וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוויר שאני נושם: בדקנו את המסנן החדש של דייסון

דייסון מציגה שני מסנני אוויר מסדרת Dyson Pure Cool Formaldehyde, עם טכנולוגיית חישה חדשה ליצירת סביבה ביתית בטוחה ונקייה יותר. בדקנו וחזרנו עם רשמים

מסנן אוויר של דייסון Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09. יחצ,
מסנן אוויר של דייסון Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09/יחצ

לכל אחד יש את הסטיות שלו. כשרוצים לתאר משהו משעמם אומרים שהוא "כמו להסתכל על צבע מתייבש על קיר". אבל מה, בעצם, רע בלהסתכל על צבע מתייבש על קיר? זה תהליך מרתק, גם אם איטי משהו. חושבים אחרת? תסתמו, אתם לא מבינים כלום.

לאחרונה מצאתי תחביב חדש, טוב יותר מלבדוק התייבשות של צבע: לעקוב באפליקציה איך האוויר הנקי בבית שלי הופך למזוהם וחוזר לקדמותו. זה קורה בזכות מסנן האוויר בעל השם הקצרצר וההו כה קליט Formaldehyde Dyson Pure Cool - המהדורה המתקדמת ביותר של מסנני האוויר הביתיים של החברה. אנחנו עוד נחזור להובי הדפוק הזה, אבל בינתיים נספר קצת על המוצר.

פורמלד... מה?

ראשית, צריך להסביר מהו בעצם פורמלדהיד. מדובר במזהם גז חסר צבע, המתנדף מרהיטים ומוצרי עץ המכילים שרפים המבוססים על פורמלדהיד כמו דיקט, חומרי בידוד ומוצרים כגון צבע, טפטים ומוצרי ניקוי ביתיים. בשל נפחו המזערי - קטן פי 500 מחלקיקים בגודל של 0.1 מיקרון - קשה לזהות וללכוד אותו, מה שעלול להוביל לחשיפה ממושכת לכימיקלים מסוכנים הנישאים באוויר. בקיצור, אם אתם או מי מבני ביתכם סובלים מקשיי נשימה, עדיף שהדבר הזה לא ישהה בקרבתכם.

ל-Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde, לו שני מכשירים בסדרה - 09HP (מסנן, מאוורר ומחמם) ו-09TP (מסנן ומאוורר) טכנולוגיית חישת פורמלדהיד חדשה, שנועדה ללכוד אבק עדין במיוחד. בחברה מסבירים כי "החיישן פועל לצד האלגוריתם הייחודי של דייסון, לניטור מדויק של רמות הפורמלדהיד - תוך שילוב לגילוי גזים אחרים המתגלים על ידי חיישן VOC ייעודי" .

מסנן אוויר של דייסון על מצב "חמור". דוד רוזנטל
חי חי, אני עומד למות/דוד רוזנטל
מסנן אוויר של דייסון על מצב טוב. דוד רוזנטל
חי חי, חזרתי לחיים/דוד רוזנטל

לפני כשש שנים, בעיתוי מדויק, השיקה החברה את המסנן Dyson Pure Hot+Cool HP04, שהיה שדרוג משמעותי ל-11AM הוותיק - חכם ועם אופציית חימום. זמן קצר לאחר מכן הגיעה הקורונה והפופולאריות של המוצר נסקה. המכשיר החדש נראה כמו ה-04HP, עם מספר שדרוגים. בנוסף לחיישן החדש, מהנדסי דייסון גם בנו מחדש את מסלולי זרימת האוויר של המסנן. רמת סינון HEPA 13 אטום לחלוטין (אתם צריכים לראות את מניפת הקסם הזאת, היא תספק הנאה צרופה לעיניים שלכם), וזאת כדי להבטיח שאוויר לא יעקוף את המסנן וגם לחסום כל נקודות דליפה פוטנציאליות שדרכן עלול לחדור אוויר מזוהם למסלול הסינון. המשמעות היא שהמסננים החדשים של דייסון לוכדים 99.95% מהחלקיקים עד לגודל של 0.1 מיקרון.

שדרוג נוסף הוא עוצמת הרעש. במסנן הקודם עוצמה 10 הייתה בלתי אפשרית לבית קטן כמו שלנו והיינו מסתפקים ב-7, או במקרים קיצוניים ב-8. הפעם מדובר בסיפור שונה. המוצר הזה שקט באופן משמעותי ובדרגה המקסימלית הוא מאוורר את הבית באופן מהיר בהרבה. בחברה אומרים כי באמצעות תהליך תכנון, בדיקה ובנייה המנוהל בתא האקוסטיקה הפנימי של Dyson Malaysia Development Centre, המסנן תוכנן להיות שקט יותר ב-20%. כדי להפחית ברעש, מהנדסי דייסון שינו את נתיב זרימת האוויר הכולל על ידי הרחבת הצמצם (החריץ בו האוויר יוצא מהמסנן) והגיאומטריה שלו שופרה. התוצאה היא הפחתת החיכוך בין האוויר למשטח הסינון ופחות רעש. הרעש הופחת מ-64 ל-61 דציבלים במהירות המאוורר המקסימלית - וזה מורגש.

האפליקציה מאפשרת שליטה מרחוק, כולל הפעלה וכיבוי של המכשיר. באמצעות טכנולוגיית Air Multiplier™ המסנן יכול לשחרר אוויר מטוהר לכל פינה בחדר. מצב אוטומטי מאפשר למסנן לשמור על טמפרטורה מועדפת ואיכות אוויר. כמו כן, המסנן ניתן לשליטה מלאה על ידי אפליקציית Dyson Link .

מסנן אוויר של דייסון Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09. יחצ,
מסנן אוויר של דייסון Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09/יחצ

והנה הגענו לחלק הכיפי - המשחק עם מד האוויר. אשתי החליטה ביום אביבי חם לטגן חזה עוף. זיהיתי את ההזדמנות והלכתי לאפליקציה. המסך הראה "קריטי" ונצבע בסגול. עוד קצת עשן, ויד נעלמה הייתה יוצאת מהמסך, נותנת לנו סטירה וצועקת "תברחו, משוגעים". האמת, "קריטי" על עשן מטיגון נשמע לי קצת קיצוני, אבל אני לא סובל מקשיי נשימה, כך שאף פעם אי אפשר להיות זהירים מדי. כך או אחרת, בזכות העוצמה המקסימלית שבה הופעל, בתוך פחות מעשר דקות הבית חזר למצב "טוב", ואתם הרי יודעים כמה קשה לנדף ניחוחות טיגון. חזרתי על התרגיל הזה עוד כמה פעמים. זה כיף, ומי שחושב אחרת ולא טוב לו - יום טוב לו.

מחירים ופרטי רכישה

  • דגם Dyson Pure Cool Formaldehyde TP09 מסנן אוויר ומאוורר. מחיר מומלץ לצרכן: 2,950 שקלים.
  • דגם Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09 מסנן אוויר, מאוורר ומחמם. מחיר מומלץ לצרכן: 3,290 שקלים.
  • שנתיים אחריות ושירות בבית הלקוח ע"י ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל.
  • ניתן לרכוש באתר דייסון

יתרונות

  • ותק: מאחר שהמסננים של דייסון כבר קיימים בגלגוליהם השונים יותר מ-15 שנה, החברה הספיקה לצבור ותק ולשפר טכנולוגיה שהייתה מהימנה עוד לפני כן. התוצאה היא מוצר מושלם, במיוחד לאלה הרגישים לאבק ולפורמלדהיד.
  • עיצוב: דייסון אוהבת להשקיע בעיצוב, והמוצר הזה קטן יחסית, קומפקטי ומשתלב בכל חדר. עם זאת, מי שהחזיק בדגם ה-04 יתאכזב מכך שעברו שש שנים והעיצוב דומה, אם כי מעוגל וחתולי מעט יותר. חבר'ה, תנו לנו איזה טוויסט נשכני יותר בפעם הבאה.
  • שליטה: אפליקציה נוחה מאוד שמאפשרת לכם להסתכל על שינוי ויסות האוויר בחדר כמו צבע המתייבש על הקיר. כבר סיכמנו שזה טוב.
  • שירות: מניסיון, בעיקר עם חלקי שואב אבק שהתבלו, השירות של ב.נ.ז.כ. הוא מהטובים שתקבלו, נאמן לסטנדרט האמריקני. אמנם צריך להגיע לפתח תקווה, אבל נו, טחנו מספיק בדיחות על העיר הזאת. חשוב לוודא שהאחריות (שנתיים) מסופקת על ידי היבואן הרשמי.

חסרונות

  • המחיר. כמו תמיד, המוצרים של דייסון הם חוד החנית, ובהתאם לכך גם היקרים ביותר בשוק. העלות הראשונית - 2,950-3,290 שקל - יקרה גם כך, ועליה תצטרכו להוסיף החלפת פילטר פעם בשנה-שנה וחצי בעלות של כ-400 שקלים. הסכום המצטבר שתשקיעו בהחלט לא זול.
  • שיקולי כדאיות - גם זו נגזרת של מחיר. יש מסנני אוויר בדרגות שונות, ואם אתם רגישים לאבק ולאלרגניים נראה שהמסנן הזה הוא פיתרון אדיר. אם לא - ייתכן שתוכלו להסתפק במוצר צנוע יותר.

השורה התחתונה

הסלוגן של החברה הוא ש"רק דייסון עובד כמו דייסון", ומה שנכון לעולם השואבים נכון גם לגזרת המסננים. מדובר במוצר סופר-פרימיום, כמעט חובה עבור אנשים שזיהומים באוויר יכולים להשפיע על סדר יומם.

  • עוד באותו נושא:
  • דייסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully