וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרו קוסמוס מנותק: כך בונים טבע פראי באמצע העיר

הבקשה שלהם היתה מאוד נקודתית. גם בפנטהאוז החדש, אנחנו רוצים להרגיש את פיסת גן העדן, את הטבע, בדיוק כמו בביתנו הקודם. כלקוחות עבר, שי דוד מחברת כרכום ידע בדיוק איך מסדרים את זה נכון

כרכום עיצוב נוף. אלון גרגו,
כרכום עיצוב נוף/אלון גרגו
  • שטח הגג: 50 מ"ר
  • עיצוב ותכנון: שי דוד, חברת כרכום

המרפסת הזו מיוחדת במינה. היא שייכת ללקוחות העבר של שי דוד מחברת כרכום. בני הזוג מכרו בית עצום מימדים עם גינה מרווחת אותה תכנן והקים דוד. הבקשה שלהם היתה מאוד נקודתית. גם בפנטהאוז החדש, אנחנו רוצים להרגיש את פיסת גן העדן, את הטבע, בדיוק כמו בביתנו הקודם.

כרכום עיצוב נוף. אלון גרגו,
כרכום עיצוב נוף/אלון גרגו
כרכום עיצוב נוף. אלון גרגו,
כרכום עיצוב נוף/אלון גרגו

בעת החיפוש אחר הדירה, נושא החוץ היה קריטי עבורם. ביקשו מרפסת מרווחת וגדולה וכך היה. זוהי דירת פנטהאוז בת 130 מ"ר עם מרפסת בת 50מ"ר (12מ' על 4מ'). לדברי שי דוד, בעלים ומנכ"ל כרכום "הרעיון היה לעצב מרפסת לא סטנדרטית. מרפסת בת 50 מ"ר היא לא גדולה, על אחת כמה לאחר שהלקוחות נהנו מגינה בת חצי דונם בביתם הקודם".

דוד מסביר: "מרפסות סטנדרטיות בדרך כלל מרוצפות עם אדניות הממוקמות בהיקף, ופזורות בהן פונקציות של אזורי ריהוט שונים כמו פינת אוכל, פינת רביצה וכו'. מראש, הרעיון כאן היה קודם כל לתת במה לטבע. "לצבוע" את המרפסת בירוק. תהליך החשיבה והתכנון היו הפוכים. איך קודם כל הופכים אותה לירוקה לגמרי, ממש סוג של גינה בשחקים, ריאה ירוקה, ורק אח"כ מקום מפלט לטובת אירוח, בישולים וכו'. הדרישה היתה ליצור מקום שאפשר לברוח, לשמוע ציפורים, לא לראות שכנים, להתנתק".

כרכום עיצוב נוף. אלון גרגו,
כרכום עיצוב נוף/אלון גרגו

המטרה היתה להגדיל את תחושת הירוק בחלל. בראש ובראשונה השטח הוגדל לאור החיפוי הוורטיקלי של הקירות בירוק, כולל קירות הליבה של המעלית והמדרגות. ממש מעטפת ירוקה שמגדילה אופטית את שטח המרפסת ומסתירה את השכנים והנוף האורבני המשעמם שמשתקף ממנה, לצד הבניינים שממוקמים בקרבה.

לדברי דוד, "כל התכנון והחשיבה מרגע רכישת הדירה ועד סוף התהליך, היו שהחוץ והפנים הם מקשה אחת חשובה ובלתי נפרדת האחד מהשני. כך גם ההשקעה. פנים וחוץ זהים. הרעיון היה להסתיר כל פיסת בטון ולהעצים את החוויה".

על מנת לשתול שתילים וצמחייה במרפסת, היה צריך להגביה את חלקה, כדי ליצור גן אמיתי שתול בצמחייה גדולה ושופעת. לדברי דוד "יצרנו 'אמבטיה' מלאה במצע שתילה. את הקירות האטומים ללא ויטרינה עטפנו רצפה-תקרה בקיר צמחייה משולב במפל מים, ש"נופל" לבריכת נוי עם דגי נוי וצמחי מים. הנוף האורבני המשעמם הוסתר על ידי צמחייה גבוהה ממוקמת באדניות פלדה וחלקה ממוקמת בגן המוגבה. נבחרו הרבה עישבונים וצמחים רב שנתיים ירוקים בגוונים שונים. הקיר הירוק נשתל בצמחייה שרכית, ונשפכת שנותנת לו תנועה ומעצימה את חוויית השהייה".

כרכום עיצוב נוף. אלון גרגו,
כרכום עיצוב נוף/אלון גרגו

"מעל המרפסת בנינו פרגולה חשמלית שנפתחת ונסגרת בלחיצת כפתור כדי לתת במה לשמיים, בהתאם למזג האוויר. כך שהגן ורסטילי ומותאם לכל תרחישי עונות השנה. עוד בגן, תאורה דקורטיבית שמותאמת למסיבות, מפגשים אינטימיים, ארוחות וכו' וגם פטריית חימום", מוסיף דוד.

מבחינת פינות ישיבה: שתיים עיקריות נמצאות בקצוות של המרפסת. כך שכל פעם שמתיישבים באחת מהן, המרפסת נפרסת למתבונן. פינת האוכל העיקרית בבית דווקא נמצאת במרפסת והיא השימושית ביותר. בדירה עצמה ממוקמת לה פינת אוכל קטנה, כאשר דווקא בחוץ ממוקמת פינת האוכל המרכזית. באזור המוגבה ממוקם סלון חוץ עטוף בירוק, שמרגיש שנמצא באמצע הטבע. שני האזורים מקושרים ביניהם באבני מדרך, טבועות בירוק ומוקפות בו. הירוק משתלט גם על אזור ההליכה.

כרכום עיצוב נוף. אלון גרגו,
כרכום עיצוב נוף/אלון גרגו

לסיכום, מסביר דוד: "זהו גג שמתאים לשוחרי טבע. לא מרפסת למסיבות ענק, או מנגלים. מרפסת שתוכננה במיוחד לצורכי בני הזוג ואהבתם הרבה לטבע. כאשר נחשפים אליו לראשונה מופתעים מהטבע הפראי שמתנוסס שם. הרעיון היה להחזיר את הטבע למקום בנוי ועטוף בטון בקומה גבוהה לעיר. ליצור מיקרו קוסמוס מנותק לגמרי".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully