וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישון טוב בלילה, לקום רעננים בבוקר: עד כמה עיצוב חדר השינה משפיע עלינו?

כשליש מהחיים שלנו אנחנו מבלים בשינה. האיכות שלה מושפעת גם מהסביבה, ולכן חשוב לעצב נכון את חדר השינה. הנה כמה עצות מועילות

טמבור - חדר שינה. Market Blend,
טמבור - חדר שינה/Market Blend

כשליש מהחיים שלנו אנחנו מבלים בשינה. איכות השינה משפיעה רבות על הבריאות פיזית, המנטלית ועל חיי היומיום שלנו. מחסור בשעות שינה, מחשבות טורדניות ונדנודי שינה הם רק חלק מהגורמים שמדירים שינה מעינינו ולרוב אין לנו שליטה עליהם. מה כן בשליטתנו? יצירת אווירה נעימה בחדר השינה. כזו שתאפשר לגוף ולמחשבות לשקוע אל תוך שנת לילה עמוקה ונינוחה. קבלו את המדריך המלא לעיצוב וארגון חדר שינה שמאפשר שינה איכותית ובריאה.

"כשאני ניגשת לעצב חדר שינה, הדבר הראשון שאני עושה זה לבדוק את מצב התאורה הטבעית בחדר", אומרת שרון קורן, מרצה ומעצבת פנים והום סטיילינג. "לאחר שמבינים מהי התאורה הטבעית שאנחנו מקבלים בחדר, כך נדע איזו תאורה מלאכותית אנחנו מוסיפים. מבחינת צבע התאורה, השתדלו לא להשתמש בנורת פלורסנט לבנה וקרירה, אלא בתאורה רכה כמעט כמו בתאורת אור יום נעים ונוח - לא לבנה מידי ולא צהובה מידי. בנוגע לבית המנורה, בחדרי השינה מאד נעים להשתמש במנורה תלויה, אם זה אהיל עשוי נייר או בד, שמשרה חמימות ורכות. מעבר לתאורה המרכזית, חשוב שתהיה תאורה נוספת בחדר, לדוגמה מנורות על השידות או מנורות תלויות לצידי המיטה. ניתן להוסיף פסי תאורה למרגלות המיטה, הם נותנים אלומת אור יפיפייה, לרוב הם עובדים על חיישן, שמזהה תנועה בחדר.

שרון קורן. ארתור דריגאנט,
שרון קורן/ארתור דריגאנט

הצבעים בהם תבחרו לצבוע את קירות חדר השנה הם בעלי השפעה רבה על האווירה והתחושה שחדר השינה יעניק לכם. קיים מבחר כמעט אין סופי של גוונים שתוכלו להתאים, החל מהגוונים המוכרים והקלאסיים ועד הגוונים החדשים והעדכניים ביותר. "המטרה הכללית לפני השינה היא להוריד את רמת הסטרס ובעצם להתחיל לשדר לגוף שלנו שאנחנו נמצאים בסיטואציה של לילה. ברגע שהגוף שלנו מבין את זה, הוא דואג להפריש הורמונים, כמו מלטונין המכונה גם 'הורמון השינה' שמשרה מצב שינה באופן טבעי על המוח", מסבירה ניבה יחיאב אלון, Head of Design בחברת טמבור. "מבחינת הגוונים בקירות החדר, קיימות מספר משפחות של גוונים שמסייעות בהורדת רמת האנרגיה של הגוף ומסייעת למוח להיכנס למצב יותר רגוע ואפילו חולמני. למעשה מדובר בכל משפחת הגוונים הקרים החל מירוקים למיניהם, דרך כחולים ועד סגולים. זה הרבה עניין של טעם אבל באופן כללי הגוונים הללו תורמים לנו לעבור למצב של רגיעה. הגוונים האלה משדרים למוח שאפשר להוריד את קצב פעימות הלב והם ממקדים אותנו לפוקוס פנימי של מחשבות, דמיון ותחושות".

"היבט נוסף שיש לשים אליו לב בנוגע לצביעת קירות הבית בכלל וקירות חדר השינה בפרט, נוגע לסוג הצבע בו אתם משתמשים. כדאי תמיד להעדיף שימוש בצע אקולוגי וידידותי לסביבה, שאינו מכיל VOC ומשפר את איכות האוויר בחדר ובבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ניבה יחיאב אלון. רועי ברקוביץ,
ניבה יחיאב אלון/רועי ברקוביץ

וילונות זה מאסט

"הוספת וילונות לחדר השינה זה הכרחי פי כמה, לא רק כי זה פריט יפה אלא כי זה הדבר הנכון לעשות. וילונות פותרים לנו המון בעיות בחדר כמו בידוד. בעונת החורף הם ממש עוזרים לחדר להתחמם מהר יותר או לחילופין, בקיץ הם מסייעים בקירור החדר עם הצללה נכונה. מעבר לזה, הם גם תורמים לאקוסטיקה בחדר. אנחנו לא רוצים הד מטורף בחדר השינה, אנחנו רוצים לעמעמם רעשים" מוסיפה המעצבת שרון קורן. "במידה וקיים חלון שהוא חלק קטן מהקיר, מומלץ להגדיל את הווילון ולתלות לאורך כל הקיר. השפע של הבד יוצר אשליה של חדר גדול. יתרון נוסף הוא שניתן להחליף וילונות מתי שמתחשק לנו, למשל, בעונת החורף נכון להשתמש בבדים אטומים כמו קטיפה או סאטן ובעת הזו, כשמגיע האביב, ניתן להחליף לבדים קלילים כמו כותנה, פשתן, שיפון שקפקף. אפשר לשחק עם החדר בצורה עונתית ולהתחדש כל תקופה".

ריהוט משלים

מבחינת הפרקטיקה, זה מאד נוח אם יש בחדר ספסל או כורסה, שמאפשרים לנו לשתות את הקפה של הבוקר באווירה מנותקת מהחלל המרכזי של הבית, עם המחשבות והשקט שלנו. אם יש מקום בחדר השינה זה מומלץ אבל חשוב להיזהר שהרהיט המשלים לא יהפוך למחסן הבגדים הזמין שלנו.

הוציאו מוצרי חשמל מהחדר והימנעו ממסכים

ברובנו קיימת הכמיהה והאהבה לצפייה בטלוויזיה או בסדרה טובה, וגם הצורך בדפדוף אחרון במיילים לפני השינה והרצון להיות הכי מעודכנים בכל מה שקורה בעולם עד הרגע בו אנחנו נרדמים, אבל האמת היא שהמכשירים החשמליים הורסים לנו את השינה. אם אתם ממש חייבים טלוויזיה בחדר השינה, אתם יכולים להסתיר אותה בארון, אבל בכל הנוגע למחשבים ניידים, סמארטפונים, וטאבלטים למיניהם - נסו להימנע משימוש בהם בחדר השינה שלכם והטעינו אותם בלילה בסלון או במטבח כדי למנוע הפרעות שינה מהודעות ושיחות נכנסות.

השתמשו בריחות נעימים

לחוש הריח יש השפעה על השינה שלנו. מצעים נקיים, רעננים וריחניים יכולים לסייע בהירדמות מהירה יותר ולהפוך את השינה לרגועה יותר. השתדלו לכבס את המצעים לפחות פעם בשבוע וכבסו אותם עם מרכך כביסה בניחוח נעים ולא משתלט. במקום שימוש במרכך רגיל, תוכלו לנסות להוסיף מעט מי ורדים. תכונות החיטוי והריח של מי הוורדים יעזרו לכם לשקוע בשינה עמוקה ושלווה. "זה לא סוד שלריח יש השפעה עצומה על כלל החושים שלנו וחדר השינה הוא חדר יצרי וחושי. למשל, לריח של לבנדר יש סגולה לשינה טובה, ריחות שמשלבים אקליפטוס מסייעים בהפגת מתחים. הוסיפו מבערים מעוצבים או תרסיסי בדים עדינים שניתן לרסס וכמובן שתמיד אפשר להשתמש בנרות, להניח אותם על מגשון בגבהים שונים וזה באמת מאד נעים", מוסיפה קורן.

סדר בחדר, שלווה בשינה

איכות השינה שלנו מושפעת משלל גורמים, ביניהם גם מאי-סדר בחדר. כפי שכולנו יודעים, גם אם נדחוף את הבלאגן מתחת למיטה, הוא עדיין יחכה לנו שם. כדי ליצור בחדר אווירה נעימה ומרגיעה, סדרו ומיינו את הפריטים בחדר השינה שלכם. הוציאו מהחדר כל פריט לא הכרחי ונסו ליצור חלל נושם ומרווח ככל האפשר. לפני השינה, דאגו לסגור את כל המגירות והארונות הפתוחים, כדי שתוכלו ליהנות מחדר שקט ללא הסחות דעת מיותרות. "הדבר הראשון שחשוב לטפל בו הוא סידור המיטה שלנו, יש בזה עניין רוחני ומשימתי. מדובר ב-10 שניות שפשוט עושות את ההבדל. לאחר שאתם קמים בבוקר, השתדלו לפרוס וליישר את השמיכה. כשאנחנו מסיימים את היום הגדוש שלנו, אנחנו נקבל חדר הרבה יותר מזמין. יש משהו מאד קדמוני בחדר השינה שלנו. אני מייחסת לו תכונות של רחם - השמיכה, הטקסטיל והאווירה הכללית עוטפים ומנחמים אותנו כמעט כמו חיבוק של אימא. המיטה היא רהיט המפתח, בלעדיה חדר שינה לא יכול להתקיים וכשהיא מסודרת הכל נראה הרבה יותר טוב. גם למצעים שאנחנו בוחרים יש תפקיד משמעותי בחדר. השתדלו להיצמד לגוונים ניטרליים והקפידו לא להשתמש בסדינים עמוסים בדוגמאות או הדפסים מקושקשים", אומרת קורן.

  • עוד באותו נושא:
  • חדר שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully