וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב מושלם בין אינטימיות לגמישות: פרויקט תמ"א 38 מחזיר משפחה מארה"ב לישראל

חזרתם של בני המשפחה מארה"ב לישראל לוותה בשדרוג דירתם כחלק מפרויקט תמ"א 38, המשלב אלמנטים תל אביביים קלאסיים עם פתרונות עיצוב מודרניים וגמישות פונקציונלית. הדירה המשודרגת כוללת חללים דינמיים, עיצובי נגרות חכמים ושילוב של חללים פתוחים ואינטימיים

סטודיו XS פרויקט חיזוק חיובי. עמית גושר,
סטודיו XS פרויקט חיזוק חיובי/עמית גושר

תכנון ועיצוב: סטודיו XS

במרחק אלפי קילומטרים מביתם החדש, משפחה ישראלית המורכבת מזוג הורים ושלושת ילדיהם (שניים מהם כבר לא גרים בבית), חיה בארצות הברית במשך שנים רבות. כאשר החליטו לחזור לישראל, הם בחרו לרכוש דירה בתהליכי תמ"א 38 - פרויקט לחיזוק והגדלת מבנים קיימים. התהליך הזה, שהחל כתוכנית לאומית למיגון מפני רעידות אדמה, הפך להזדמנות ייחודית ליצור מרחב מגורים המתאים לצרכים הדינמיים של המשפחה.

המשפחה ביקשה בית שיהיה אינטימי ומשפחתי, אך גם גמיש ורחב ידיים, כזה שיכול להכיל אורחים ולהתאים למצבים משתנים. בפרויקט הזה, אנו רואים כיצד ניתן להפוך חללים קיימים לפונקציונליים ולהתאים אותם לצרכים המשתנים של הדיירים.

העיצוב של הדירה מתחשב בכך שהמסדרון ארוך, ולכן היה צורך לנצל את שטח המעבר באופן מיטבי . כאשר רוכשים או בונים בית, כל מ"ר עולה עשרות אלפי שקלים. כדי להקטין את שטחי התנועה הריקים (שטחים שנועדו לתנועה בלבד), ניתן לייצר שטחים פונקציונליים איכותיים יותר. פחות תנועה פירושה יותר שטח מנוצל, ולכן הוחלט להפוך את המסדרון לאלמנט מארגן. נוספו לו פונקציות כמו אחסון, כביסה וכו', בכדי שהמעטפת של הבית תישאר פנויה ותכניס אור ואוויר.

בתכנון בקנה מידה קטן, ניתן ליצור אלמנט שסביבו ודרכו יתארגן החלל. כך נוצר סדר פנימי, חוקיות ובתוכה מקום ליצירה ויצירתיות.

סטודיו XS פרויקט חיזוק חיובי. עמית גושר,
סטודיו XS פרויקט חיזוק חיובי/עמית גושר

המסדרון החדש כולל נגרות בעומק חריג של 90 ס"מ, שכוללת אחסון פונקציונלי למזוודות, שולחן וכסאות מתקפלים לאירועים, וגם מקום לכביסה. בקצה אחד של המסדרון, ליד דלת הכניסה, ישנו אזור ייעודי לאחסון נעליים, מפתחות ודואר. התכנון היה לשלב כמה שיותר פונקציות במסדרון כדי שהשטח ינוצל בצורה מקסימלית.

בחלל שבו היו בתחילה השירותים, המקלחת, מרפסת השירות, ומכונות הכביסה והייבוש ונהנו מהחלונות הטובים ביותר בבית, כעת השטח נוצל לטובת חדר דינמי, שמסוגל להיפתח ולהיעלם בחלל הציבורי.

החדר ה"נעלם" משמש מקום עבודה, שינה ואירוח. הוא מחופה במסגרות ודלתות אקורדיון הנפתחות לחלוטין, מה שמאפשר הרחבה של חלל המגורים ברוב ימות השבוע ולהסגר בעת אירוח.

הזכוכית המשוריינת נותנת מענה לרצון המשפחה באלמנטים תל אביביים בדירה, ומה יותר תל אביבי מזכוכית משוריינת כמו בדלתות של פעם? דלת נוספת ממוקמת מול דלת הכניסה לבית, כך שהילדים הבוגרים יכולים ליהנות מחדר פרטי ונגיש כשהם מגיעים לישון בסופי שבוע.

ביטול ההפרדות בחלל המרכזי ומיזוגו לחלל אחד גדול ומואר, תורם לתחושת מרחב פתוח. הטלוויזיה הוטמעה באי המטבח, מה שמאפשר מבט רחב ורחוק מהספה אל המטבח ומעצים את תחושת הרווחה. האי במטבח מציע שישה מקומות ישיבה המתאימים לשימוש יומיומי של המשפחה. שולחן אוכל גדול וכסאות נוספים מאוחסנים באלמנט המארגן במסדרון ונשלפים בעת הצורך בלבד.
האי תוכנן בגובה זהה למשטח העבודה במטבח, ובכך מכפיל את שטח העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סטודיו XS פרויקט חיזוק חיובי. עמית גושר,
סטודיו XS פרויקט חיזוק חיובי/עמית גושר

המטבח בנוי כנישה חפורה בתוך נפח לבן המקיף אותו ונמשך לכיוון החדר הדינמי. הנפח הלבן כולל את המקרר ואחסון המטבח, ומשתרע גם למסדרון ולחללי השירות בבית. הנפח הלבן מסתיים בקורה היסטורית, שסימנה בעבר את המעבר בין הבית למרפסת, ומשם הופך לספריה פתוחה.

פרויקטי תמ"א שמחזקים מבנים קיימים בדרך כלל יוצרים מצבים אבסורדיים: עמודים במרכז החדרים, חדרים שמגיעים אליהם מתוך חדרים אחרים, מעין מוטציות שנוצרות מהתאמות חוקי הבנייה ומהמגבלות של השטח. אך בדירה זו, העמודים הפכו להזדמנויות עיצוביות. בחדר השינה של ההורים, העמוד יוצר שני אזורים נפרדים: אזור שינה ואזור רחצה והתלבשות.

הבת שמתגוררת עם ההורים ביקשה חדר שקט ואטום לרעשים, כך שהקירות חופו בסגירה אקוסטית ונבנתה עבורה תיבת שינה. החזיתות חופו בריפוד רך, מה שהפך את החדר לשקט ונעים יותר. החלון שמעל המיטה פונה לחלל הרב-תכליתי ומכניס אור טבעי לנישה השקטה, יחד עם צמחייה שיוצרת תחושה של חלון חיצוני.

חדר הרחצה המשותף כולל מקלחת גדולה עם דלתות מוגבהות מעל מעקה, היוצר בריכה קטנה. כאן הנכדים העתידיים יוכלו להתרחץ ולהשתעשע. זהו זיכרון ילדות מתוק של האם מהקיבוץ בו גדלה, והיא ביקשה לשחזר אותו בבית החדש.

תכנון הדירה הזו מתמקד בפונקציונליות, גמישות ושמירה על תחושת מרחב פתוח ומואר. הדירה משלבת בין צרכים משפחתיים ואישיים לבין ניצול חכם של השטח, תוך התחשבות באילוצי תמ"א 38 והפיכתם להזדמנויות עיצוביות. כל אלה מעניקים לדירה ייחודיות ואופי שממעטים למצוא בדירות אחרות בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully