיצוב ברחבי ישראל פותחים בהתרגשות את תערוכות הגמר שלהן. אולם השנה - תערוכות הגמר של הסטודנטים המוכשרים לא תהיה כבעבר. תשעה חודשים לאחר פתיחת מלחמת "חרבות ברזל", בעוד אלפי משפחות עדיין מפונות מהצפון ומהדרום, חטופים עדיין נמקים בשבי ארגון הטרור חמאס - השגרה לא יכולה להמשיך אותו דבר. המלחמה, עם כל הצער - פוגשת גם את עולם העיצוב.

ב-25 ביולי תפתח תערוכת הגמר השנתית של הסטודנטים מבית הספר לעיצוב וחדשנות מהמסלול האקדמי המכללה למינהל. במסגרת התערוכה ניתן יהיה לראות את תוצריהם של מיטב המוחות אשר הוכשרו ב-4 השנים האחרונות, רגע אחרון לפני שהסטודנטים פורסים כנף ומתחילים באופן רשמי את הקריירה שלהם.

"השנה סטודנטים רבים יצרו פרויקטים אשר מתכתבים עם אותה שבת שחורה", מספרת מעצבת מיכל קסטיאל, ראשת התמחות לתקשורת חזותית במרחבי פנים ומרצה בבית הספר לעיצוב וחדשנות. "הפרויקטים היוו במובן מסוים אמצעי עבור הסטודנטים להביע את הצער והכאב שעברו מאז ה-7/10". כך, תציג לראשונה הילה סתיו, אחותו של עידן שתיוי שנחטף ב-7 באוקטובר, את הפרויקט "0710" - "זהו מותג אופנה שנולד מהכאב הקולקטיבי של ה-7 באוקטובר ומהכאב הפרטי שלי. המטרה היא למזג אופנה עם הנעה לפעולה, לייצר מחאה אקטיבית של קהילת אנשים צעירים, דעתניים, להוטים להשפיע ולהניע שינוי". פרויקט נוסף שיוצג השנה - "מיותר לפרסום" מתאר מצב בו איקאה מוציאה ליין מוצרים בעקבות ה-7.10. "זהו פרויקט ביקורת חברתית שעוסק במצב" מספר הסטודנט תומר קון, שעומד מאחריו. "הפרויקט כולל דימויים שהם נכסי צאן ברזל בחברה הישראלית לרבות השכול הצבאי - המאפיינת כל כך את החברה הישראלית".

מיותר לפרסום. תומר קון,
מיותר לפרסום/תומר קון
נטע דואר. יחצ,
נטע דואר/יחצ

במסגרת תערוכת הגמר יוצגו גם פרויקטים במסגרת ההתמחות בעיצוב הפנים. "כמו כל אזרחי המדינה, נראה שהמלחמה ערערה את המקום הבטוח של הסטודנטים והביאה אותם לשאול שאלות אמיתיות, לא פשוטות על הקונספציות שעל פיהם חיינו ולאורם עיצבנו את חיינו" מספרת מעצבת שרה רופמן. "אני מזכירה שרק לפני פחות משנתיים נכנסה לחיינו הבינה המלאכותית וזעזעה, לחיוב ולשלילה, את המקצוע שלנו".

כך, הרבה מהעבודות של הסטודנטים שואלות על המרחב בו הם פועלים ועל הממשקים בין העולם המוכר - לזה הדיגיטלי, המלאכותי. "mindnset" של נטע דואר שואל כיצד מערכת היחסים בין המסך הדיגיטאלי לעין האנושית מייצר מרחב קוגניטיבי חדש. פרויקט נוסף ומסקרן של אור מוריה, בשם "ת'חזית" בודק גבולות ובוחן את השאלה מה אם חזית הבית הייתה משרתת את תרבות חשיפת היתר ומוציאה את הפרטי אל המרחב הציבורי. דוגמא נוספת היא הפרויקט "The Autoimmune City" אשר שואל כיצד האוטואימוניות, תופעה שבה הגוף תוקף את עצמו, מתרגמת את עצמה למרחבי מחיה במרחב האורבני? "הפרויקטים משקפים את התהליך ההתבגרות שעברו הסטודנטים ואת האופן בו הן רותמות את הידע והכלים של תכנון מרחבי ככלי להבעת עמדה על העולם סביבנו" מסכמת רופמן.

"למרות שהסטודנטים מסיימים תקופה לא פשוטה בה הם הוכשרו להפוך להיות מעצבים מהשורה הראשונה, התערוכה השנה מרגשת, אבל לאו דווקא משמחת" מסכם גווין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות. "לצערי בית הספר שלנו נפגע קשות ב-7 באוקטובר: סטודנטיות בהווה ובעבר נרצחו ובני משפחתם נחטפו. עולמם של אחרים השתנה מקצה לקצה. אנחנו בוחרים להקדיש השנה את התערוכה לאותם אלה שלא יכלו להיות איתנו במעורה החגיגי הזה. התערוכה השנה עמוקה מבשנים קודמות: מעניינת, מפוקחת ומרגשת".

חולצת אירועי 7/10. יחצ,
חולצת אירועי 7/10/יחצ

התערוכה של בית הספר לעיצוב וחדשנות תפתח השנה ב-25 ביולי בקמפוס המסלול האקדמי המכללה למינהל בראשון לציון.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully