וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהנות מכל העולמות: דירת פנטהאוז מאתגרת ברמת אביב

המבנה של דירת הפנטהאוז ברמת אביב הניא במשך תקופה ארוכה רבים מלרכוש אותה, עד שבני זוג בשנות ה-30 לחייהם (להם 2 ילדים קטנים) השכילו לזהות את הפוטנציאל העצום הגלום בה. יחד עם המשרד הלל אדריכלות ועיצוב פנים הם יצרו סביבת מגורים פנטסטית

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
  • היכן: רמת אביב, תל-אביב
  • עבור: זוג בשנות ה-30 לחייהם להם שני ילדים קטנים
  • הנכס: דירת פנטהאוז- שטח עיקרי: כ-210 מ"ר+ 2 מרפסות בשטח של כ-50 מ"ר כ"א
  • תכנון ועיצוב פנים: הלל אדריכלות ועיצוב (מנהלת פרויקט: עדי שני)
  • צילום: מאור מויאל

על פניו מדובר בנכס המושלם: דירת ענק בקומה גבוהה, שצופה לנוף האורבני ולים, באחד הרחובות המבוקשים ברמת אביב. אך קווי המתאר של המעטפת, שיוצרים בפועל מערך חללים זוויתיים, כמו גם הניתוק הניכר בין האגף הציבורי לפרטי, הניעו רוכשים פוטנציאלים רבים מלרכוש אותה. כל זאת השתנה כשבני זוג בשנות ה-30 לחייהם, להם 2 ילדים צעירים, ראה שהפלוסים עולים על המינוסים והרים את הכפפה: השניים פנו למשרד הלל אדריכלות ועיצוב פנים ועתה, מעצבת הפנים הדס רוט, מבעלות המשרד ומי שאמונה על תכנונו יחד עם המעצבת עדי שני משתפת בתהליך.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"אני לגמרי יכולה להבין מדוע במצבה ההתחלתי לרוכשים קשה היה להבין בכלל מי נגד מי", אומרת רוט. "נתחיל בעובדה שכבר עם פתיחת דלת הכניסה הדבר הראשון שנגלה לעין היו שירותי האורחים, לא בדיוק החלל הראשון שרוצים לפגוש כשמגיעים למבצר הפרטי בסוף יום אינטנסיבי. בנוסף, החללים באגף הציבורי הם עצומים, עד כדי כך שקשה לדמיין איך נכון לנצל אותם וכיצד גורמים למרחב הזה להפוך לאינטימי, עוטף וביתי. המטראז' של הדירה הזו קרוב יותר לזה של וילה, והמבנה הזוויתי, שמפצל בין האגף ציבורי לאגף החדרים, גרם לתחושת ניתוק בין האזורים. זאת ועוד, אותם אלכסונים גזרו גם לא מעט קירות זוויתיים שיצרו תחושה תזזיתית ולא מאוד נעימה ולכן נדרשנו למצוא פתרונות יצירתיים 'ליישר' אותם ולרבע את החללים.

ואכן כך היה: המעצבות גרמו למבנה הזוויתי להפוך לישר ונעים על ידי תכנון פרטי נגרות מורכבים מקנים לה מראה מדויק ועדכני ומייצרים המון מקומות אחסון. את החלל הציבורי הן הפכו לעוטף ונעים על ידי הגדרה נכונה של הפונקציות ושימוש בפרטי ריהוט בסקייל הנכון, כמו כן הן הוסיפו באזור זה שתי פונקציות שלא היו קיימות בדירה ועלו כצורך מצד בעליה החדשים: חדר משפחה וסוויטת אורחים.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"בפועל, פנים הדירה השתנה לחלוטין: קילפנו את הקיים, הקירות הקיימים נהרסו, התשתיות הועתקו ובתכנון החדש הזרימה בין ובתוך החללים אפקטיבית בהרבה", מסבירה רוט. "ה-layout החדש יצר גם מערכת קשרים הגיונית יותר בין פנים הדירה לשתי המרפסות הענקיות, שאחת מהן ממוקמת באזור פינת האוכל שסמוכה לכניסה ולסלון והשנייה, באזור המטבח ופינת המשפחה".

"בשל תוואי הקירות המקורי והמרחק העצום ביניהן, לפני השיפוץ האינטראקציה בין שתי המרפסות היתה מינורית אבל המכלול החדש מאפשר לבני המשפחה ולאורחים להנות משתיהן במקביל: בזו שצמודה למטבח ממתינה לבני המשפחה פינת אוכל לארוחות קז'ואליות. המרפסת שבאזור הסלון היתה במקור מקורה והיציאה אליה נעשתה דרך קיר אלכסוני שישרנו על חשבון החלל הציבורי, כך הרווחנו מפתחים גדולים והמשכיים שצופים לנוף ולים. תכננו אותה כחווייתית ופנטסטית לאירוח. יש בה פינת אוכל גדולה, פינת לאונג', בר ועמדת B.B.Q שצופים לנוף. בנוסף תכננו ג'קוזי ומקלחון".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"פינות החמד האלה הופכות את המרחב החיצוני לדינמי וככלל, החלוקות החדשות שביצענו הפכו את החסרונות הגדולים של ליתרונות כשאחד הבולטים שבהם היא העובדה שנוצר כאן מרחב מצוין למחייה ואירוח של ילדים ומבוגרים במקביל, כשהאינטראקציה ביניהם, הם קרובים מספיק ועדיין האינטימיות מתקיימת".

לווייבים הנעימים שמתקיימים בדירה הזו תורם מאוד גם העיצוב בסגנון הפיוז'ן: "יצרנו כאן שילובים בין מספר סגנונות שמתקיימים יחד בצורה הרמונית ורגועה", מסבירה רוט. "אם המשפחה מאוד מחוברת לחמימות של הסגנון הכפרי ולו שידכנו אזכורים מודרניים ותעשייתיים עם נגיעות רטרו- אלמנטים ופריטים שונים ששולבו יחד ויוצרים תמונה מעניינת ובלתי צפויה. הצבעוניות שנבחרה היא נורדית ובהירה ברובה, עם הבזקים של פרטי עץ וגוונים של ירוק, כחול ואדמה. למראה העדין תורמים מאוד גם פרטי הטקסטיל והווילונות, שמאפשרים לאור טבעי מרוכך לחדור פנימה במינונים הנכונים".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"הקיר בכניסה לדירה שמוביל כאמור לשירותי האורחים, חופה בנגרות בהירה, עתירה בתאי אחסון ומדפים לתצוגת אקססוריז שמעלימה את הפונקציה הזאת מהעין והופכת את האזור כולו מזוויתי לישר ומהוקצע. בחדר השירותים עצמו בחרנו שלא לשבץ פריט נגרות ובמקומו יצרנו כיור מובנה מאבן קיסר שמהווה אלמנט פיסולי. כמו בכל החדרים הרטובים בדירה, גם כאן בחרנו אריחים סולידיים ונקיים כשהרציונל היה לעבוד עם דברים אל זמניים שתורמים מאוד לתחושה הנעימה ויוותרו רלוונטיים גם בעוד שנים".

יחידת נגרות משמעותית נוספת שממוקמת באזור הכניס היא זו שממשיכה ועוטפת את קיר הסלון ומגדירה למעשה את אזור המולטימדיה- ככזאת גם היא תורמת למראה הישר ויוצרת מרכוז. "השתמשנו בחללים השונים בדירה בפרטי נגרות שמסייעים לנו להסתיר אלמנטים שנרצה להותיר חבויים מהעין ובד בבד מוסיפים המון מקומות לאחסון פרקטי", מוסיפה רוט.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

פינת האוכל ממוקמת גם היא באזור הכניסה, בחלל שעמד טרם השיפוץ מיותם. בתכנון החדש היא נהנית מחלון שצופה לנוף היפה ביותר בדירה ולים שנשקף מרחוק: "בחרנו עבורה שולחן אובאלי מעץ אלון, שמרכך את האזור כולו, לו שדכנו כיסאות עץ כהים".

"הסלון הוא למעשה הסנטר של הדירה", אומרת רוט, "הוא גדול מאוד ומהווה סוג של מעבר לפונקציות השונות, ממש בלב הבית. לכן בחרנו עבורו מערכות ישיבה גדולות, עמוקות ומפנקות מסוגים שונים, שאחת מהן היא כורסת שזלונג שעושה חשק להשתרע עליה. בתוך כך, המיקום האסטרטגי של הסלון מאפשר לאלה היושבים בו להנות מנוף פנורמי שנגלה מהמרפסות ומחלון הוויטרינה הגדול.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

"במטבח שעוצב בסגנון כפרי לייט ובצבעוניות בהירה, יצרנו 3 סטריפים: יחידת גבוהים, אי ענק במרכזו ויחידה נוספת שבה תוכננו הכיור והכיריים. הסידור הזה, נטול הפינות, מאפשר זרימה נעימה, התנהלות פרקטית ונוחה ובנוסף, הקשר בין המטבח למרפסת הקרובה, שם ממתינה לבני המשפחה פינת אוכל לארוחות יום-יומיות, הוא כמעט בלתי אמצעי. את מסך הטלוויזיה שבמרפסת ניתן לכוונן ולצפות בו כמעט מכל זווית- בחוץ ובמטבח עצמו".

"דלת הזכוכית הסמוכה למטבח מובילה לפינת המשפחה שמשמשת כחדר המשחקים של הילדים וממנה יציאה נוספת למרפסת המשפחתית: "תכננו עבורם חלל פרטי וחווייתי, עם המון מקומות אחסון לצעצועים ולספרים, פינת ישיבה עמוקה ונוחה וקיר מולטימדיה. החלל הזה הוא דוגמה נוספת תפיסת התכנון שביקשנו ליצור- חללים אסטרטגיים וחשובים, ספק נסתרים ספק גלויים לחלל הציבורי. בפועל האזורים בדירה הזו לא נקראים באחת אלא בשלבים, מה שהופך אותה למסקרנת, שונה וחווייתית".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הלל אדריכלות/מאור מויאל

ומהציבורי לפרטי - האזור שבו תוכננו חדרי הילדים ומאסטר השינה של ההורים: "חדרי הילדים עוצבו כמעטפת בהירה וניטרלית ושיבצנו בהם פריטים שמתאימים לגילם וטעמם. עבור חדר הרחצה שלהם בחרה הלקוחה אריחים בגוון ירקרק שנפרסו על קירות האזור הרטוב שהגדרנו, שם ממוקמים האמבטיה והמקלחון כך ששני הקטנטנים יכולים להתרחץ במקביל. לרצפה נבחרו אריחי טרצו בגוון אפור בהיר".

מאסטר ההורים תוכנן כמעין אואזיס בלב העיר: יצרנו מראה ענקית באזור הכניסה לחדר, שמסתירה את הדלת שמובילה לחדר הארונות ממנו מעבר נוסף לחדר הרחצה. תכנון שכזה מאפשר לאחד מבני הזוג להתקלח ולהתארגן מבלי להפריע לשני ובפועל, היחידות הנפרדות שסמויות מהעין מקנות לחדר השינה מראה פתוח ואוורירי, ממש כמו בסוויטה אינטימית במלון יוקרתי".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully