וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמת השרון מצאנו את בית האפשרויות הבלתי מוגבלות

ברוכים הבאים לדירת הפנטהאוז של זוג בשנות ה-40 לחייהם, להם שני ילדים מתבגרים, אותה תכננה ועיצבה צביה קזיוף, שהצליחה בתבונה לטשטש בין גבולות החוץ והפנים, לשלב את אהבתם של בני הבית לים באופן מרומז ופשטני ולייצר צבעוניות פלואידית

עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

היכן: רמת השרון
הנכס: דירת פנטהאוז בשטח של כ-180 מ"ר+ כ-95 מ"ר מרפסות (75 מ"ר מרפסת עיקרית+ 2 מרפסות בשטח של כ-10 מ"ר כל אחת)
עבור: זוג בשנות ה-40 לחייהם ושני ילדיהם המתבגרים
תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
צילום: איתי בנית

איש ההייטק והמטפלת הזוגית - שניהם בשנות ה-40 לחייהם, להם שני ילדים מתבגרים, רכשו דירת קבלן רחבת ידיים על הנייר ופנו למעצבת הפנים צביה קזיוף שהפכה אותה למהוקצעת, מדויקת וחווייתית.

עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית
עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

"את דירת הפנטהאוז הזאת ליוויתי במשך כ-5 שנים, מהרגע בו הם רכשו אותה, ומכיוון שאת התכנון התחלנו טרם בנייתה יכולנו לבצע בה שינויים מבניים", משחזרת קזיוף. "כך למשל ביטלנו יחידת מתבגר שתוכננה במקור בכניסה אליה והגדלנו משמעותית את המטבח. שינוי פרופורציות חדרי השינה המקוריים אפשר לנו לייצר מאסטר הורים מרווח, סוויטות שינה לילדים ושירותי אורחים בסמוך לאגף הציבור. לאחר קבלת טופס 4 הסבנו את המרפסת הפתוחה שצמודה למטבח לחדר אוכל ולאונג' מרווח, אותו עטפנו בקירות זכוכית ומעליו התקנו תקרת קבריולט אותה ניתן לסגור הרמטית ולהפוך את הפינה הייחודית הזאת, על פי דרישה, לחלק בלתי נפרד מפנים הבית. אזור זה ממוקם בגב הסלון, כך הקמין מחמם בימים קרירים את שני האזורים במקביל.

"בתוך כך, במאסטר ההורים ניצלנו את חלק מהמרפסת האינטימית של בני הזוג לטובת חדר ארונות מאובזר עם ארונות שנעים על גבי גלגלים- גם הוא מחופה תקרת קבריולט אותה ניתן לפתוח לרווחה בכל רגע נתון. ככה זה כשאבי המשפחה הוא הייטקיסט מחונן- חובב מושבע של גאדג'טים, חידושים והמצאות אותם שילבנו בכל פינה".

עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית
עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

ואכן, ניכר כי הזרימה בדירה הזאת היא פנטסטית מחד ומאידך בלתי שגרתית: "התעמקנו ובחנו לפרטי פרטים את התרחישים השונים- מהאופן בו בני המשפחה מתנהלים ביום-יום ועד לזמנים בהם הם מארחים. החללים ורסטיליים מאוד, מתאימים לכל סיטואציה ומסתנכרנים על פי דרישה. יצרנו מערכת קשרים אופטימלית בין פונקציות האירוח וניתן בו ברגע להחליט היכן יהיה נעים ונכון יותר לשבת ולארח- האם במרפסת הגדולה, אולי בסלון או שמא בחדר האוכל והלאונג'".

הפלואידיות האוורירית באה לידי ביטוי גם בצבעוניות החללים, אותה רתמה קזיוף ככלי תכנוני מרכזי: "הגדרנו צבעוניות שונה בכל אחת מהפונקציות הציבוריות, בהתאם לאופי השימוש ולזמני השימוש לאורך היום. כך למשל הסלון, שמשמש את בני המשפחה ואורחיהם בעיקר בשעות הערב, כהה, דרמטי ואלגנטי בעוד המטבח, שם הם מתרכזים כבר משעות הבוקר, הוא מואר ובהיר. ב-over all המראה שמתקבל מזכיר לופט אמריקאי מעט תעשייתי ולכך תורמים אלמנטים כמו תקרת הבטון וגופי התאורה הלינאריים, רצפת הפרקט שעשויה פלאנקים של עץ אלון מעושן במראה used ובגדלים משתנים וקיר הכניסה לבית, שמוביל מצידו האחד לאגף הציבורי ומעברו השני לאזור החדרים, אותו חיפינו אריחי בטון ובו דלתות נסתרות מבעדן ממוקמים ארונות החשמל והתקשורת".

עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית
עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

התכנון המדורג מתחיל כבר בסלון שמשמש את בני המשפחה בעיקר בשעות הערב וככזה עוצב בגוונים כהים. במרכזו ספה אמורפית גלית מרופדת בד צרפתי וכורסאות עגולות. ,מטרתה של הצורניות העגלגלה היא לרכך מעט את הגיאומטריה הישרה אך יש כאן רובד נוסף: בני המשפחה הם אוהבי ים והתמה הימית משתקפת ברחבי הדירה באופנים מרומזים", מסבירה קזיוף. "בחרנו שלא ללכת על מוטיבים מובנים מאליהם ובמקום לשבץ מוטיבים ימיים מובהקים שיקפנו את ההוויה הימית באלמנטים אורגניים ואמורפיים בגוונים חוליים המדמים את תנועת הגלים. קיר הקמין בסלון משלב בין קונסטרוקציית ברזל, פורניר אשה מנוסר בגוון שחור וזכוכית ומשמש לאחסון ובו גם נמצא בר המשקאות".

שירותי האורחים שתוכננו בהמשך לסלון עוצבו גם הם בסגנון דרמטי. הקירות חופו פסיפס גיאומטרי בגווני תכלת ואפור ובחלל האינטימי הותקן כיור בטון על גבי מעמד כיור שהוכן בעבודת מסגרות וכולל מדפים לתצוגת נרות, מגזינים וכו'.

עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

"הברזל, ופורניר האשה השחור שנוכחים בסלון, הם החומרים מהם יצרנו גם את הספרייה שניצבת על גבי הקיר שמוביל למטבח, שעוצב בגוונים בהירים בהרבה", אומרת קזיוף. "היותה כהה, ועם זאת קלילה ואוורירית, רותמים אותה כאלמנט המקשר בין החללים: מעין פאוזה בין הדרמה הנוכחת בסלון הכהה לבין המטבח שהינו פתוח, בהיר ואוורירי".

חזיתות ארונות המטבח חורצו ונצבעו בתנור בגוון גרייז' בהיר. בקיר הגבוהים הא-סימטרי שולבו שתי חזיתות ורטיקליות וצרות מזכוכית רפלקטיבית עם תאורה פנימית, שם מאוחסנים כלי ההגשה והאוכל. מעל לאי נתלתה קונסטרוקציית ברזל מלאת נוכחות המשמשת כמתקן דקורטיבי לתצוגת כלים נאים: "האלמנט הזה, שעשוי פרופיל בלגי, מעגן את האי בחלל ונוכח מאוד היות והוא בולט על הרקע הבהיר. בתוך כך הוא משמש כציר מקשר בין המטבח לחדר האוכל והלאונג' שבמרפסת הצמודה אליהם יוצאים דרך ויטרינה מוקפת פרופיל בלגי כהה. עבור אזור זה יצרנו תקרת קבריולט שקופה, נערמת ומתקפלת- אותה ניתן לסגור ולייצר מהמרפסת הפתוחה חדר פנימי לכל דבר ממנו ניתן להנות בכל מזג אוויר. שיבצנו שם פינת אוכל עגולה גדולה, מושלמת לארוחות משפחתיות ולצידה ספת L עמוקה ונוחה, עליה ניתן לנוח בזמן או בתום הארוחה".

עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

המרפסת הראשית שממתינה לבני המשפחה ואורחיהם ממוקמת ביציאה מהסלון- היא רחבת ידיים, דרמטית ויש בה הכל: "היא משתרעת על פני שטח של לא פחות מ-75 מ"ר וכוללת פינת אוכל גדולה במיוחד היושבת תחת פרגולה אותה ניתן לפתוח ולסגור, לצידה קיר ירוק בו שקוע מסך טלוויזיה גדול. מטבח החוץ טבול גם הוא בירוק וכולל את כל הפונקציות הנדרשות לבישול והפינוקים: ממקרר ומקרר קרח, כיור ועמדת B.B.Q . במרכז הפינה הסלונית שולחן אש ומבעד לצמחיה שעוטפת את המרפסת מנצנצת לעת ערב תאורה שמאירה את כל האזורים".

עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

ומהציבורי לפרטי: העובדה שאחד מחדרי השינה שתוכננו על ידי הקבלן במקור בוטל אפשר לייצר סוויטות שינה מרווחות לבן ולבת המתבגרים הכוללות אזור שינה עם ארון גדול מקיר לקיר וחדר רחצה, ביניהם מפריד קיר זכוכית מוקף פרופיל בלגי: "מכיוון שסוויטות הילדים לא מאוד גדולות, חדרי השינה והרחצה עוצבו כמקשה אחת באותה צבעוניות רגועה כך שאזור הרחצה מהווה המשך ישיר של החדר ובמידה ומשאירים את הדלת פתוחה לרווחה מתקבל מרחב הומוגני ועוצמתי. הצבעוניות שנבחרה לחדרו של הבן גברית ועוצמתית על טהרת הגוונים האפורים ואילו עבור חדרה של הבת בחרנו בגוונים רכים יותר. בולט במיוחד הקיר בחדר הרחצה שלה עבורו בחרנו אריחים מיוחדים עם תבליטים שנראים כגזרי נייר עדינים. התאורה ההיקפית שהותקנה בחלקה האחורי של המראה העגולה מעל ארון הכיור מייצרת אווירה במרחב כולו, כולל בחדר השינה".

עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית
עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

הודות לתכנון חדש והעמדה שונה של הפונקציות במאסטר ההורים הוא הפך למרווח בהרבה. עתה, בין אזור השינה לחדר הרחצה מפריד ציר ארונות גבוהים לו חזית דלתות רפפה ששתיים מהן מהוות את דלת הכניסה לאמבטיה. "את הנוכחות הימית שילבנו גם באזור הזה ואף הגברנו את הווליום", מסבירה קזיוף. "במרכז חדר השינה, שנצבע בגוון חול בהיר, ניצבת מיטה מעוגלת בגוון תכלת- אפרפר שמדמה את מי הים. ארון הרפפות החוצץ בין הפונקציות קליל ואוורירי ומתכתב עם תמת העיצוב הרווחת בפרט במדינות אגן הים התיכון- ניתן לדמיין את משב הרוח עובר דרכן. מרפסת חדר השינה הפכה בחלקה לחדר ארונות אותו הגדרנו על ידי תקרה וקירות מזכוכית נערמת, אותם ניתן לפתוח בכל עת. הארונות נישאים על גבי גלגלים, כך ניתן לשנות את הפוזיציה שלהם על פי צורך".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully