וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת פרויקט סביבתי ייחודי ומציגה תוצאות מעודדות להתמודדות עם משבר האקלים

במסגרת הניסוי, שנערך בבית הספר "אורט מקיף עכו", צבעה חברת טמבור את גגות ביה"ס בפוליגג - חומר איטום והלבנה של טמבור, המאפשר החזר גבוה במיוחד של קרני השמש ובכך מסייע בהפחתת הטמפרטורה החיצונית והתוך מבנית

פרויקט עכו טמבור. יוני רובינס,
פרויקט עכו טמבור/יוני רובינס

כחלק מליבת העשייה של טמבור להוביל ולקדם את תחום הבנייה הירוקה בישראל ולמען שיפור איכות החיים, מזמינה טמבור עוד רשויות מקומיות, מוסדות חינוך ואנשים פרטיים לבצע צביעה של הגגות להפחית את טמפרטורת המבנים, וזאת על מנת לייצר אימפקט סביבתי רחב ולחסוך באנרגיה.

הפרויקט הייחודי נעשה בשיתוף ובעבור רווחת 1,200 תלמידות ותלמידים וכ-125 מורי בית הספר "אורט מקיף עכו", כחלק מפעילותה של טמבור למען הקהילה בעכו, בה ממוקמים מספר אתרי הייצור שלה. היוזמה לפרויקט הגיעה בעקבות ההבנה כי הכיתות העליונות בבית הספר סובלות מחום קיצוני במהלך חודשי הקיץ, דבר המקשה על התלמידים להתרכז בכיתה ודורש שימוש נרחב באנרגיה לקירור באמצעות מזגנים.

המוצר בו נעשה שימוש בניסוי הוא "פוליגג" - חומר איטום גגות שפותח במעבדות החברה והותאם לאקלים הישראלי. הפוליגג מייצר החזר גבוה במיוחד של קרני השמש, ובכך מצליח להפחית באופן משמעותי את התחממות הגג, וכתוצאה מכך להפחית גם את הטמפרטורה בתוך המבנה עצמו ולסייע ביצירת סביבה נעימה יותר לתלמידים ולצוות.

במסגרת הניסוי נרשמה ירידה של כ-20 מעלות בטמפרטורה על פני גג המבנה וירידה של כ-4 מעלות בתוך הכיתות שבקומות העליונות של בית הספר.

מיכה שרייר, מנכ"ל טמבור: "הניסוי המוצלח שלנו בשיתוף בית הספר "אורט מקיף עכו" הינו חלק מהתרומה שלנו לקהילה במסגרת האחריות התאגידית שלנו ליצירת סביבות חיים ירוקות יותר עבור הדורות הבאים. אנחנו רואים בפרויקט חשיבות רבה בהמחשת ההשפעה של יישום החומר על הפחתת צריכת החשמל, ומקווים שרשויות מקומיות נוספות, מוסדות ציבור ואנשים פרטיים ילמדו מהניסוי, יאמצו את הפתרון ויתרמו לאפקט החיובי המצטבר על הסביבה".

  • עוד באותו נושא:
  • טמבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully