וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים קטנים עושים הבדל גדול: 140 מ"ר של יוקרה בת"א

בסיומה של תקופה במהלכה ניהלו קריירה מצליחה מעבר לים בעיר הכוכבים, החליטו בני הזוג - הוא יזם ומוזיקאי והיא מדריכת פילאטיס - שבו ארצה ורכשו דירת 140 מ"ר במגדל יוקרה בצפון תל-אביב, אותה ביקשו להתאים לצרכים הדינמיים של משפחתם הצעירה. אדריכלית הגר לושי נרתמה

עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל
  • הנכס: דירת 4 חדרים בשטח של כ-140 מ"ר באחת מקומותיו הגבוהות של מגדל יוקרה בצפון תל-אביב
  • עבור: משפחה בת 5 נפשות- זוג הורים בשנות ה-40 לחייהם ושלושת ילדיהם הצעירים
  • תכנון ועיצוב פנים: אדריכלית הגר לושי
  • צילום: שירן כרמל

ברוכים הבאים לדירתם של זוג בשנות ה-40 לחייהם להם 3 ילדים. משפחה צעירה ששבה ארצה אחרי שנים במהלכן חיו בלוס אנג'לס. את המגדל בו ממוקמת הדירה הם מכירים היטב: שנים קודם לכן, כשהבניין עוד היה בשלבי בניה, הם רכשו דירה אחרת בפרויקט אותה מכרו. עת חזרתם ארצה הם תכננו להשתקע באחת מערי השרון אך הפסילטיז ומוסדות החינוך בצפון תל-אביב הם שהכריעו את הכף ואת הדירה הם קנו כשהבניין היה כבר בשלבי אכלוס מתקדמים.

עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל
עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל

"מדובר בדירה שנבנתה מלכתחילה בסטנדרט מאוד גבוה וככזאת היא כללה הרבה פיצ'רים נפלאים, אך לאור העובדה שבני המשפחה התרגלו לסטנדרט המגורים הנהוג בארה"ב, שם הדירות והבתים בסקייל גדול בהרבה, הם בחרו לבצע בה שינויים בכדי לייצר חלל ציבורי מרווח בהרבה וליצור התאמות שיקלעו לאורחות החיים שלהם", כך לדברי האדריכלית ומעצבת הפנים הגר לושי שאמונה על תכנון ועיצוב הפרויקט.

"שטח הדירה הוא 140 מ"ר וטרם השיפוץ היו בה 4 חדרי שינה ואגף ציבורי שכלל סלון ומטבח קטנים יחסית. בפגישה הראשונה שערכנו בדירה הציבו בפני השניים אתגר: לסיים תוך כ-4 חודשים את התכנון והשיפוץ כך שיוכלו לעבור ולגור בה עוד לפני החגים של אותה שנה. מדובר כאמור בדירת יוקרה, עם מפרט מושקע וגבוה, כך שהרציונל מלכתחילה היה לשמר את הקיים במקומות שניתן. עם זאת, לאור הצרכים והפרוגרמה שגיבשנו היה ברור שכדי לפתוח את החלל הציבורי ככל הניתן נהיה חייבים לבטל את אחד החדרים ובתוך כך לבצע גם התאמות בחדרי הרחצה ואכן, כך היה- פירקנו וסיפחנו את אחד מחדרי השינה לחלל הציבורי ושינינו את מיקומי הפונקציות כך שבתכנון החדש המטבח ממוקם באזור בו היה בעבר החדר ואילו הסלון ופינת האוכל החדשים ממוקמים באזור בו ניצב במקור המטבח. מדובר במשפחה שמרבה לבשל (בפרט בשבתות ובחגים) ובעוד שבפוזיציה הקודמת שלו המטבח היה נטול חלון, במיקומו החדש הוא נהנה מאוורור טבעי הודות לחלון ששירת עד לשיפוץ את חדר השינה".

עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל
עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל

"תצורת המטבח החדש אמנם השתנתה בתכלית אבל בחרנו שלא לוותר על זה הקיים. בדומה לדירה כולה גם הוא בוצע בסטנדרט מאוד גבוה. כדי להתאים אותו בדיוק לצרכי המשפחה הוא פורק והועבר ישירות לסדנה של הנגר נתי להט, שאחראי על ייצור מרבית מנגרות האומן בדירה. בתהליך מורכב ושאפתני הצלחנו לשלב בין חלקיו המקוריים לאלמנטים חדשים שתכננתי וכך זכתה המשפחה בסביבת עבודה פונקציונלית, נוחה ומוקפדת שנקראת כמקשה הומוגנית אחת".

"שינוי נוסף שביצענו לטובת חלל ציבורי גדול, פתוח ואוורירי היה לצמצם את שטחו של אחד מחדרי הרחצה שהפך בפועל לשירותי אורחים. את ה-layout בחדר הרחצה של הילדים תכננו מחדש וכיום הוא מתפקד כמרחב אפקטיבי בהרבה, כך גם את חדר השינה של ההורים שם, על פי התכנון המקורי, המיטה פנתה כנגד קירות המסך, מה שהיה מונע מבני הזוג להתעורר מידי בוקר למראה הנוף המרשים שנשקף מבעד לחלונות. לשם כך פירקנו קיר נמוך שנבנה במרכז החלל, שינינו את מיקום המיטה כך שתפנה לכיוון הפתחים ואת מסך הטלוויזיה התקנו על עמוד. כך, התכנון החדש שומר על מרחב פתוח לגמרי והנוף משמש כחלק אינטגרלי מהעיצוב".

עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל

"יחד עם הנגר יצרנו הרבה מאוד שטחי אחסון, דוגמה לכך הן דלתות ההרמוניקה שבאזור מבואת חדרי הילדים, מבעדן חבויים מכונת הכביסה והמייבש לצד תאים פונקציונליים שמשמשים לאחסון כללי עבור החדרים וחדר הרחצה.

"פרט לתכנון שמנו דגש רב על העיצוב, כשהמטרה שעמדה לנגד עיננו היתה לשלב בין הסגנונות המודרני והקלאסי למאפיינים ששאולים מהעיצוב האמריקאי ויחד ייצרנו סביבת מגורים חיה ודינמית, כזו שקולעת לצרכים של המבוגרים והילדים בו-זמנית. אל מול הצבעוניות הבהירה והשקטה של המעטפת בולט מאוד פרקט האלון המעושן בדוגמת הפישבון, שיש לו שפע של נוכחות וככזה הוא מעגן את המרחב.

"ככלל, אני נוטה לתפוס את המעטפת כמעין קנבס ניטרלי ולייצר את המקצב והסגנון על ידי שילוב אלמנטים שמאפשרים משחק וקל ופשוט להחליף. כך גם בדירה הזו, בה המעטפת ברובה בהירה וככזאת היא מייצרת בחללים תחושה מוארת וקלילה. הרבנו לעבוד בחלקים שונים שלה עם מראות שמייצרות אשליית מרחב, מכניסות את הנוף המטריף שבחוץ פנימה ומכמה שיותר זוויות, ובנוסף הן מייצרות רפלקציה של אור. הנגרויות גם הן בהירות ושילבנו בהן נגיעות של שחור ואלון טבעי כך ה-total look שמתקבל הוא הרמוני מחד ועדיין נותן מקום מכובד לפרקט שיש לו המון אופי ונוכחות".

עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל
עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל

"על קירות החלל הציבורי שילבנו את הגיטרות המהממות של האב, שמבחינתי הן אמנות לכל דבר. כך גם הרמקולים והסאב וופר מהווים חלק אינטגרלי מתמונת העיצוב. מרבית הרהיטים יוצרו Custom made במיוחד עבור הפרויקט כשאת מרבית הרהיטים בסלון ובפינת האוכל יצרו עבורנו בחברת 'אוקנין'. הפריטים הללו מכניסים מימד של יוקרה ויחד עם זאת הם עשויים מחומרים עמידים וקלים לתחזוקה כיאה לבית שבו גדלים 3 ילדים קטנים".

"בסלון שינינו את מיקומי מערכת הישיבה ושידת המדיה על מנת לאפשר לבני המשפחה תצפית מיטבית לנוף שנגלה מכיוון צפון ומערב. לטובת העניין תכננו שידת טלוויזיה נמוכה ככל הניתן שמאפשרת מבט פתוח כלפי חוץ ומשמשת במקביל גם לאחסנת משחקים הילדים, בסמוך לפינת היצירה שתכננו עבורם. השתמשנו בווילונות בד נופלים שמורכבים משתי שכבות: שכבת גלילה אטומה, ממש כמו בחדרי קולנוע ביתיים שמייצרת שכבת האפלה, ווילונות בד סמי-שקופים שמייצרים מראה מרוכך ומאפשרים לאור הטבעי לחדור פנימה בצורה מבוקרת ומדודה".

עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל
עיצוב הגר לושי. שירן כרמל,
עיצוב הגר לושי/שירן כרמל

"בשירותי אורחים הותרנו את האריחים הקיימים אך יצרנו קיר אבן טבעית בפריסת match book שמשמש כ-focal point והופך את הפונקציה הזו לייחודית. גם בחדר הרחצה של ההורים שימרנו את האריחים הקיימים אך הוספנו נגרות בגוון גרפיט כהה שמייצרת משחק של שחור ולבן אל מול המעטפת הבהירה. חדר הרחצה של הילדים נטול חלון ועל מנת לייצר תחושת מרחב שילבנו בו מראה גדולה וארון אמבט מאלון טבעי, שמשתלבים נפלא במעטפת האריחים המדוקקים שעל גבם שזורים גידים בהירים וכהים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully