וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'הטיית ההווֶה': תערוכת בוגרי.ות התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל

התערוכה כוללת השנה עשרים ושלושה מציגות ומציגים והיא מקיפה מגוון רחב של עבודות, שנוצרו באמצעים שונים, ובהם מיצג, צילום, וידיאו, ציור, פיסול, מיצב וסאונד. תיפתח ב-27 ביוני

ללא כותרת I דניאל ליברמן. יחצ,
ללא כותרת I דניאל ליברמן/יחצ

תערוכת בוגרי.ות התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים נפתחת השנה לאחר אירועי ה־7 באוקטובר ובצל מלחמה מתמשכת. בשנה שקדמה למלחמה, שנת הלימודים הראשונה של מחזור זה, החברה בישראל הייתה נתונה במשבר חוקתי עמוק. שנה זו התאפיינה במאבק על זהות המדינה ועל עצם מושג הדמוקרטיה.

התערוכה כוללת השנה עשרים ושלושה מציגות ומציגים והיא מקיפה מגוון רחב של עבודות, שנוצרו באמצעים שונים, ובהם מיצג, צילום, וידיאו, ציור, פיסול, מיצב וסאונד. בדומה לשנים קודמות, התערוכה הנוכחית אינה מתבססת על עיקרון תמטי מכַוון, אך אפשר למצוא בה את עקבותיו הטריות של ההווה.

נגה אור ים. יחצ,
נגה אור ים/יחצ
דפנה אמירה. יחצ,
דפנה אמירה/יחצ

בין העבודות המוצגות בתערוכה ניתן למצוא עבודות העוסקות באופן ישיר ומוצהר באירועי ה־7 באוקטובר ובחודשי המלחמה שלאחריהם. אחרות בוחנות הגדרות של זהות, בית, מולדת והיסטוריה משפחתית ומתייחסות לתולדות המקום. עבודות רבות מציגות שאלות הקשורות במאפייני הקיום העכשווי: חוסר ודאות, המתנה מתמשכת, ערעור היציבות ותחושה של אופק לא ברור.

השנה, לראשונה, בצלאל גאה להכריז על היווסדו של "פרס ריבקינד-בן צור" לבוגר.ת תכנית התואר השני באמנויות בבצלאל בשיתוף עם מוזיאון תל אביב לאמנות.

שטפן I לוקאס גרף. יחצ,
שטפן I לוקאס גרף/יחצ

הפרס כולל מענק כספי מטעם איריס ריבקינד וערן בן צור בסך 40,000 שקל וכן בחירת עבודת אמנות של בוגר.ת התכנית עבור אוסף האמנות הקבוע של מוזיאון תל אביב לאמנות. כמו כן, העבודה הנבחרת תוצג במוזיאון תל אביב לאמנות במסגרת תערוכה קבוצתית או בתצוגת הקבע של האמנות הישראלית או בתערוכת יחיד - וזאת בתוך שלוש שנים ממועד מתן הפרס לזוכה.

הפרס מוענק למטרת הפיתוח האישי, האמנותי והמקצועי של בוגרי.ות המחזור הטרי של תכנית התואר השני באמנויות בבצלאל. הפרס נועד לטפח את יצירתם.ן בנקודת זמן ייחודית, בעת יציאה לדרכם.ן העצמאית כאמנים.יות פעילים.ות בשדה האמנות, ולעודד מצוינות בתחום האמנות העכשווית, בדגש על יצירה מקורית וחדשנית.

אני לא מכירה זמן ככה I מיה אלה. יחצ,
אני לא מכירה זמן ככה I מיה אלה/יחצ
פורטרט עצמי עם מטרונום I דנה כהן. יחצ,
פורטרט עצמי עם מטרונום I דנה כהן/יחצ

הצוות של ועדת השיפוט למתן הפרס, המורכב מאוצרי.ות מוזיאון תל אביב לאמנות, יערוך סיור בתערוכת הבוגרים.ות של התכנית מדי שנה ויעבור על כלל תיקי העבודות של בוגרי.ות המחזור. פעולה זו נועדה להעמיק את השיח המקצועי בין צוות אוצרי.ות המוזיאון לבין בוגרי.ות התכנית ולחשוף את דור האמנים.ות העכשווי ופועלו לזירת האמנות המקומית והבינלאומית.

החזון של מייסדי הפרס, איריס ריבקינד וערן בן צור, מתמקד בשיתוף הפעולה הייחודי שנרקם בין שני מוסדות אמנות ותיקים ומרכזיים בישראל, שזכו למעמד של יוקרה ולהכרה בין-לאומית רחבה: תכנית התואר השני באמנויות בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים ומוזיאון תל אביב לאמנות. עבור התורמים הפרס הוא גם הזדמנות לחזק, לקדם ולעודד את הזיקה שבין העולם האקדמי לבין הזירה המוזיאלית בישראל.

ההכרזה על הזוכה בפרס תיערך במהלך תערוכת הבוגרים.ות של תכנית התואר השני באמנויות, בתאריך 8 ביולי 2024.

דנה כהן I זיכרון תנועה. יחצ,
דנה כהן I זיכרון תנועה/יחצ
מטבח - אלון כהן רז. יחצ,
מטבח - אלון כהן רז/יחצ

פרופ' דור גז, ראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל: "פרס ריבקינד בן-צור ממסד את הקשר רב השנים בין התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל לבין מוזיאון תל אביב לאמנות. במסגרת הליך בחירת הזוכה צוות האוצרות של המוזיאון יערוך איתנו דיון עומק בכלל עבודותיהן.ם של הסטודנטיות והסטודנטים המציגות.ים בתערוכת הבוגרים שתיפתח ב 26.6.2024 בהרצל 119, תל אביב. בנוסף למענק הכספי הנדיב, הפרס מאפשר לבוגר.ת התכנית להציג את העבודה הזוכה באחד המוזיאונים המובילים בעולם בתחום האמנות ולהכנס לאוסף האמנות העכשווית של המוזיאון. אני מודה מקרב לב על תרומתם המשמעותית של איריס ריבקינד וערן בן צור ומאחל בהצלחה לבוגרות.ים שלנו.

תכנית התואר השני באמנויות (.M.F.A) היא המסלול הוותיק והמבוקש ביותר ללימודי מוסמך בבצלאל. התכנית פועלת כחממה המספקת לאמניות ולאמנים מבטיחים הזדמנות ייחודית לשכלל פרקטיקות יצירה בעודם מפתחים גוף עבודות מקורי וממוקד. התכנית מעניקה לסטודנטים ולסטודנטיות חופש אקדמי לצד חשיפה למגוון רחב של גישות ורעיונות אמנותיים, זאת כדי לחדד מיומנויות ניתוח השוואתי ואת נקודת המבט הביקורתית שלהם. לצד אלה, רוכשים הסטודנטיות והסטודנטים את הכלים המעשיים הנחוצים להם לסלילת דרכם בשדה האמנות המקומי ומעבר לו, כאמניות וכאמנים פעילים ורלוונטיים, כאזרחי העולם המעורבים תרבותית פוליטית וחברתית.

על האירוע

  • רשימת מציגות.ים: נגה אור-ים, מיה אלה, דפנה אמירה, מג'די אשהב, יאן בולוטוב, נטע בכרך, ליאור גקלר, לוקאס גראף, אן דייץ', נוני וויס, הראל וחניש, דנה כהן, אלון כהן רז, אפרת כץ, מאור מיכאלוב מאורציוס, עידן ססטיארי לביא, כנרת לוי, דניאל ליברמן, אורן מאסטרו סגל, דוד מוטהדה, סאמר סלאמה, עטר רבינא, תמר שפלן.
  • אוצר: פרופ' דור גז, ראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל
  • אירוע פתיחה: 27.6.24.22 | 19:00 | הרצל 119, תל אביב
  • שעות הפתיחה: ג'-ה': 12:00-22:00, ו': 10:00-14:00, שבת: 12:00-22:00
  • כתובת: רחוב הרצל 119, תל אביב
  • נעילה: 11.7.24
  • עוד באותו נושא:
  • בצלאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully