וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן הטעויות נפוצות בניקוי חלונות ואיך להימנע מנזקים?

ניקוי חלונות יכול להיראות כמו משימה פשוטה, אך גם בה יש לא מעט מלכודות שיכולות לגרום לתקלות ולנזקים לטווח הארוך. אז כדי להימנע משריטות, נזק לגלגלי החלון וסתימת פתחי הניקוז שלו, הנה כמה דברים שכדאי לדעת

אחת מהשיטות למניעת התעבות מים על חלון/Barneyplease

מהן הטעויות הנפוצות בניקוי שגורמות להיווצרות עובש, לתקלות במסילות, בניקוז ובפתיחה וסגירה נוחים של חלונות? בדקנו עם חברות ניקיון של אתר "המקצוענים" וחזרנו עם התשובות.

הטעות: משתמשים בכימיקלים חזקים

שימוש בכימיקלים חזקים עשוי להיראות כמו רעיון טוב כדי להסיר לכלוך עקשן, אבל הם עלולים לפגוע באטמי החלונות ובמסגרות לאורך זמן.

מה עושים? תמיד בחרו בחומרי ניקוי עדינים או בתמיסת ניקוי המיועדת במיוחד לחלונות. אם אתם מכינים תערובת משלכם, הישארו עם מרכיבים עדינים כמו מים, חומץ וכמה טיפות סבון כלים. לעולם אל תשתמשו באקונומיקה או באמוניה על חלונות.

הטעות: מתעלמים מתנאי מזג האוויר

ניקוי חלונות באור שמש ישיר יכול לגרום לכתמים בגלל ייבוש מהיר, ומזג אוויר קר מאוד יכול להקפיא את תמיסת הניקוי שלכם.

מה עושים? בחרו יום מעונן עם טמפרטורות מתונות לניקוי החלונות. אם אתם חייבים לנקות חלונות באור שמש בהיר, עבדו במהירות במקטעים קטנים כדי למזער כתמים. במזג אוויר קר, שקלו להוסיף נוזל ניקוי חלונות לרכב לתמיסת הניקוי שלכם כדי למנוע קיפאון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בלי יותר מדי מים. ShutterStock
בלי יותר מדי מים/ShutterStock

הטעות: מתעלמים ממסילות ומסגרות החלון

התעלמות ממסילות ומסגרות גורמת להצטברות לכלוך שתקשה על סגירה ופתיחה של החלונות. כשהלכלוך יתקשה במשך הזמן, יהיה הרבה יותר קשה להיפטר ממנו. הדבר יוביל לשחיקה מהירה של גלגלי החלון, ולשריטות על גבי המסילה.

מה עושים? שאבו בקביעות את מסילות החלון ונקו אותן עם מטלית לחה. לניקוי מסגרות, השתמשו במברשת רכה או ספוג עם חומר ניקוי עדין להסרת לכלוך.

הטעות: משתמשים בכלים שגורמים לשחיקת החלונות

ניקוי חלונות זכוכית עם סקוטש או עם מברשת, יגרום לשריטות ולחלונות עכורים שיסתירו את הנוף. זהו נזק קבוע שלא תוכלו להיפטר ממנו. ראו, הוזהרתם.

מה עושים? השתמשו בספוגים רכים או במטליות מיקרופייבר לניקוי משטחי הזכוכית. הימנעו משימוש בשימוש עם סקוטש גס מדי, ובטח שלא עם צמר פלדה. אגב, ניקוי של החלון כשיש עליו כמות גדולה של לכלוך, תגרום גם היא לשריטות. לכן, בשלב ראשוני כדאי לנקות עם מטלית לחה בזהירות את החלון, ורק לאחר שהוא נקי מלכלוך לשפשף בעדינות את הכתמים שנותרו. מוטב להמתין מעט לאחר שמתיזים את חומרי הניקוי, ולתת להם לרכך את כתמי הלכלוך לפני שממהרים לשפשף את הזכוכיות.

שוכחים להחליף להבי מגב פגומים ושורטים את הזכוכית

גם שימוש בלהב מגב פגום או שחוק משאיר כתמים ושריטות על הזכוכית.

מה עושים? בדקו את להב המגב שלכם באופן קבוע והחליפו אותו אם הוא מראה סימני בלאי. אם הוא כבר התייבש, הוא בהחלט עלול לגרום לשריטות על משטחי זכוכית.

ככלל אצבע, החליפו אותו כל מספר חודשים אם אתם משתמשים בו לעיתים קרובות. כדאי להשתמש במגבי סיליקון עדינים, ולבדוק שאינם נקרעו (גם לא בפינות המגב). אחרת, במהלך גריפת המים מגע ישיר של בסיס המגב (שלרוב עשוי מפלסטיק) ישרוט משטחי הזכוכית של החלונות.

נוזל ניקוי חלונות של טאצ'. יחצ,
להשתמש רק בחומר מתאים. נוזל ניקוי חלונות של טאצ'/יחצ

הטעות: לא מייבשים את החלונות כראוי וגורמים לעובש

השארת לחות על חלונות היא בהחלט סיבה נפוצה להתפתחות של עובש וטחב. הדבר נכון לא רק לגבי ניקוי חלונות, אלא גם במהלך השקית צמחים הממוקמים על אדן החלון.

מה עושים? השתמשו במטלית מיקרופייבר נקייה או מגב להסרת כל הלחות. שימו לב במיוחד לפינות ולקצוות, שבהם יש נטייה להצטברות של מים. כמו כן, השתמשו במגשי ניקוז מתחת לעציצים, והשקו במתינות בקרבת החלון.

הטעות: משתמשים ביותר מדי מים

שימוש מופרז במים עלול להזיק למסגרת החלון ולקירות שמסביב. לכן, לעולם אל תשתמשו בצינור בקרבת החלון. מעבר לכך שזה מיותר, זה גורם לבעיות רטיבות על הקירות שתתקשו להיפטר מהן, לעובש ולנזק לפרקטים ולשטיחים שבקרבת החלון.

מה עושים? השתמשו בדיוק בכמות הנדרשת של תמיסת הניקוי כדי להרטיב את המשטח. הימנעו מריסוס יתר של מים ישירות על החלון.

הטעות: מנקים רק לעתים רחוקות ואז קשה יותר להיפטר מהלכלוך

כשלא מקפידים על ניקיון חלונות בקביעות, הרבה יותר קשה להיפטר מהלכלוך על המסילות, על אדן החלון, על הפרופילים ועל משטחי הזכוכית. התוצאה: חלון מקרטע, מרעיש וזכוכיות עכורות.

מה עושים? אם אתם גרים באזור עם זיהום גבוה או ליד החוף, ייתכן שתצטרכו לנקות חלונות בתדירות גבוהה יותר. שאפו לפחות פעמיים בשנה כדי לשמור על החלונות במצב טוב.

ניקוי חלונות. ShutterStock
עשו את זה נכון - שמרו על החלון/ShutterStock

לא קשור לניקוי, אך בהחלט חשוב: שמירה על בטיחות ותחזוקה מונעת של החלונות. אל תתעלמו מאמצעי בטיחות בזמן ניקוי החלונות

שימוש לא בטוח בסולם או הזנחה של ציוד מגן עלולים להוביל לתאונות.

מה עושים? הקפידו להשתמש תמיד בסולם יציב, ולמקם אותו רק על משטח ישר. שקלו ללבוש כפפות גומי כדי להגן על הידיים ונעלי החלקה לאחיזה טובה יותר. כשאתם עולים על סולם, מוטב שיהיה אתכם אדם נוסף בבית, ויוודא שאתם יציבים על הסולם. אם אינכם מגיעים לאזור מסוים, אל תתעצלו, רדו מהסולם והזיזו אותו. היזהרו מאוד בקרבת מעקה, ודאו שהמעקה יציב ואל תסתכנו לשווא.

למדריכים נוספים בתחום ניקיון לחצו כאן.

אל תזניחו את הצורך בתחזוקה

מנעולים, צירים וחלקים קטנים אחרים נשכחים לעתים קרובות, מה שמוביל לבעיות בתפקוד.

מה עושים? נקו ושמנו רכיבים קטנים כמו מנעולים וצירים אחת לשנה. השתמשו בחומר סיכה יבש או בתרסיס סיליקון להבטחת פעולה חלקה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully