וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת "חפץ מעבר" נפתחת לראשונה בעזריאלי שרונה

בתערוכה מוצגים חפצים שנשלפו מתוך הריסות הבתים בישובי הדרום ועברו תהליך של חידוש; כל חפץ, בין אם חלון ויטראז', פמוט או חנוכיה, מגלם בתוכו סיפור מורכב ומרגש של משפחה ומדינה

חפץ מעבר עזריאלי שרונה פירוק חלון הויטראז של גאולה זילברמן. שונית פלקו זריצקי,
חפץ מעבר עזריאלי שרונה פירוק חלון הויטראז של גאולה זילברמן/שונית פלקו זריצקי

"חפץ מעבר" הוא מיזם רגשי ונפשי המוצע לאנשי הדרום שפונו מבתיהם, מקהילתם ומיישובם בעקבות אירועי הטבח, הרצח, ההרג וההרס של אותה שבת שחורה, בשבעה באוקטובר.

כחלק מהמיזם נבחרו חפצים אשר נמצאו בבתים ההרוסים. החפצים שנבחרו מתוך ההריסות, מחביאים בתוכם סיפורים מורכבים וקשים, מרגשים ויפים. חלק בלתי נפרד מהמיזם הוא תיעוד ובו הסיפור ותהליך החידוש של הפריט, מתוך ידיעה כי חלק מתהליך השיקום הוא השיתוף כמו גם הרצון שהסיפורים על האנשים, הבית, הקהילה והחפצים לא ישכח מהתודעה האישית כמו גם הלאומית והציבורית.

חפץ מעבר עזריאלי שרונה. ניצה שרון,
חפץ מעבר עזריאלי שרונה/ניצה שרון

החפצים שנאספו מוצגים בתערוכה מיוחדת שמוצגת בימים אלה בגלריה בעזריאלי שרונה, הסיפורים שמסופרים מובאים על ידי המשפחות, מספרים את הסיפורים של החיים לפני ושל מה שאירע ב 7.10 - המשפחות מכפר עזה, ניר עוז, בארי הן המשפחות הראשונות שלוקחות חלק בפרויקט והחפצים שלהם חודשו וחזרו אליהם.

התערוכה מתקיימת כחלק משיתוף פעולה שנרקם במסגרת פרויקט ADA' עזריאלי עיצוב ואמנות', אשר מטפח את סצנת העיצוב והאמנות המקומית ומעודד ממשק תוסס בין היוצרים לציבור הרחב ומופקת כולה במימון של עזריאלי שרונה. מבין החפצים המוצגים בתערוכה, מנורה וכורסא אשר חוררה בירי מחבלים כאשר פרצו לבית, ספסל עץ בודד שניתן היה להציל מאחד הבתים שנשרף כליל, חנוכייה ופמוטים שנבזזו ונמצאו בעזה על ידי אחד החיילים והוחזרו לבעליהם, חלון ויטראז' שנופץ בעת נסיונות הפריצה לבית, ציור ששוחזר לאחר שנורה ונהרס לאחר פריצת המחבלים, ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חפץ מעבר עזריאלי שרונה זוג הפמוטים של חנה ומיכה כהן. שונית פלקו זריצקי,
חפץ מעבר עזריאלי שרונה זוג הפמוטים של חנה ומיכה כהן/שונית פלקו זריצקי

את המיזם הקימה טל סטרלין הלפרין יחד עם שונית פלקו זריצקי, אמנית צילום ועם מאיה גל מחדשת רהיטים, הם החלו לפנות לתושבי הדרום שביתם נהרס במהלך מתקפת הטרור. המטרה היתה לסייע לתושבים המפונים שחלקם היה עד לזוועות של אותה שבת בתהליך השיקום תוך כדי סיוע בחידוש הרהיטים והפריטים שנאספו מביתם. התהליך מתועד ע"י צילום אומנותי מקצועי שנעשה על ידי שונית, הסיפור נכתב ועולה לאתר האינטרנט של המיזם. המיזם פועל כולו מתרומות, והעבודה של צוות המיזם מתקיימת גם היא בהתנדבות.

יו"ר קבוצת עזריאלי, דנה עזריאלי: " אנו גאים לארח בעזריאלי שרונה את תערוכת "חפץ מעבר" - תערוכה שמביאה עמה הנצחה ותקווה. אנו בקבוצת עזריאלי רואים ערך עליון בהענקת במה לסיפורים, לאנשים ולפריטים שהם חלק מהסיפור שלנו מאז השבעה באוקטובר. כולי תקווה שכפי שהחפצים שמוצגים בתערוכה עוברים תהליך רגיש ומרפא של חידוש, כך גם אנחנו - כל אחד מאתנו כפרטים וכמדינה - נשתקם, נצמח ונשיב לעצמנו את הניצוץ ואת מהות קיומנו". "

חפץ מעבר עזריאלי שרונה מאיה משפצת את הציור של ניר אלימלך. שונית פלקו זריצקי,
חפץ מעבר עזריאלי שרונה מאיה משפצת את הציור של ניר אלימלך/שונית פלקו זריצקי

אוצרת התערוכה, מיכל קרסני: "בתערוכה המוצגים הם החפצים האישיים ששרדו מאותה שבת איומה של ה 7.10 שמכילים סיפורים ולכן היא איננה תערוכה רגילה. היה לנו חשוב לספר את הסיפור של המשפחות של החפץ ולתת לו עד כמה שאפשר חיים חדשים. לצד הכאב ההרס והשכול רצינו לתת גם תקווה ופתח לחיים חדשים. העבודה עם המשפחות הייתה מרגשת וכמוה גם התערוכה. בימים קשים כאלו של בשורות קשות חשוב לנו להראות עד כמה חשוב להאמין ולקוות שהרע מאחורינו ושנצליח להשתקם. אנחנו מודות לעזריאלי על התמיכה בתערוכה ומקוות שהמבקרים בתערוכה יתרשמו מאומץ הלב של המשפחות שחושפות את הסיפורים האישיים שלהם לקהל."

התצוגה תהיה פתוחה לקהל הרחב עד התאריך 4.7. שעות פעילות: א'-ה' 10:00-18:00, ו' 10:00-14:00, שבת - חצי שעה מצאת שבת עד 22:30

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully