וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו כנראה התערוכה הכי מופרעת שנערכה השנה

תערוכת סוף שנה בתילתן המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית: משחק תפקידים טקטי בפנטזיה אפלה ועולם בו השווארמה היא אסורה

בוגרי מחזור ח' במכללת תילתן. יחצ,
בוגרי מחזור ח' במכללת תילתן/יחצ

בית הספר לפיתוח ועיצוב משחקים בתילתן, הציג במסגרת תערוכה מיוחדת בטקס חלוקת תעודות לבוגרי מחזור ח', את המשחקים שיצרו הסטודנטים ממחזורי ט'-י'. הטקס התקיים במעמד ראש העיר, מר יונה יהב, מנכ"ל תילתן, ארז ישכרוב וצוות המרצים וההנהלה.

עם למעלה משלשה מליארד שחקנים, תעשיית המשחקים היא מתעשיות הבידור הגדולות בעולם. נכון לאוקטובר 2023, עמד צפי המכירות עבור 2023 על 333 מיליארד דולר (מכירות בינ"ל) וצפוי עד 2027 להגיע לכדי 467 מיליארד דולר. בדו"ח ה- Digital Media Trends 2024 של פירמת הייעוץ הבינלאומיתDeloitte , דו"ח הנחשב לאחד מהמובילים בעולם בתחומי המדיה והדיגיטל ומתפרסם זאת השנה ה-18, עלה כי שוק הגיימינג הוא שוק אדיר וכי 60% מהאמריקאים משחקים 9 שעות בשבוע. כמו כן, עולה כי ישנם מספרים דומים כאשר מדובר במשחקים לגברים ונשים, וההבדל הוא שגברים משחקים הרבה יותר במשחקים אונליין מרובי משתתפים, בעוד שנשים הרבה פחות ומעדיפות ברוב מובהק לשחק משחקי מובייל פשוטים.

כדי להמחיש את הצמיחה האדירה של תעשייה זו ולשים אותה בפרספקטיבה, כיום, ניתן להגיד כי תעשיית הגיימינג גדולה יותר מתעשיית הקולנוע והמוזיקה יחד.

שווארמה צדוק. יחצ,
שווארמה צדוק/יחצ

תילתן, המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית נוסדה ופועלת בחיפה כבר 30 שנים כמענה לביקוש הגובר לאנשי מקצוע מיומנים. המכללה מהווה נדבך משמעותי בנוף העיצוב הישראלי ונמצאת בחוד החנית של מוסדות הלימוד למקצועות הללו. את בית הספר לפיתוח ועיצוב משחקים השיקה תילתן לפני 12 שנים ומאז, מספר רב מבוגריה מועסקים בחברות המשחקים המובילות בישראל. בבית הספר מציינים כי כבר בשנה השנייה 50% מהסטודנטים מתברגים בתעשיית ההייטק ועובדים בחברות הגיימינג המובילות, כאשר בשנה השלישית המספר קופץ ל-75%. משמע, 3 מתוך 4 סטודנטים במכללה כבר מועסקים בתעשייה הצומחת והמובילה, עוד בזמן הלימודים.

כמוסד המוביל בתחום הגיימינג בישראל, הסטודנטים לומדים את כל אבני הבניין של יצירת משחקים כולל מבע משחקי שמלמד כיצד ניתן להשתמש במשחק כשפה להתבטא בה. תילתן מציעה שני מסלולי לימוד עיקריים לתחום המשחקים: Art ו- Development. במסלול הפיתוח - Development הסטודנטים מתמקצעים בשני מנועי המשחק העיקריים Unity וUnreal- ואת שפות התכנות הקשורות אליהם. במסלול העיצוב - Art ישנה תת-התמחות נוספת: דו-מימד ותלת-מימד. בהתמחויות אלו הסטודנטים לומדים מיסודות ברישום ועיצוב ועד למידול וטקסטורות. כל הסטודנטים לומדים גם מקצועות רוחביים לתעשייה כמו פסיכולוגיה וסוציולוגיה למשחקים, UX/UI,, VR/AR Game Design הפקה ועוד.

בית הספר לעיצוב ולפיתוח משחקים בתילתן מפעיל סטודיו הנקרא Clover Bite הפועל בתוך המכללה ומעסיק את הסטודנטים ואת בוגרי המכללה, אותו מוביל אופיר כץ לצד הובלת בית הספר לעיצוב ופיתוח משחקים. הסטודיו צבר היכרות בינלאומית עם המשחק GRIME שפותח בסטודיו על ידי סטודנטים (שכיום כבר בוגרים), ומדורג עם ציון מעולה ב-IGN והורד למשחק מעל מיליון פעמים. כיום חברי אותו הצוות שוקדים על משחק ההמשך Grime ||. המבנה הייחודי של הסטודיו מאפשר לסטודנטים לעבוד בצורה מקצועית ולרכוש ניסיון רב בתחום עוד בטרם יציאתם לשוק העבודה. ישנם מספר הזדמנויות במהלך תקופת הלימודים בהם צוותים שונים של סטודנטים יכולים להתמיין לאינקובטור שפועל בסטודיו, לקבל תקציב וחדר בסטודיו ולהתחיל לעבוד עוד בזמן הלימודים שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תערוכת גמר עיצוב ופיתוח משחקים במכללת תילתן. ראובן כהן עיריית חיפה,
תערוכת גמר עיצוב ופיתוח משחקים במכללת תילתן/ראובן כהן עיריית חיפה

בין המשחקים שהוצגו בתערוכה:

  • שווארמה צדוק - משחק יריות קומי בגוף שלישי שמתרחש בעולם שבו השווארמה אסורה. המשחק דורש יכולות ניווט בין דרישות של לקוחות משוגעים, לשרוד ולשגשג עם הומור ונשק בלתי שגרתי. פרי פיתוחם של הסטודנטים ממחזור ט': דור בן חיים, רון גואטה, מיכאל סלביצקי, עמית וקנין, אביתר כהן, יהל שחורי, שי כהן, שי בן דור ושון שפירא.
  • Manos Gameplay - משחק תפקידים טקטי בסגנון פנטזיה אפלה. מטרת המשחק היא לשלוט בשלושה אחים בקרבות מבוססי תורים נגד בני אדם שהפכו למפלצות בעולם הנשלט על ידי האל הרשע "בעל". פרי פיתוחם של הסטודנטים ממחזור ט': אופיר הראל, מתן לרון, שרון וישנבצקי, בן פנסקי, אלי זיידמן וירדן הילברון-ראובני.
  • Striderz - משחק מסיבות ניאוני תחרותי ממבט עילי (top-down), מלא בפעולת שחקן-מול-שחקן (PvP) במספר מצבי משחק וסביבות שונות, עם כלים משתנים בכל פעם. פרי פיתוחם של הסטודנטים ממחזור ט': אלון אמויאל, עומר אליאס, רוברט דיבי, נזר לוואן, גל ארז, איילת שם טוב ועמית אורן.
  • Once Upon A Fantasy - משחק תפקידים בזמן אמת. משחק איזומטרי המתרחש בעולם החלומות הקסום של שנתו העמוקה של ילד. מטרת המשחק היא להילחם באויבים בקרבות Hack&Slash בזמן אמת והבוס הסופי על מנת להתעורר. פרי פיתוחם של הסטודנטים ממחזור ט': ג'ורג' ראשד, עומר אליאס, דביר שטרית, מארק גוראייב, אופק סרויה, שי מיטב ושי יוסף.
מימין לשמאל- סטפן טולא, ארז ישכרוב ויונה יהב. ראובן כהן, עיריית חיפה,
מימין לשמאל- סטפן טולא, ארז ישכרוב ויונה יהב/ראובן כהן, עיריית חיפה

ארז ישכרוב מנכ"ל תילתן המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית: "כאשר סטודנט בשנה א' נכנס לראשונה לתילתן, הוא רואה את העולם דרך עיניים חדשות, מלאות בסקרנות והתרגשות. כל דבר נראה כמקור להשראה וכל רעיון נראה כאפשרות אינסופית. מנגד, הבוגר, לאחר מספר שנים של לימודים אינטנסיביים והתנסות מעשית, רואה את העולם במבט בוגר וביקורתי יותר. דחפנו את הסטודנטים שלנו לקצה היכולת, הצבנו בפניהם אתגרים ובתמורה, קיבלנו תוצרים מרהיבים, מלאי דמיון וחדשנות. אנחנו מתרגשים ושמחים להוציא אל התעשייה את הסטודנטים המוכשרים שלנו ומאחלים להם המון הצלחה בדרכם."

יעל רוסקיס, מנהלת פדגוגית של בית הספר לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב בתילתן, מרצה ומלווה את פרוייקטי האמצע והגמר של הסטודנטים בקורס הפקה: "בקורס הפקה, הסטודנטים שמגיעים למכללה עם אהבה ענקית למשחקים והמון רעיונות, מתחילים להבין את הדרך שהרעיון צריך לעבור כדי להפוך למשחק ומוצר. מהר מאוד הם מתחילים להתאהב בתהליך פיתוח המשחק, במקום להתאהב ברעיונות, תהליך מורכב שדרושות בו גם מיומנויות מקצועיות גבוהות, לצד מיומנויות תקשורת ועבודה בצוות אותם הם מפתחים במהלך השנים. התוצרים שלהם מראים את הצמיחה הזו בפן המקצועי והאישי ואת האהבה הגדולה של הסטודנטים אל התחום אליו חלקם כבר נכנסו כעובדים שמצמיחים את התעשייה הישראלית מדי יום."

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully