וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיד אמן: בית מתוכנן בקפידה בשוהם

הבית הזה משתרע על פני שטח של 500 מ"ר, אתגר לא פשוט. אדריכל יואל יושפה עיצב אותו עם אלמנטים אמנותיים. תוצאת היצירה לפניכם

עיצוב מדרגות בית בשוהם, עיצוב יואל יושפה, יושפה אדריכלים. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב מדרגות בית בשוהם, עיצוב יואל יושפה, יושפה אדריכלים/יהודית הופמן מג'ר

אדריכלות ועיצוב: יואל יושפה

האדריכל יואל יושפה, יושפה אדריכלים, בחר בציטוט של האמן החביב עליו אדגר דגה, בבואו לתאר את חווית העיצוב הייחודי של בית בישוב שוהם, המשתרע על פני שטח של 500 מ"ר וצופה לנוף בכיוון מערב: "אמנות היא לא רק מה שהאמן רואה, היא בעיקר מה שהיא גורמת לאחרים לראות".

יואל בעל נפש האמן מרבה ליצור ולצייר מעבר לעבודת האדריכלות, בחר לעצב את הבית בשוהם בקווים נקיים של לבן, אפור ועץ עם אלמנטים אומנותיים דרמטיים שהופכים את הבית לעוד יצירת אמנות. "בעת התכנון האדריכלי הרגשתי כיצד אני יוצר יצירה אלמותית שמשרתת את צרכי המשפחה שגרה בבית, ומביא לכל בני המשפחה הנאה צרופה ביותר".

עיצוב יואל יושפה, בית בשוהם. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב יואל יושפה, בית בשוהם/יהודית הופמן מג'ר
בית בשוהם, מדרגות. עיצוב  יואל יושפה, יושפה אדריכלים. יהודית הופמן מג'ר,
בית בשוהם, מדרגות. עיצוב יואל יושפה, יושפה אדריכלים/יהודית הופמן מג'ר

הבית כולל שלושה מפלסים, חדר ההורים ממוקם בקומת הקרקע, כדי שההורים ייהנו מהליכה אופקית ושיהיו תמיד קרובים לחללים המרכזיים בבית וכן כדי שיוכלו לצאת בקלות לגינה ולבריכה. חדר השינה תוכנן כיחידה פתוחה הכוללת גם נגישות מיידית לחדר ארונות גדול ומרשים ולחדר הרחצה הפתוח ולגינה.

"אני מאוד אוהב שהחוץ שכולל גינה וצמחיה יהיו חלק בלתי נפרד מפנים הבית ויהוו המשך ישיר של הבית, אפילו את הרכבים אני אוהב למקם קרוב למטבח או לכניסה כי הרכב בו אנו משאירים חפצים ופריטים הוא גם חלק מההוויה הביתית, דווקא".

עיצוב יואל יושפה, בית בשוהם. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב יואל יושפה, בית בשוהם/יהודית הופמן מג'ר
עיצוב בית בשוהם יואל יושפה. יהודית הופמן מג'ר,
עיצוב בית בשוהם יואל יושפה/יהודית הופמן מג'ר

המטבח ממוקם בצדו הצפוני של הבית ומקושר בצדו האחד לחניה ומצד שני פוגש ויטרינה גדולה אל עבר מטבח חוץ גדול ומקצועי. במטבח מוקם אי ארוך במיוחד שקצהו האחד מגיע בסמוך לגרם המדרגות.

באזור הבישול מיקם יושפה ריצוף אורנמנטלי להדגשת אזור העבודה ועל מנת שיטשטש את הלכלוך האופייני לאזור זה.

עיצוב בית בשוהם יואל יושפה, יושפה אדריכלים. יהודית  הופמן מג'ר,
עיצוב בית בשוהם יואל יושפה, יושפה אדריכלים/יהודית הופמן מג'ר

את קומת הכניסה יואל יושפה ריצף באבן וכך גם את המדרגות שיורדות אל עבר המרתף. הקומה השנייה עוצבה עם פרקט ועל כן המדרגות העולות אליה עשויות עץ מסיבי בגוון הזהה לפרקט. בקומה זו מצויים חדרי הילדים. אל תוך המדרגות העולות לקומה השנייה "נפרץ" חלון, המחדיר אור ישיר דרך פריזמה הנראית כאלמנט עיצובי מעניין בחזית הבית מעל הכניסה הראשית.

בקומה השלישית ממוקם חדר המוזיקה של האב, איש הייטק. מהחלונות ניתן להשקיף אל נוף ייחודי המרוחק עד הים. ייחודו של החדר והעובדה שהוא היחיד בקומה גרמו לעצב אותו בצבעים חמים, הפוכים כמו חמרה, אדום וכתום לצד אפור דומיננטי. המקום מהווה חדר מוסיקה מקצועי והקירות מצופים בחומרים מבודדים אקוסטית.

עיצוב בית בשוהם  יואל יושפה. יהודית הופמן מגר,
עיצוב בית בשוהם יואל יושפה/יהודית הופמן מגר

גולת הכותרת בבית היא המדרגות שמהוות אלמנט בולט דרמטי שתורם לתחושת העיצוב של הבית. יואל יושפה טוען שהמדרגות לא צריכות להיות אחידות ולכל קומה ניתן לתכנן גרם מדרגות שונה.

"רציתי לייצר מדרגות שיקנו תחושה של ריחוף באוויר בסגנון מינימליסטי מהקומה השנייה אל עבר עליית הגג והצלחתי לעשות זאת באמצעות תכנון מעקה זכוכית שמהווה בעצם את הקורה שמחזיקה את המדרגות, לרגע נדמה שמפחיד לעלות בגרם המדרגות אבל עם הדריכה הראשונית הפחד מתפוגג".

מראה המדרגות מעניק תחושה של דינמיות ושל תנועה מתוחכמת והם הרי מובילות לחדר המוזיקה.

חדר מוזיקה בית בשוהם עיצוב יואל יושפה אדריכלים. יהודית הופמן מג'ר,
חדר מוזיקה בית בשוהם עיצוב יואל יושפה אדריכלים/יהודית הופמן מג'ר

Form follows function לפי לה קורבוזייה, האדריכל השוויצרי הנודע שיואל יושפה מתחבר אליו מאוד משרת את האידיאה והעיצוב שגרם המדרגות שעוצב כיצירה מפוסלת הבולטת מכל פינה בבית, צריך להיות יוצא דופן ואכן המעקה תוכנן בפסי ברזל אנכיים בלבן במרחקים שווים היוצרים מקצב משלהם ונדמה כל רגע שהם בעצם נעים במרחב.

הבית עוצב מבחוץ בגוון אפור בהיר, כאשר קומת הגג כמו נסוגה מגבולות הבית, כשהבית נראה כבית עם גג שטוח ומעליו מתמקמת הקומה העליונה שזוכה לרעפים שטוחים ושחורים, מה שמבליט את הקו העכשווי והנקי של הבית ושומר על מראה הייטקיסטי מובהק.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully