וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החופש הגדול: כך נשמור על בטיחות הילדים בתוך הבית

הילדים ייצאו לחופש בעוד שבוע, זמן טוב להיזכר שבבית שלכם יש הרבה פיתויים שצריך לדאוג להסתיר. שרון רחמים, סמנכ"ל סחר של מותג מכשירי החשמל Beko ישראל, עם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את החופש הגדול בבטחה

ילד נוגע במתג חשמל. ShutterStock
להיזהר בכל מגע/ShutterStock

בעוד פחות משבוע יצאו בתי הספר והגנים לחופשת הקיץ לה חיכו רבות ובמשך חודשיים שלמים, ילדות וילדים רבים ישהו ברוב שעות היום בתוך הבית ובסביבתו. לכן, אנחנו ההורים צריכים להפוך את הבית למקום בטוח יותר עבורם באמצעות מספר צעדים פשוטים ובכך לצמצם משמעותית גורמי סיכון רבים. שרון רחמים, סמנכ"ל סחר של מותג מכשירי החשמל Beko ישראל, עם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את החופש הגדול בבטחה.

"חשוב לשים לב למכשירים השונים בביתנו" אומר שרון. "למשל, אזור הכיריים הוא הקריטי ביותר. בין אם יש לכם כיריים מסוג גז או כיריים חשמליות, חייבים להשגיח עליהן בזמן הבישול ולעולם לא להשאיר להבה דולקת ללא השגחה. הקפידו להניח מחבתות וסירים בחלק הפנימי של הכיריים, הרחק מהישג ידם של הילדים. במידה והילדים שלכם נשארים לבדם בבית, הרחיקו מהישג ידם גפרורים ומצתים.

אחת הסכנות הגדולות לילדים היא שקעי החשמל. ראשית, השתדלו לא להעמיס על השקעים שלכם עם מספר רב מדי של מפצלים המחוברים בו זמנית. עומס של מאריכים ומפצלים עלול לגרום להתחממות יתר של השקע ואף לקצר חשמלי. כמו כן, כבלים פגומים הם אחד הגורמים העיקריים לשריפות בבית. כדאי לבדוק מדי פעם שהם תקינים, אינם מתפצלים או מרופטים. אם נתקלתם בכבל שאינו תקין מהרו להחליפו בחדש.

כשמדובר במכשירים קטנים כמו מחשב נייד או סוללות נטענות, הקפידו לא להטעין ללא השגחה, במיוחד כשמדובר על אזורים רגישים כמו על המיטה או הספה. המכשיר עלול להתחמם, להתלקח ולגרום לשריפת הסוללה. העדיפו תמיד להניח את המכשירים כשהם מחוברים לחשמל על משטח בטוח כמו שיש, שולחן או מדף.

מכונת כביסה ומייבש Beko. יחצ,
לוודא שהדלת סגורה היטב. מכונת כביסה ומייבש של Beko/יחצ

ברוב הבתים מכונות הכביסה מונחות על הריצפה והפתח שלהן נמצא בגובה שילדים יכולים להגיע אליו. משחק מחבואים תמים, או סקרנות טבעית, עלולים להוביל אותם להיכנס אל מכונת הכביסה וחלילה להינעל בה. לכן חשוב לוודא תמיד שדלת המכונה סגורה היטב. גם הריח הנעים של אבקות, טבליות ומרככי כביסה עלול לעורר את סקרנותם של ילדים, לכן יש לאחסנם במקום בטוח. מדיח הכלים ממוקם גם הוא ברוב הבתים על הריצפה. כשהילדים נמצאים לבד בבית, או כשתשומת הלב שלכם אינה מלאה, הקפידו שדלת המדיח תישאר סגורה היטב. אל תשאירו במדיח כלי זכוכית או סכינים חדים.

כמו מבוגרים, גם ילדים נוהגים לפתוח את המקרר פעמים רבות, בעיקר כשהם משועממים. רובנו שומרים במקרר מוצרים רבים שעלולים להוות סכנה לילדים כמו אלכוהול, תרופות, בקבוקי זכוכית או סירים כבדים. הקפידו למקם אותם במדפים הגבוהים.

יש עוד סכנות רבות שאורבות לילדינו, בבית ומחוצה לו, ואנחנו לא תמיד יכולים להיות שם ולהשגיח עליהם. לכן חשוב מאוד להקדיש לנושא מספר דקות של מחשבה, לערוך סיור קצר ברחבי הבית ולחפש את נקודות התורפה הבטיחותיות שלנו, שעלולות לפגוע בילדים. הכנה מראש ותשומת לב יבטיחו קיץ מהנה ובטוח.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully