וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכות השבות: הספריות הנוסטלגיות חוזרות ובענק

הספריות הביתיות אמנם כמעט ונעלמו, אבל יש לנו בשורות פנטסטיות עבור אלה שזוכרות אותן לטובה מבית סבתא: הן עושות קאמבק וחוזרות למרכז הבמה והפעם באינטרפרטציה עדכנית ומדליקה - לא עוד אלמנט לתצוגת ספרים משמימה, אלא פיס עיצובי לכל דבר ועניין

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב פנים קרן גנס/אסף פינצ'וק

"הן משמשות כמחיצות בין חדרים, כמעקות מסוגננים של גרמי מדרגות בתים החדשים וכפינה האולטימטיבית להציג תמונות משפחתיות, חפצי נוי וגם פריטים סנטימנטליים שאספנו לאורך השנים. תגידו יפה שלום לספריות הביתיות שאחרי עשרות שנים במהלכן נדחקו הצידה (ו'תודה' לך הקידמה) הן כובשות ובענק את החללים הציבוריים בדירות ובבתים שלנו אבל לא רק- אט אט הן משתלבות גם בחדרי הילדים, האורחים וחדרי השינה".

מעצבת הפנים קרן גנס מקפידה לשלב ספריות בפרוייקטים פרי תכנונה, ומסבירה מדוע הן בכלל נעלמו למה חזרו. "המאסיביות שאפיינה אותן לא ממש תאמה את הקו המודרני שהשתלט על הבתים שלנו בשני העשורים האחרונים ועם יד על הלב, כמה מאיתנו באמת עוד קוראים ספרים? למרות שאישית אוכל להעיד שבתקופה הנוכחית הספרים מהווים מפלט איכותי ואסקפיזם במיטבו. כיום, כשטכנולוגיות הייצור מתקדמות יותר מאי פעם, סצנת העיצוב מוצפת בחומרים באמת יפיפיים ומיוחדים ורובנו מוכנים לשלם (והרבה) על כל פריט בעל ניחוח נוסטלגי, הן חוזרות להיות מצרך מבוקש".

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב פנים קרן גנס/אסף פינצ'וק
ספריית ברזל, ארטפרו. רועי מזרחי,
ספריית ברזל, ארטפרו/רועי מזרחי
ספרייה חברת ארטפרו. רועי מזרחי,
ספרייה חברת ארטפרו/רועי מזרחי

"דפדוף מהיר באתרים ובעמודי ה-Instagram של חנויות העיצוב ומעצבי הרהיטים מציג בפנינו עולם ומלואו ולפחות שם נראה שהספריות עומדות ממש בקרוב להפוך למוצר צריכה די בסיסי בבתים; הן מעודנות, מינימליסטיות ופיסוליות אבל חשוב מכך יש בהן פוטנציאל להעניק לכל פונקציה בבית שלנו אופי ולייצר מראה יותר מורכב ומתוחכם", מסביר קובי חליפה, מעצב הבית ומבעלי חברת ארטפרו, שברמת השרון, שאחראי על מפתחים ופיתוחי ברזל מיוחדים.

גנס מוסיפה: "קיימות שתי אסכולות בולטות בעיצוב הספריות החדשות: אחת מהן דוגלת במתן במה לרהיט הספרייה, שמהווה piece של ממש בחלל והשנייה נותנת מקום של כבוד דווקא לאקססוריז שמוצגים בה ומאפשרים להם לזרוח. על דבר אחד כולם מסכימים: Less Is More והרציונל הוא לשמור על איזונים ולא להעמיס יותר מידי אלמנטים ופריטים. היחס הנכון הוא לנצל 60% מנפח המדפים לאבזור ואת 40 האחוזים הנותרים להותיר ריקים, כך נשמור על מראה מהוקצע ואוורירי. מקמו את הספרים בקומפוזיציות משתנות כדי לא ליצור אווירה של חנות ספרים".

פלסנר אדריכלים, קרן גנס עיצוב פנים. עמית גירון,
פלסנר אדריכלים, קרן גנס עיצוב פנים/עמית גירון
עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב פנים קרן גנס/אסף פינצ'וק

עוד מוסיף חליפה: "בניגוד לדירות שהולכות וקטנות הבתים הפרטיים דווקא גדלים. בעליהם לא מסתפקים בארבעה קירות לבנים ומחפשים אלמנטים שיהוו קיר כוח שטומן תוכן. בנוסף, בשנים האחרונות יש נטייה להחיות דברים נוסטלגיים מהעבר וממש כמו תקליטי הויניל גם הספריות חוזרות למרכז הבמה. הערגה לפריטים הללו גורמת להן להיות גדולות, עשירות ומתוחכמות".

קרן גנס. נטלי שור,
קרן גנס/נטלי שור
קובי חליפה, מעצב ובעלים  ארטפרו. שי שיין,
קובי חליפה, מעצב ובעלים ארטפרו/שי שיין

חליפה מסכם: "מאז הפרקטים נכנסו למרבית הבתים בישראל, ומתוך רצון להימנע מגודש של עץ, שני החומרים הבולטים בייצור ספריות הם האלומיניום והברזל: הקונטרסט הצבעוני והטקסטורלי שהם מאפשרים משרת מאוד את האיזונים בחלל. מעבר לכך יש את עניין החוזק והעמידות וכדי לייצר קונסטרוקציה מעץ עלינו להשתמש בלוחות בעובי של 2.5 ס"מ בברזל מספיקים 6 מ"מ, כך ניתן לייצר מראה דקיק ונקי בהרבה. העיבודים הפופולריים ביותר הם הברזל החלוד שנותן המון אופי וכן ברזל טבעי שחור (או צבוע בלבן). יש גם את אלה שהופכים את הספרייה לאייטם צבעוני בולט בכל גווני הקשת. ".

  • עוד באותו נושא:
  • ספריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully