וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שסתום קטן, התקנה אחת ואתם משלמים 25% פחות בחשבון המים

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 12:22

תאגידי מים מואשמים בחיובי יתר בגין צריכה מוגזמת. תביעות ייצוגיות מתנהלות, ופתרונות טכנולוגיים חדשים מבטיחים לצמצם חיובים מומחים מציעים דרכים להפחתת חשבונות המים ולדיוק בחיוב, ויש שסתום אחד שאולי פותר את כל זה ביחד בהתקנה אחת ואחריות לכל החיים

אנחנו משלמים לא מעט על חשבונות המים, בשנים האחרונות גילינו על לא מעט מקרים בהם לקוחות התאגידים שילמו סכומים שאינם תואמים את צריכת המים האמיתית, כיום מתנהלות עשרות תביעות ייצוגיות, של לקוחות נגד תאגידי מים בשלל נושאים, כולם עוסקים בצריכת מים מוגברת, כאשר בחלק מהמקרים אנו עדים לחשבונות חשמל מנופחים בצורה לא מידתית לכאורה ובמקרים מסוימים מדובר בסטיות קטנות שרק במשך שנים מצטברות לסכומים גבוהים ומשפיעים עלינו לטווח ארוך. מוצר חדש שמשווק בחודשים האחרונים מבטיח לצמצם את חשבונות המים, למנוע זרימת מים חופשית וצריכה מיותרת ולדייק את מונה המים, כך שתשלמו בדיוק על קוב המים אותו צרכתם.

חשבונות המים שלנו מושפעים מצריכת המים שלנו כמובן, אך בנוסף אנו מחוייבים גם על תנודות המים בתוך הצינורות, זרימת מים חופשית בצנרת הראשית ממשיכה לסובב את מחוגי שעון המים, על אף שהם לא נצרכו על ידי אף אחד. לתאגידי המים אין איך למנוע את חישוב הזרימה בשעון והלקוחות נאלצים לשלם, ככל שצריכת המים האמיתית גבוהה, כך יעלו גם התשלומים על תנודות המים שלא נצרכו.

בשנים האחרונות קמו קולות שמנסים להילחם בתופעה, כיום מתנהלות מספר תביעות ייצוגיות של לקוחות כנגד תאגידי מים שונים בגין חיובים מנופחים של אלפיי אחוזים, לכאורה. לצד אלו, בעלי מקצוע וחברות התחילו לייצר ולשווק מוצרים שנותנים מענה כזה או אחר לצמצום התשלומים בגין תנועת מים חופשית בצנרת, ולאחרונה הצטרפה לשוק בשורה חדשה שמבטיחה לחסוך לחלוטין את כל החיובים הנוספים, על מים שמעולם לא צרכנו.

דוד ירושלמי, מחברת KSSD פתרונות מים: "חלקנו אולי לא יודעים, אך מונה המים שלנו לא תמיד מדויק, מה שגורם לנו לשלם יותר עבור מים שלא צרכנו. אבל היום השוק יודע להציע לכך פתרונות."


האינטרנט יודע לספר על מגוון דרכים לצמצום צריכת המים המיותרת, וגם את צריכת המים האמיתית בעזרת טיפים, וניהול הצריכה בדרכים שונות, ניתן למצוא פרטים נוספים באתר של עמותת "פעמונים". גם ברמה הפרקטית, יש כיום מספר מוצרים שניתנים להתקנה בעזרת אינסטלטורים, על הצנרת לצמצום תנועת המים החופשית. ירושלמי, מספר על פתרון חדש שנבדק על ידי למעלה מ-1000 צרכנים ישראליים.

"כאשר מתבצעת זרימה דו כיוונית של מים, מונה המים שלנו ממשיך להסתובב גם כשאנחנו כבר לא צורכים מים, מה שמוביל לחשבון מים גבוה בשל ספירה כפולה של מים ואויר בצנרת. סט שסתומי האל חוזר מותקנים בהתקנה פשוטה, שומרים על זרימת המים לכיוון אחד, מוודאים שצריכת המים נמדדת כראוי.ובכך חוסכים מאות ואלפיי שקלים בשנה על צריכת מים. "

"המוצר פועל על עקרון של ייצוב הלחצים במערכת המים, תוך מניעת חזרת המים ואויר למונה המים ובכך להפסיק את סיבוב המחוגים עם סיום הצריכה ולצמצם את החיובים ב-25% בממוצע!. המוצר לא מכיל עופרת או חומרים שמשנים את הרכב המים ולא מזיק לאיכות המים בשום אופן."

לקוחות שהתקינו את התוספים בצנרת מספרים על שינוי מיידי בסיבוב המחוגים על המונה. רוני חמישה צרכנית שהתקינה את השסתומים מספרת: "ירדתי לצפות במחוגים של כל דיירי הבניין, ניכר שגם כשהדיירים לא בבית ואין שום צריכה, המחוגים ממשיכים לזוז, מיד עם התקנת השסתומים אפשר היה לראות שהמחוגים שלי מאטים משמעותית עד לעצירה מוחלטת בזמן ששאר השעונים ממשיכים לרוץ. עוד לא קיבלתי את חשבון המים, ולא שיניתי את צריכת המים בבית, אבל אני צופה הוזלה משמעותית, רק מצפייה בשעון המים."

ירושלמי מוסיף: "כלל המוצרים הבטוחים והמורשים הקיימים בחוץ הם קלים להתקנה ולא מצריכים שום תפעול שוטף, לרוב יהיה מדובר בהתקנה שכל אינסטלטור יוכל לבצע בכמה דק' ובעלות התקנה נמוכה, ולהבטיח הוזלה של חשבונות המים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully