וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגובה: ההישג המפואר של ישר אדריכלים

זכיות ארכיטקטוניות יוקרתיות לפירמת ישר אדריכלים-תל אביב, בתחרות ה-CTBUH, המועצה הלאומית לגורדי שחקים לשנת 2024

Da Vinci. עמית גירון,
Da Vinci/עמית גירון

פירמת ישר אדריכלים, בראשה עומד אדריכל העל אבנר ישר, זכתה בשני פרסים יוקרתיים בתחרות הבינלאומית השנתית של ארגון הCTBUH- העולמי (המועצה הלאומית לגורדי שחקים ולבנייה אורבנית) לשנת 2024 עבור שני מגדלים בתל אביב אשר בנייתם הושלמה השנה: מגדלי Da Vinci של ישראל קנדה ואקרו נדל"ן, מגדל Aviv Limited Edition של קבוצת אביב (דורון אביב ודפנה הרלב).

כמדי שנה, התחרות היוקרתית CTBUH Awards Program בחנה את גורדי השחקים החדשניים ביותר בעולם. עשרות פרויקטים מרחבי העולם הגיעו לגמר והוצגו בפני חבר שופטים בינלאומי. גורדי השחקים נבחנים על פי קטגוריות שונות, בהן: איכות התכנון, בנייה ירוקה, ירידה לפרטים וחיבורם לקונטקסט האורבני ועוד.

פירמת ישר אדריכלים תציג את שני הפרויקטים הזוכים בכנס השנתי של CTBUH שיתקיים בספטמבר 2024 בלונדון ובפריז, ותתחרה על הפרס הגבוה ביותר: "הבניין הכי טוב בעולם" (תואר שזיכה את המשרד בפרס בשנת 2021 עבור מגדל משרדים ToHa).

Aviv Limited Edition. הראל גלבוע,
Aviv Limited Edition/הראל גלבוע

אדריכל אבנר ישר: "בעבודת עמל רבת שנים תכננו ובנינו את פרויקט דה וינצ'י ואת פרויקט Limited Edition, במחשבה ובתשוקה ליצור סביבת חיים טובה יותר עבור אנשים. אנחנו נרגשים מאוד, במיוחד בתקופה זו, לזכות בפרסים בינלאומיים שמביאים גאווה לא רק לנו, אלא למדינת ישראל".

דורון אביב, יו"ר קבוצת אביב: "התרגשנו מאוד כשקיבלנו את ההודעה על הזכייה על הפרויקטAviv Limited Edition , פרויקט ייחודי במיקום אסטרטגי בתל אביב, בן 19 קומות עם נוף מרהיב לים, כשכל העיר פרוסה בפניו. הפרויקט נבנה על בסיס הסטנדרטים הגבוהים והחדשניים ביותר של קבוצת אביב. אין תחושה מספקת יותר, במיוחד בימים אלו, שפרויקט שלנו מישראל זוכה בפרס בינלאומי. קבוצת אביב תמשיך לבנות עבור לקוחותיה בסטנדרט הגבוה והמקצועי ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
Da Vinci. עמית גירון,
Da Vinci/עמית גירון

מגדל Aviv Limited Edition נבנה על ידי קבוצת אביב של יו"ר החברה דורון אביב ומנכ"לית החברה דפנה הרלב. המגדל ממוקם ברחוב אחימאיר בתל אביב. הוא מיועד ברובו למגורים, משרדים ומסחר, כולל 64 יח"ד במגדל מגורים בן 20 קומות עם נוף מרהיב לים כשכל העיר פרוסה בפניו. היקף שטח המגדל עומד על 24,000 מ"ר. המגדל, שתוכנן על פי סטנדרטים גבוהים וחדשניים, מורכב מ-17 מפלסי מגורים מעל 2 קומות מסחריות ועם 4 מפלסי חניה תת קרקעיים. מדובר בפרויקט בעל אלמנטים עיצוביים מורכבים וייחודיים. המגדל מבוסס על גיאומטריה מרחבית מגוונת, היוצרת מרפסות גג גדולות לכל גובה הבניין, ולא רק בדירות הגג כפי שמקובל, מבנה המאפשר מגוון גדל של דירות עם מרפסות גדולות ופריסות ייחודיות.

המבנה הייחודי של הבניין מאפשר מיקסום השטחים והמרפסות המשקיפים אל הים - האתגר התכנוני היה לייצר כמה שיותר דירות ייחודיות עם הפנים לים. הבניין ממוקם על נקודת הקרקע הגבוהה ביותר בשכונת רמת אביב ג', והצפיפות הנמוכה של הבניינים סביבו מאפשרת נוף פתוח לים. המגדל מזכיר "קובייה הונגרית" במבנה שלו, כאשר הדירות מסודרות ב-6 מקבצים של 3 קומות, העומדות זו על גבי זו, באופן שכל מקבץ של 3 קומות פונה ב-15 מעלות סביב נקודת המרכז של התבנית. בתכנון הפרויקט היה חיפוש אחר חידוש אדריכלי שיבטא את הסביבה העירונית המשתנה, שהופכת מיום ליום ליותר תוססת ופעילה. שכלול הטיפול בנפח המגדל, והדינמיות הצורנית, מציעים איכויות חדשות עבור הדיירים, כדוגמת: הפניה אופטימלית לנוף, יצירת מרפסות מגוונות ותחושת אינדיבידואליות שאינה קיימת במגדל חזרתי. מגדל Aviv Limited Edition מבטא את הוכחה לכוחה של האדריכלות, וליכולתה להשפיע.

Aviv Limited Edition. הראל גלבוע,
Aviv Limited Edition/הראל גלבוע

פרויקט מגדלי Da Vinci, בתכנון ישר אדריכלים, נבנו ביוזמת שתיים מחברות הנדל"ן המובילות בישראל: אקרו נדל"ן וישראל קנדה. המגדלים ממוקמים ברחוב ליאונרדו דה-וינצ'י 12 פינת רחוב אליעזר קפלן 19 בתל-אביב, נושק לצירי תחבורה ראשיים בתל-אביב. בנייתם נסתיימה השנה (2024). המגדלים, המיועדים למגורים, מסחר ומבני ציבור, כוללים 412 יח"ד ב-2 מגדלים המתנשאים לגובה של 42 קומות, ובגובה של 155 מטרים. היקף השטחים לתעסוקה, ציבור ומסחר עומדים על כ- 36,000 מ"ר, היקף השטחים התת קרקעיים עומדים על כ-40,000 מ"ר.

מדובר בפרויקט של עירוב שימושים אשר משלב בתוכו מסחר בקומת הקרקע, וקומות תעסוקה ומבנה ציבור בבינוי מרקמי. מעל, בשני מגדלי מגורים, משולבות גם דירות בשכירות מוגנת, חדר כושר ובריכה. הפרויקט בכללותו תוכנן סביב כיכר פנימית המאפשרת שהות בחוץ לכלל דיירי הפרויקט. בניין המשרדים, בפרט, תוכנן סביב שלוש דפנות של אותה כיכר פנימית, על מנת לאפשר קשר ישיר בין חללי המשרדים והחוץ. הכניסה לשני הגרעינים המשמשים את בניין המשרדים הינה מאותה כיכר פנימית, והמעליות מובילות ל"מסדרון" חיצוני המקיף את הכיכר, כך שהדרך למשרד נעשית כולה בחוץ. פתרון תכנוני זה מאפשר להצמיד מרפסת גן בכניסה לכל משרד. כמו כן, תחום המרפסת נועד על מנת לאפשר לעבוד באוויר הפתוח, וכן מעודד מפגשים חברתיים בין דיירי הקומה. בנוסף, על גג בניין המשרדים גג ירוק משותף ועליו מגוון פינות ישיבה והצללה, לצד עצים.

הפרויקט מתוכנן כמבנן הכולל 2 מגדלי מגורים בחלקו המזרחי ומבנה מרקמי המיועד לתעסוקה, הבנוי סביב כיכר פתוחה בשטח של 1,000 מ"ר. בחלקו המערבי מבנה מרקמי הכולל כיכר פתוחה הכוללת כניסות למבנה ציבור ושטחי מסחר בקומת הקרקע ולמגדלי המגורים ואגף משרדים המחובר בדופן המזרחית למגדלי המגורים. בין מגדלי המגורים, בגובה קומת המשרדים האחרונה, בריכת שחיה במבנה גשר, לשימוש דיירי מגדלי המגורים, שטחים עבור רווחת הדיירים מוצעים בצמוד לבריכה ובקומה נוספת בתחום מגדל המגורים. הגישה אל הכיכר המשמשת ככיכר פתוחה נעשית באמצעות 3 כניסות רחבות, מפארק שרונה הצפוני, מרחוב קפלן ומרחוב דה וינצ'י.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully