וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעל אי אפשר לשנות. את עיצוב האוירה מסביב - בהחלט כן"

לרגל השקת אולם התצוגה החדש בראשל"צ של מותג ההום דיזיין הבינלאומי KARE, ישבנו לשיחה עם פיטר שונהופן, הבעלים המשותף של המותג. בשיחה צפופה עמו, שמענו עד כמה הוא מעריך ומכיר היטב את השוק הישראלי ואיך מוצר אחד שפיתח בשנות ה-90 הפך להיות 'בסט סלר' עד היום

KARE - להשיג באולם התצוגה משה לוי 11 ראשל"צ. יחצ,
KARE - להשיג באולם התצוגה משה לוי 11 ראשל"צ/יחצ

בימים אלה, חברת "דיוק גלארי" מקבוצת "דיוק" בבעלות משותפת של ארז כהן, ליאור שחר ואבי זק, קיבלה את הזיכיון הבלעדי בישראל למותג KARE. "יש לנו סיפור אהבה ארוך וטוב עם ישראל. זוהי מדינה טובה והרוח של האנשים היא של אוהבי אתגרים, מהירי מחשבה ופתוחים להזדמנויות. זו הסיבה שאנו ממשיכים להצליח בעבודה עם השוק הישראלי מזה שנים רבות", אומר פיטר שונהופן, הבעלים המשותף של המותג בריאיון חגיגי שערכנו עימו.

המותג חווה צמיחה אדירה במהלך השנים והפך למוביל בכל הקשור לתחום ההום דיזיין. כיום מתפרש על פני 60 מדינות. מה היה הויז'ן שלכם?

"בשנת 1981 כשהיינו סטודנטים, יורגן ואני (יורגן הוא שותפו של שונהופן עד היום והוא אחראי על העיצוב) פתחנו חנות קטנה במינכן. בזמן הזה, הבנו ששוק הרהיטים בגרמניה היה קונסרבטיבי מאוד ושמרן, ואמרנו לעצמנו שאין צורך להיות קונסרבטיביים, משום שעיצוב יכול להיות מצד אחד מעוצב נפלא ומצד שני יכול לשמח, ולהקל על אנשים שאינם קונבציונליים.

"וכך התחלנו. היו חבלי לידה כמו כל חברה בצעדיה הראשונים, אבל עם רוח אתגרית שממשיכה עד היום, של 'בוא נעשה את מה שצריך כדי להמציא את עצמנו מחדש'. זה האתגר. במיוחד בתקופה שלאחר הקורונה עם כניסת השינויים הטכנולוגיים, ה- AI למינהם. זו תקופה שיש בה הרבה מאוד שינויים בהתנהגות הלקוחות. לאחר פתיחת החנות הראשונה במינכן המשכנו עם חנות נוספת בוינה. כל הזמן חשבנו איך לייצר מוצר עם רעיון שהוא מעבר לעוד רהיט שקונים בחנות רהיטים. החלטנו להשקיע משאבים כספיים רבים בתערוכות עיצוב בינלאומיות כדי לחשוף את הפריטים שלנו, אבל לא כדאי למכור סתם עוד רהיט ופריט עיצובי, אלא שיהיה בעל ערך לשנים רבות. קו המחשבה היה, שזה לא יכול להיות שאנחנו מוכרים רק את המוצר, אלא נמכור מוצר שכולל את הרוח והמוח העיצובי שלנו, חשיבה מחוץ לקופסא ופיתחנו כמה מוצרים.היינו הראשונים באירופה בפיתוח של ארונית לאיחסון CD בשנות ה-90. מוצר שהיה בזמנו בכל בית, וצבר הצלחה משגשגת בכל העולם ומכרנו אותו אז, גם בישראל."

KARE - להשיג באולם התצוגה משה לוי 11 ראשל"צ. יחצ,
KARE - להשיג באולם התצוגה משה לוי 11 ראשל"צ/יחצ

האם הביקוש שונה ממדינה למדינה? מבחינת טעם והעדפה? יש הבדלים רבים ביניהם, נכון?

"אנחנו לא מתאימים את המגמות לפי כל מדינה אלא הולכים לפי מגמות עולמיות כלליות. בכל מדינה יש תמיד אנשים משוגעים כמונו או אקסצנטריים כמונו. ומלבד זאת, כמובן, יש הבדלים. יפן, לדוגמה, היא אחד מהשווקים הגדולים שלנו, ושם הביקוש הוא לריהוט קטן יותר מפני שהכל 'מיני'. מצד שני בדרום אמריקה הקהל שונה מהמזרח התיכון מבחינת טעמים. הדבר הייחודי ב-KARE הוא שאין לנו רק סגנון אחד, אלא אנו רוקדים על כמה חתונות. אנו מסוגלים ליצור לאנשים שונים, סגנונות שונים. וזו הסיבה שאנחנו עדיין כאן".

מהו החלום שלך עם המותג?והאם כבר הגשמת אותו.

"עדיין לא הגעתי להגשים את החלום וזה טוב כי אז יש לך עבור מה לשאוף. הדור השני ממשיך את הדרך. הבנות שלי נכנסו לחברה, ויש עוד הרבה עבודה לעשות, להגביר את הקמעונאות ואת גודל החנויות. החנות שלנו במינכן לדוגמא, מתפרשת על פני 10,000 מ"ר. בנוסף, אנחנו מתכננים להתרחב עוד בארה"ב ופתחנו חנות חדשה במוסקבה. ב KARE- אנחנו מציעים פריטים במחירים טובים, לא מחירים מופקעים. אנו מנסים לשמור את הרגליים שלנו על הקרקע. החיים הם עשירים מדי וקצרים מדי, אז תפרגנו לעצמכם עם סביבה נעימה שעושה טוב."

האם יש לך קולקצייה שמועדפת עליך? סגנון ספציפי?

"אין לי קולקצייה מועדפת, זה תמיד משתנה. בבית שלי לדוגמא אשתי, אוספת פריטים עתיקים, והם משתלבים עם יצירות אמנות, ועם פריטי הריהוט שלנו יחד. אין סגנון אחד אלא מנעד של סגנונות. אתה יכול לעצב בבית פינה בסגנון בוהו שיק כי זה הטרנד אבל בו זמנית לעצב פינה בעיצוב קלאסי ולאמץ מספר סגנונות יחד בו זמנית. אנחנו בעד אימוץ מספר סגנונות שונים ונגד אימוץ טרנד אחד שימאיס את עצמו בעוד מספר שנים. הערך שלנו הוא ליצור ולהעניק ללקוחות מגוון רחב של סגנונות עיצוב שישארו למשך שנים ארוכות כחוויה ולא ימאיסו עצמם."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מימין אבי זק, פיטר שונהופן , ארז כהן וליאור שחר. צ'ינו,
מימין אבי זק, פיטר שונהופן , ארז כהן וליאור שחר/צ'ינו

מה אתה יכול להגיד שהם ההיי לייטס של הפריטים? אילו פריטים מיוצרים בריפיט כל שנה?

"יש לנו שני מוצרים שהם פיתוח בלעדי שלנו. ארון התקליטורים CD's וארון הנעליים. אילו שני מוצרים שפיתחנו בשנות ה-90. ארון הנעליים עדיין ה'בסט סלר' שלנו עד היום".

אז מה היעד הבא של קארה בעולם?

"ובכן, יש לנו פתיחות חנויות במקסיקו ובמדינות נוספות בארצות הברית, חנויות נוספות בצרפת ובמוסקבה."

לאיזה סוג של לקוחות אתם מכוונים?

"אנו מכוונים לאנשים סקרנים ומודעים לעצמם, שאוהבים להציג בגאווה את עיצוב הפנים שלהם. עבורם, העיצוב הפנימי הוא לא רק שימושי, אלא יש לו תפקיד חשוב בתחושת ההגנה בבית."

KARE - להשיג באולם התצוגה משה לוי 11 ראשל"צ. יחצ,
KARE - להשיג באולם התצוגה משה לוי 11 ראשל"צ/יחצ
KARE - להשיג באולם התצוגה משה לוי 11 ראשל"צ. יחצ,
KARE - להשיג באולם התצוגה משה לוי 11 ראשל"צ/יחצ

KARE שמה דגש על קיימות. מה והאם יש לך להוסיף בנושא?

"לעיצוב יש ערך שנוצר על ידי האדם. ערך שהוא יותר מרהיטים שמגיעים ממכונות תעשייתיות, אלא יש לו נשמה. לכן, אנשים יכולים להרהר בזה ולהגיד, 'אני גאה, זה מה שעשיתי' או 'עשינו זאת יחד עם המעצבים שלנו'. הקיימות הזו נשארת לאורך זמן, וגם אם תחליטו לרכוש ספה חדשה, תוכלו למכור את הישנה כי היא תמשיך להיות עמידה. תמיד תמצאו אנשים שירצו לקנות אותה כי היא מותג והפריטים שאנחנו יוצרים מחזיקים מעמד. עמידות לאורך זמן היא הנקודה המרכזית עבורנו, והיא מייצגת קיימות בניגוד לאלו שמוכרים לכם שולחן או ספה כל שלוש שנים".

במה KARE שונה משאר מותגי ההום דיזיין? והאם היא הייתה מתרחבת לעוד קטגוריות נוספות?

"אנחנו יוצקים סיפור ארוך ולא מפתחים מוצר אחד, אלא מפתחים בתוך הקונספט של החנויות שלנו ולהן יש גם את הסיפור שלהן אל מול הלקוחות. אנחנו רוצים לקוחות חדשים אבל גם להמשיך עם הלקוחות הנאמנים, ואנחנו אומרים שלא תמיד צריך עיצוב חדש אלא להתאים את העיצוב החדש לקיים.

"הרבה אנשים אומרים 'יש לי את שולחן האוכל הכי טוב שיכול להיות לי ואני לא צריך אחד חדש. אבל אני רוצה חדר אוכל חדש אולי רק עם צבע חדש ותמונות חדשות על הקיר ותאורה חדשה'. זה תלוי ביצירתיות של החנות. אנחנו יודעים שאנשים רוצים לשנות מדי פעם, כנו שאמרתי לבנות שלי את לא יכולה לשנות את בעלך אבל את יכולה לשנות את עיצוב האוירה".

KARE, משה לוי 11 ראשל"צ

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully