וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוח בשמיים: ה"סקיי לובי" משנה את חוויית המגורים בישראל

בשנים האחרונות, אנו עדים לטרנד אדריכלי חדש המשנה את פני הנוף העירוני בישראל ובעולם - ה"סקיי לובי". אלמנט תכנוני זה, המוצב בקומות הגבוהות של מגדלים, מציע חוויה ייחודית ויתרונות משמעותיים למשתמשי המגדל. אדריכלים מספרים על הטרנד העוצמתי

Wilshire Grand Center. Alek Leckszas, Creative Commons
ההשראה. Wilshire Grand Center/Creative Commons, Alek Leckszas

מגדל wilshire grand center בלוס אנג'לס, שנפתח ב-2017 הוא המגדל הגבוה ביותר בצד המערבי של ארה"ב. במגדל, המתנשא לגובה של 355 מטרים עם 73 קומות, נמצא מלון אינטרקונטיננטל המכיל כ-900 חדרים, וכן שטחי תעסוקה ומסחר. כשישבו יזמי המגדל ובעלי המלון עם האדריכלים על התכניות שלו הם חשבו על מהלך יוצא דופן והציבו את הלובי של המלון "בשמיים". הם מיקמו אותו בקומה ה-70 של המגדל, דבר שהעניק באופן מיידי לכל אורח עם הגעתו לבצע צ'ק אין את אפקט ה-"Wow" כשהוא מקבל את המפתח לחדר מול הנוף האייקוני של לוס אנג'לס וקליפורניה וכשהם עוזבים, מבט אחרון לנוף הזה נותן להם ללא ספק מוטיבציה לחזור לשם בשנית.

בשנים האחרונות, אנו עדים לטרנד אדריכלי חדש המשנה את פני הנוף העירוני בישראל ובעולם - ה"סקיי לובי". אלמנט תכנוני זה, המוצב בקומות הגבוהות של מגדלים, מציע חוויה ייחודית ויתרונות משמעותיים למשתמשי המגדל.

"סקיי לובי" מספק פתחים קבועים בתקרה, המאפשרים אוורור ותאורה טבעיים החודרים למגדל. מעבר לתרומתו לשמירה על הסביבה הפנימית של הבניין, זוהי הנקודה האטרקטיבית ביותר בפרויקט, המספקת נוף מרהיב ממרומי הבניין.

סקיי לובי בפרויקט EASTַ&. ליסקי מור סיון אדריכלים,
סקיי לובי בפרויקט EASTַ&/ליסקי מור סיון אדריכלים

האדריכלית רחל פללר ממשרד יסקי מור סיוון מסבירה: "הסקיי לובי בעולם קיים בבניינים מעורבי שימושים, במלונות ובכל מקום שאתה רוצה לייצר חוויה לאנשים בנושא הגובה. זה מאפשר לייצר לובי אשר בו , לא רק דיירי הפנטהאוז יכולים להנות מהמרחב הסביבתי, שהוא מעניק, אלא גם דיירים נוספים."

חשוב לציין כי הסקיי לובי אינו מוגבל רק למגדלי מגורים ומלונות. ברחבי העולם ובישראל, בנייני משרדיים מובילים ומעורבי שימושים, משלבים אלמנט זה כדי ליצור סביבת עבודה מרשימה ומעוררת השראה או לייצר יוקרה באזור המגורים. לדוגמה, מגדל The Shard בלונדון, שגובהו 309.6 מטרים, כולל סקיי לובי המשמש כמרכז כנסים ואירועים עם נוף פנורמי על העיר.

אחת הדוגמאות הבולטות בישראל לשימוש ייחודי ב" לובי הגבוה" הוא פרויקט EAST& בנחלת יצחק בתל אביב, פרי שיתוף פעולה בין הריבוע הכחול נדל"ן , קבוצת סופרין, קבוצת וייס, GF נדל"ן ובולטהאופ. האדריכלית רחל פללר שתכננה את הפרויקט, מתארת את הייחודיות שלו: מגדלי מגורים גבוהים במיוחד בדרך כלל אינם נחשבים אינטימיים בניגוד לכך ב EAST& יש לנו הזדמנות לתת חוויה אינטימית לדיירים בזכות התכנון של הסקיי לובי. זהו חלל מרשים המתנשא לגובה 9 קומות שתכונן כך שהאור הטבעי החודר אליו פנימה נותן לו קנה מידה וקלילות" .

הסקיי לובי ב-&EAST מתפקד כאטריום פנימי, המייצר חלל ייחודי ומרשים. האדריכלית רחל פללר מוסיפה: "זהו פאטיו פנימי המייצר חוויה אינטימית עבור דיירי הבניין. המקום מהווה נקודת מפגש התורם לדיאלוג, קהילתיות וחיי חברה."

מעבר לאסתטיקה והנוף, הסקיי לובי מציע יתרונות משמעותיים: הוא מספק מרחב משותף לדיירים, מעודד אינטראקציה חברתית. הוא מעודד את נושא הקיימות תוך שילוב צמחייה ואור טבעי החודר לחלל הבניין, הוא פונקציונלי , אם למשל משתמשים בחלק מחלל למועדון דיירים, חדר כושר או בר הצופה על הנוף. וערך מוסף עשוי להיות בעליית ערך ומשיכה עבור רוכשים פוטנציאליים.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
סקיי גארדן בבריזו של שפונדר פדלון. VIEWPOINT עבור כנען שנהב אדריכלים,
סקיי גארדן בבריזו של שפונדר פדלון/VIEWPOINT עבור כנען שנהב אדריכלים

בפרויקט BRIZO של קבוצת שפונדר פדלון אותו תכנן אדריכל משרד כנען שנהב אדריכלים, תוכנן אלמנט ייחודי של "סקיי גארדן" בקומה ה 16 של הבניין. הפרויקט נמצא בשכונת פארק הים היוקרתית, בבת ים וכולל 159 יחידות דיור במגדלים בני 20 ו-23 קומות.

רועי פדלון, מנכ"ל ובעלים משותף בקבוצת שפונדר פדלון מציין: "הרעיון להקים את הסקיי גארדן הייחודי בפרויקט נולד בזכות המיקום הייחודי שלו בשכונה, הרצון שלנו לספק לדיירים ערך שונה מהנוף וכן הקרבה לים. מדובר בנקודה גבוהה בפרויקט, בה יכולים כל הדיירים לייצר מפגש חברתי או ליהנות באופן אישי מפעילות בחדר כושר הנמצא במתחם המשותף אל מול נוף פנורמי של הים והסביבה זהו אלמנט שללא ספק ממצב את הפרויקט באופן אחר מפרויקטים אחרים בשכונה".

האדריכל מושיק בן דור שותף במשרד כנען-שנהב אדריכלים גם מציין כי: "ישנה מגמה המאפיינת את פוסט הקורונה לייצר חללים משותפים איכותיים בבניינים. בפרויקט BRIZO ייצרנו חלל לובי מיוחד בקומה ה-16. אלמנט זה, של 'Sky lobby' הנותן איכות פיסולית לבניין וזהות מיוחדת, וביחד עם המיקום שלו בגובה, מספקים נוף קסום ומעורר השראה לדיירים".

פרויקט יוניטאוארס של אמירי גן. VIEWPOINT,
פרויקט יוניטאוארס של אמירי גן/VIEWPOINT

גם חברת אמירי זיכרון יעקב אשר הקימה את פרויקט UNITOWERS הכולל ארבעה מגדלי משרדים שילבה גם היא במסגרת התכנון ROOF TOP ייחודי במרומי הבניין. מתחם ה-rooftop בקומה ה-24 מוקף זכוכית מכל צדדיו, בעל נוף 360 מרהיב לים ומיועד לדיירי המגדל.

אדריכל אבנר שר, מתכנן מגדל UNITOWERS מציין: "ראוי ומקובל בעולם להציע לדיירים בפירמות מכובדות פסיליטיז משמעותיים במגדל. בדיוק כפי שנתנת להם האפשרות לרדת למטה ללובי או לקומת האוכל כך גם יש להם האפשרות להגיע למעלה. במקרה של מגדל UNITOWERS, הלובי הגבוה הינו בונוס שתוכנן לרווחת הדיירים, שבו הם יכולים בנוסף לזה שיש להם אפשרות לרדת למטה גם להגיע למעלה. בפירמות רבות האירועים והכיף מתרחשים על גג הבניין, בטח כשמדובר בנוף מרהיב ובאוויר פתוח של ים, בדיוק כמו במקרה הזה.

"את הכיף של חוף הים אפשר לקבל למעלה וזה הופך לפונקציה ציבורית חליפית מבחינת השימוש למה שקורה למטה. הלובי העליון הכולל בדרך כלל גם גג פתוח, לרוב חלקי, קיימים מזה שנים רבות בעולם. בארצות קרירות יותר, הם משמשים למתחם עבודה למי שרוצה לשאוף קצת אוויר ולעבוד עם הלפטופ והמשקה בצידו. בארץ ובתל אביב בפרט, את הלובי הגבוה או המרפסת הפתוחה הציבורית המשקיף לנוף, אפשר לפגוש יותר בבתי מלון, לרוב בוטיקיים. את השטח הקטן שנותר מנצלים לטובת הכנסה ופחות לחללים ציבוריים משותפים והפירמות החזקות בדרך כלל מנכסות לעצמן את המתחמים הללו. בשנים האחרונות ודווקא מחוץ לתל לאביב, רואים יותר תכנון של לובאים עליונים וגגות פתוחים ציבוריים ודיירי המגדלים נהנים כפליים, גם מתחם עליון ציבורי עם נוף וגם שכירות במחיר נגיש יותר".

ארבעת מגדלי UNITOWERS נמצאים מעל מתחם הקניות והבילויים 'מול החוף Village' שהינו מתחם מסחרי באווירת רחוב אירופאית הכולל יותר מ-120 חנויות, מסעדות ורשתות אופנה בינלאומיות מובילות.

  • עוד באותו נושא:
  • לובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully