וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם רשת נגד יתושים? כך תשמרו עליה

קרעים, חלודה והצטברות של לכלוך שחוסם את זרימת האוויר. אלו כל הנזקים שנגרמים לרשתות היתושים, מה הגורמים להם וכיצד ניתן למנוע אותם? כל התשובות במדריך זה

רשת יתושים. ShutterStock
רשת יתושים/ShutterStock

רשתות יתושים מהוות חלק חשוב בהגנה על הבית מפני יתושים ומזיקים אחרים, אך ללא תחזוקה נכונה, הן עלולות להישחק, להיקרע או להיסתם מלכלוך.

מרבית הבעיות ניתנות למניעה עם ניקיון ותחזוקה תקופתיים, שיכולים לשמור עליהן במצב תקין ולאפשר את יעילותן, ולמנוע בלאי מואץ שלהן.

בדקנו עם מתקיני רשתות נגד יתושים באתר "המקצוענים" מהן הסיבות לנזקים שנגרמים לרשתות, על אילו כללי תחזוקה כדאי להקפיד ומדוע כדאי לאחסן אותן בסוף עונת המעופפים.

קרעים, חתכים וחלודה

אחד הנזקים הנפוצים ביותר ברשתות נגד יתושים הם קרעים וחתכים. גורמים אפשריים לנזקים אלה כוללים חיות מחמד שמנסות לחלוף דרך הרשתות, חפצים חדים שמגיעים במגע עם הרשת וילדים שלעיתים נוטים לדחוף או למשוך את הרשת. כדי למנוע נזקים אלה, חשוב להתקין רשתות חזקות יותר ולשמור על מרחק מחפצים חדים.

לעיתים, ניתן להבחין כי התפרים נפרמו, לרוב בחיבור עם מסגרת הרשת. זה יכול לקרות ברשתות מאיכות ירודה או משימוש ממושך שלא כולל הקפדה תחזוקה מתאימה. כדי למנוע מהרשתות להיפרם, מומלץ לבחור ברשתות איכותיות עם חיבורים מחוזקים ולבצע בדיקות קבועות של התפרים והחיבורים כדי לוודא שהם נשארים במצב טוב.

רשת יתושים. ShutterStock
לתחזק כל הזמן/ShutterStock

חלודה ודהייה של מסגרת הרשת היא בעיה נוספת שעלולה להופיע, במיוחד במקומות שחשופים למים, למליחות או לחשיפה ממושכת לשמש ישירה.

כדי למנוע היווצרות חלודה, כדאי לבחור במסגרות שעשויות מאלומיניום או מפלדה מגולוונת, שהן עמידות יותר בפני קורוזיה. כמו כן, צביעת המסגרת בצבעים עמידים במים יכולה להגן עליה מפני תהליכי דהייה ולשמור עליה תקינה לאורך זמן רב יותר.

נזקים שנגרמים לרשתות יתושים בשל מזג-האוויר

מזג האוויר הוא אחד הגורמים העיקריים לבלאי מואץ של רשתות נגד יתושים. רוחות חזקות, למשל, יכולות לגרום לתלישת רשתות ממקומן ואף לעיקום של המסגרות. כדי למנוע נזקים אלה, חשוב לוודא שההתקנה של הרשתות נעשית בצורה מקצועית, ולבצע בדיקות אחר סערות כדי לוודא שהן עדיין עומדות במקומן.


גשם וברד עלולים לגרום לקרעים ברשת ולקורוזיה על מסגרות הרשתות. מומלץ לבצע בדיקות תקופתיות של הרשתות ולבחור חומרים עמידים שיכולים לעמוד בתנאי מזג האוויר המשתנים, ובהפרשי הטמפרטורה הקיצוניים, ובכך להישאר במצב טוב לאורך זמן רב יותר.

נזקים שנגרמים לרשתות על-ידי בעלי חיים

חרקים ומכרסמים יכולים להוות אתגר משמעותי לרשתות יתושים. לעיתים, מכרסמים אלה יכולים לנגוס ולגרום לקרעים קטנים ברשת. כדי להתמודד עם בעיה זו, מומלץ להתקין רשתות מחוזקות שמיועדות לעמוד בפני נזקי מכרסמים.

חיות מחמד כמו כלבים וחתולים יכולים לגרום לשריטות ולקרעים ברשתות. לכן, בבתים עם חיות מחמד כדאי להשקיע ברשתות עמידות יותר.

כלב כועס. ShutterStock
יש כלב בבית? לקנות רשת עמידה יותר/ShutterStock

כמו כן, ציפורים עלולות לגרום לקרעים וללכלוך על הרשתות. דרך אחת להתמודד עם זה היא להרחיק את הציפורים מהאזור או להתקין רשתות צפופות יותר שמקשות על הציפורים לגרום להן נזק.

נזקים שנגרמים בשל היעדר ניקיון תקופתי והקפדה על תחזוקה שוטפת

הקדה על ניקיון בתדירות קבועה ועל תחזוקה שוטפת חיונית לשמירה על הרשתות יעילות לאורך זמן. הצטברות של אבק, לכלוך ועלים סותם את חורי הרשתות, ופוגם ביעילותן.

כתמי קורוזיה על המסגרת יכולים להופיע בעקבות חשיפה ממושכת למים. כדי למנוע כתמים אלה, חשוב לבצע שימון וניקוי תקופתי של המסגרת. שימון יכול להגן על המתכת מפני רטיבות ומפני בלאי מואץ שלה.

למדריכים נוספים בתחומי הרחקת מזיקים לחצו כאן

מה כדאי לעשות כדי להשאיר את הרשתות שלמות ואת היתושים מחוץ לבית?

  • תיקון נזקים ברגע שמגלים אותם: חשוב לבצע בדיקות תקופתיות של הרשתות והמסגרות כדי לאתר בזמן התחלה של חורים או קרעים ונזקים למסגרת הרשת. זיהוי מוקדם של בעיות אלו יכול לחסוך בעלויות תיקון. לכן, ברגע שמזהים התחלה של קרע או התנתקות של הרשת מהמסגרת, כדאי למהר לתקן. בכך, לא רק נמנע מהנזק לגדול, אלא גם נמנע כניסת מזיקים אל תוך הבית.
  • הקפדה על ניקיון בקביעות: רצוי לנקות את הרשתות באופן קבוע בעזרת מים וסבון עדין. זהו ניקוי יעיל שמסיר לכלוך ושומר על הרשת נקייה ומאפשר זרימת אוויר טובה אל תוך הבית.
  • פירוק ואחסון של רשתות היתושים: אין טעם להשתמש ברשתות נגד יתושים לאורך כל השנה. היתושים פעילים רק מטמפרטורה מסוימת. הם גם רגישים לרוחות. לכן בסתיו ובחורף אין טעם להשאיר אותם על גבי מסילות החלונות. כדאי לאחסן אותן כראוי בעונות שאין צורך בהן. אחסון נכון ישמור עליהן במצב טוב, והרשתות יהיו מוכנות לשימוש מיד עם תחילת העונה.
  • עוד באותו נושא:
  • יתושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully