וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל מנופים ירושלים יוצא לדרך

האירוע האמנותי השנתי הגדול יתקיים בין ה-9 ל-13 ביולי ברחבי הבירה. כל הפרטים בפנים

פרט ממיצב 'בגללי הים סוער', שמן על נייר, 2022. נטע מוזס,
פרט ממיצב 'בגללי הים סוער', שמן על נייר, 2022/נטע מוזס

פסטיבל מנופים לשנת 2024 יתקיים ברחבי העיר בין ה-9 ל-13 ביולי. הוא מבקש לחזק את הלב ולהחזיר לנו את התקווה והאמונה. אירוע הפתיחה של הפסטיבל ייערך על הר ציון, מקום הנושא איתו היסטוריה עתיקה ומשם ימשיך לחמישה ימים וערבים רצופים של מופעי מוזיקה, מחול, הצגות ושירת מקהלה, סיורי אמנות, תערוכות ופעילות לכל המשפחה ברחבי העיר ירושלים.

השנה, פסטיבל מנופים "עולה לבמה" וברחבי העיר, בתוך הגלריות לאמנות, על הבמות הפתוחות והסגורות, יעלו מופעים להפיח בנו כוח ותקווה. בין המופעים החיים: "בליינד אורקסטרה" בהשתתפות יעל דקלבאום, אלון נוימן ואייל תלמודי , "אופנה במופע" של ישי ליסנר, מופע מחול של היוצרים יוסי ברג ועודד גרף, הקונסורט הקולי הירושלמי עם "קונצרט תפילת שלום", מקהלת גיא בין הינום ורבים נוספים.

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים, נוסד לפני 16 שנה ביוזמת האמניות לי היא שולוב ורינת אדלשטיין ושותפים לו עשרות גלריות ומוסדות תרבות ומאות אמנים ויוצרים מתחומים שונים. רכישת כרטיסים באתר פסטיבל מנופים.

אלון נוימן. מושיק ברין,
אלון נוימן/מושיק ברין

האירוע המרכזי בהר ציון: إرتياء Believe להאמין - יום שלישי 9.7.24, בשעה 18:30. בשעה 20:00 מופע של מקהלת גיא בן הינום בכנסיית הדורמיציון. בשעה 20:00 מופע של מקהלת גיא בן הינום בכנסיית הדורמיציון

בהר ציון שוכנים יחדיו מבנים קדושים ליהודים, לנוצרים ולמוסלמים, ומצויים בו מוסדות לימוד ודת, בתי קברות בתי אמנים ומוסדות חברתיים המגוללים את ההיסטוריה של ירושלים. תהילתו נקנתה לו בזכות בניין מיוחד שנמצא בליבו, בו שוכנות יחד אמונותיהן של שלוש הדתות המונותאיסטיות תחת קורת גג אחת. לפי האמונה היהודית בקומה הראשונה שוכן קבר דוד המלך, לפי האמונה המוסלמית קברו של הנביא דאוד, ולפי האמונה הנוצרית, בקומה השנייה נמצא חדר הסעודה האחרונה.

בשל הקהילות הרבות השוכנות בו להר ציון מרקם ייחודי של אמונות, טריטוריות ונרטיבים מקבילים על אותה פיסת אדמה. החיבור של אמנות למקום הנושא איתו מטענים היסטורים ודתיים רבים, שמקפל בתוכו את הגנום של האדמה עליה אנו חיים, מבקש להעלות את האפשרות לקיים צורות חיים מרובות, תוך כיבוד מנהגיהם ואמונתם של האחרים והאחרות, בין שהיא דתית ובין שהיא אזרחית, ולהוקיר את הסיפור ואת הזיכרון של כולם.

התערוכה "להאמין" תוצג במספר מבנים ברחבי ההר : בכנסיית הדורמיציון, במרכז הבין-תרבותי לירושלים ובמבנה אבן מפואר ומסתורי המכונה "הבית ברחוב רוגל 4". היא תוכננה להיפתח באוקטובר האחרון, עם פרוץ המלחמה והאסון שהתרחש ב 7 לאוקטובר נדחתה למועד הנוכחי ועודכנה בהתאם. אל מול הזוועות והכאב המצטברים מכל עבר נדמה כי השאלות בהן עסקה התערוכה במקור הפכו לרלוונטיות יותר ויותר. מה עלינו לעשות כעת כשכל כך הרבה כאב וזעם הצטברו? איך ניתן להמשיך לחיות על האדמה הזו שמכילה תרבויות מנוגדות ואמונות רבות כאשר כל אחת מהן דורשת את מקומה?

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
  • הפרוייקט בתמיכת קרן החדשנות של הקרן לירושלים.
  • אוצרת: רינת אדלשטיין
  • אמנים משתתפים: נירה פרג, ג'פרא אבו זולוף, פאתן אבו עלי, חניתה אילן, שוקי בורקובסקי, אילן ברקני, ניב גפני, רלי דה פריס, מנאר זועבי, ראפת חטאב, דלה טרביה, אורי זמיר, רועי כהן, אלה ליטביץ, יארא קאסם מחאג'נה, סאהר מיעארי, לילא עבד אלרזאק, דניאל קיצ'לס ונעמי יואלי, אסתר שניידר, תנועה ציבורית.
  • שעות פתיחה: רביעי 10.7.24: 11.00-17.00 / חמישי 11.7.24: 11.00-18.00 / שישי 12.7.24: 10.00-16.00
  • שבת 13.7.24: 10.00-16.00 / חמישי 18.7.24: 11.00-18.00 / שישי 19.7.24: 10.00-16.00
  • שבת 20.7.24: 10.00-16.00

לאירועים האחרים היכנסו לאתר הפסטיבל

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully