וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבת הפנים שפרחה בעקבות משבר אישי: "מעצבת לאנשים שלא אוהבים טרנדים"

ליאת שכטמן, מעצבת פנים, מתמחה בעיצוב קלאסי על זמני שעובדת שנים רבות בארץ ובאירופה: "טרנדים הם ברי חלוף, אחרי שנה נמאס מהם ורוצים לשנות שוב. בעיצוב זו טעות קשה שגוררת בזבוז זמן וכסף. זו הסיבה שבוחרת לעצב בתים קלאסיים, כאלה שיישארו לנצח יפים ואלגנטיים"

עיצוב פנים של ליאת שכטמן. יח"צ,
עיצוב פנים של ליאת שכטמן/יח"צ

בעקבות משבר אישי, החליטה ליאת שכטמן למכור את העסק שבנתה בשתי ידיה. "לקחתי פסק זמן מהעשייה האינטנסיבית והתחלתי לעסוק ביזמות והרצאות בנושאי עיצוב ושיפור איכות החיים", אומרת ליאת, כיום מעצבת פנים שמתמחה בעיצוב קלאסי על זמני ועובדת שנים רבות בארץ ובאירופה. "תוך כדי מפגש עם הקהל, אנשים ביקשו שאעצב להם את הבית בסגנון שאני מאמינה בו. אפס טרנדים ומחשבה עמוקה על פרקטיות, פונקציונליות ועל זמניות".

"בחרתי דווקא בעיצוב קלאסי, כי אני מטיילת הרבה בעולם, חוקרת את האדריכלות והעיצוב דרך התרבות המקומית ותמיד מגלה שמה שמרגש אותי, זה התכנון המדויק, הקווים הסימטריים, החומרים הטבעיים והקומפוזיציות שמחברות את האדם לחלל שהוא נמצא בו", היא מוסיפה.

עיצוב פנים של ליאת שכטמן. יח"צ,
עיצוב פנים של ליאת שכטמן/יח"צ
עיצוב פנים של ליאת שכטמן. יח"צ,
עיצוב פנים של ליאת שכטמן/יח"צ

בית קלאסי, הוא כזה שמשדר יוקרה שקטה. כשאתה נכנס למקום והרמוניה עוטפת אותך, בלי להבין למה - כמו מה שחווים בכניסה לריזורט יוקרתי, הנשימה נעתקת ומבינים שחשבו פה היטב על כל פרט.
הקלאסיות מתבטאת בנצחיות, על זמניות, באיכות, אלגנטיות, רמת הגימורים ובפרטים הקטנים ולכן בתכנון בית קלאסי נדרשת רמת דיוק, עומק, שילוב מערכות חכמות וניהול אנשי מקצוע רבים.

"הרבה אנשים חושבים שעיצוב בית קלאסי מתחיל ונגמר בריהוט וצבע, אבל זה לא מספיק לקנות ריהוט ממותג ויקר כדי ליצור בית קלאסי, למעשה, הריהוט הוא השלב האחרון בפרוייקט", היא מציינת. "החוכמה היא לתכנן נכון את החלל, לבחור את החומרים הנכונים, כאלה שיחזיקו מעמד גם 20 ו30 שנה, לבחור את בעלי המקצוע והספקים הנכונים, לעמוד בתקציב ובלוחות זמנים ולדעת לנהל את כל התזמורת הזו כך שהתוצאה הסופית תצא מושלמת - לצערי הגיעו אליי הרבה מקרים שניסו לעצב את הבית שלהם לפי תמונה שראו בפינטרסט וכמובן שהתוצאה שלהם הייתה רחוקה שנות אור מהתמונה בגלל שלא לקחו בחשבון את כל השלבים, מה שגרם להם לשרוף המון כסף ולהיות לא מרוצים מהתוצאה".

ליאת, איך הגעת לעיצוב קלאסי?

"התחלתי בכלל כבעלים של מותג לריהוט חדרי ילדים - "נועה חדרי ילדים" נגריה שהייתה בטופ בארץ וכללה 70 עובדים. עיצבתי רהיטים לילדים מתוך מחשבה שיתאימו אח"כ גם לשאר הבית. ייצרתי ליינים מיוחדים ללקוחות פרטיים וגם למותגים גדולים כמו ד"ר גב. אולם התצוגה של "נועה חדרי ילדים" היה בהרצליה פיתוח ואני ניהלתי את העסק העצום הזה, משלב התכנון והעיצוב ועד שהלקוח מקבל את הרהיטים ושמח איתם בביתו. ההצלחה של "נועה" היתה באיכות החומרים, בורסטיליות ובעיצוב שבאמת היה על זמני. עד היום מבקרת בבתים שהילדים כבר גדלו אבל הריהוט מ"נועה" עדיין נמצא בבית, רק שינה תפקיד.

התרבויות בנות אלפי השנים משתמשות באותם אלמנטים קלאסיים בעיצוב והם תמיד נראים ומרגישים נפלא. העיצוב הקלאסי על זמני יוצר שקט בנפש, תחושה של רווחה ושפע, ואלו מתנות שמעניקה לכל אדם שמעצבת לו את הבית. עוד פרמטר חשוב, הוא שהתכנון והעיצוב הקלאסי משביחים מאוד את ערך הנכס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עיצוב פנים של ליאת שכטמן. יח"צ,
עיצוב פנים של ליאת שכטמן/יח"צ
מעצבת הפנים ליאת שכטמן. יח"צ,
מעצבת הפנים ליאת שכטמן/יח"צ

לאור נסיונך העשיר, מי האנשים שהכי מתחברים לעיצוב הקלאסי?

"קל לי לומר "כולם", אבל האמת היא שמי שמחפש עיצוב קלאסי על זמני, הוא בדרכ מי שמעריך איכות ולא מתלהב מטרנדים חולפים. מי שאין לו זמן ורצון לשפץ כל שנה שנתיים ורוצה בית שייראה אלגנטי ומטופח שנים רבות. מי שמבין שעיצוב קלאסי משביח את ערך הנכס וגם, אנשים שמבינים כמה עיצוב נכון משפיע ומשדרג את איכות החיים".

מה יגרום לבית שלי להראות קלאסי כמו ממגזין?

יש כמה פרמטרים ואלו המרכזיים שבהם: חשוב לשמור על סימטריה ואיזון. עיצוב קלאסי מדגיש איזון וסימטריה ולכן, סדרו את החללים עם נקודת מיקוד מרכזית היוצרת תחושה של הרמוניה וסדר. דבר נוסף הוא החשיבות בבחירת חומרים אלגנטיים ועל זמניים. עיצוב קלאסי מאופיין בחומרים איכותיים ועל זמניים. כאלה, שייראו נהדר גם בעוד 20 שנה. למשל: עץ, שיש, עור, זכוכית או ברזל. עוד דבר שחשוב לשים. אליו לב הוא הפרטים. תשומת לב לפרטים הוא מאסט בעיצוב הקלאסי. שימו דגש על רמות הגימור והדיוק בתכנון ובביצוע המעניקים כבוד מקסימלי לחלל ולבני הבית השוהים בו. חשוב גם לשחק עם שכבות של צבעים. חללי פנים קלאסיים כוללים בדרך כלל משחקי שכבות של פלטת צבעים ניטרלית, היוצרים אוירה מתוחכמת ומעודנת. משחקי השכבות משמשים רקע לריהוט ומאפשרים לפרטים האדריכליים לבלוט. שמרו על פריסה פורמלית, כי עיצוב קלאסי כולל לעתים קרובות פריסה פורמלית, עם חללים מוגדרים בבירור ואזורים ייעודיים לפעילויות ספציפיות. לחדרים עשויה להיות מטרה ברורה, כגון סלון רשמי, סלון משפחתי, חדר אוכל או חדר עבודה. לסיום, העדיפו איכות על פני כמות".

עיצוב פנים של ליאת שכטמן. יח"צ,
עיצוב פנים של ליאת שכטמן/יח"צ
עיצוב פנים של ליאת שכטמן. יח"צ,
עיצוב פנים של ליאת שכטמן/יח"צ
עיצוב פנים של ליאת שכטמן. יח"צ,
עיצוב פנים של ליאת שכטמן/יח"צ

לסיום, יש לך טיפים למי שנמצא עכשיו לפני שיפוץ או מעבר לבית חדש?

"מעבר לסגנון עיצוב - תבינו איזה הרגשה אתם רוצים שתהיה לכם בבית, כשאתם מתעוררים, חוזרים מעבודה, יושבים לארוחה משפחתית או נמצאים עם עצמכם - נסו להיזכר בתחושות טובות שחוויתם במקומות כמו מלונות בחו"ל. התחושות הללו יתורגמו אח"כ למציאות, יחד עם המעצבת שתבחרו.

השקיעו בחומרים איכותיים - מעבר לנראות, יש הבדל בין חומרים שמחזיקים עשרות שנים לשנים בודדות. תזכרו שהזול לפעמים עולה ביוקר.

תבינו שהתכנון הוא המלך. תכנון נכון יכול להפוך כל דירה סטנדרטית לוילה ולהשביח את ערך הנכס פי עשרות מונים, לכן השקיעו במעצבת מנוסה שזו המומחיות שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully