וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדות בהרכבה: מעניקים חיים חדשים לצעצועי ילדות קסומים

לפני כשנה פתחה גלי רוזנר את גלריה אינס. כעת היא מארחת את מאיה קוגן, שעם תערוכת "ילדות בהרכבה" מספקת הצצה לעולמה היצירתי, הנע בין עבר להווה, מרמז על פנטזיה ילדותית ומהווה מקור השראה אינסופי ליצירותיה

ילדות בהרכבה. יובל חי,
ילדות בהרכבה/יובל חי

בדיוק במקום בו ריח התבלינים מתערבב עם ריחות הקפה והפיצוחים הקלויים. בין שדרת חנויות קטנות ונפלאות שניראה כאילו הזמן עצר בהם מלכת, פתחה לפני כשנה גלי רוזנר את גלריה אינס.

החלל הייחודי והאינטימי מתפרש על פני שתי קומות, ומעניק במה לאמנים, יוצרים ומעצבים ישראלים.

מאיה קוגן. יחצ,
מאיה קוגן/יחצ

כעת, גלריה אינס מציינת שנה לפתיחתה עם תערוכה חדשה "ילדות בהרכבה", של היוצרת והאמנית מאיה קוגן. שם התערוכה מהווה הצצה לעולמה היצירתי של קוגן, הנע בין עבר להווה ומרמז על פנטזיה ילדותית, המהווה מקור השראה אינסופי ליצירותיה.

בעבודותיה, מעניקה קוגן חיים חדשים לצעצועים קטנטנים ודמויות ילדות משובבות. בין אם אלו צעצועים שחבויים בתוך ביציי ההפתעה של שוקולד קינדר ו/או דמויות מיניאטורה אהובות שאספה וליקטה במהלך השנים. ההתעסקות עימן היא מעין פאזל אומנותי בו כל אחד יכול למצוא את הדמות שמושכת את תשומת ליבו ומעלה בו זיכרון ילדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גלי רוזנר. גלריה אינס. יובל חי,
גלי רוזנר. גלריה אינס/יובל חי

התערוכה כמוה סוכריה מתוקה מהווה אסקפיזם באפלת התקופה המתוחה והכואבת של היום. אנטידוט של צעצועים תמימים ומשובבי נפש, הזוכים לחיים חדשים ומאפשרים לכל אחד להתחבר לצד הילדי שבו.

הפיכתם של אותם צעצועים ישנים ליצירות אומנות, היא בה בעת אקט אקולוגי של מחזור, אך גם מהלך אומנותי "רדי מייד" שיש בו אסקפיזם עם מסר אופטימי מהסוג שמעלה חיוך.

מאיה קוגן. גלריה אינס. תרומה לקהילה. יובל חי, חברת חשמל
מאיה קוגן. גלריה אינס. תרומה לקהילה/חברת חשמל, יובל חי

המשיכה של קוגן לעבודה עם צעצועי מיניאטורה, המזוהה עם אסתטיקת הפלסטיק התעשייתי שלהם, החלה לפני שנים רבות, הרבה לפני שהפכה לאמא. כך היא מנסה לשמר את תחושת התמימות והפשטות בה היא גדלה. הצעצועים דאז היו כל עולמה.

כל יצירה כוללת עשרות רבות של צעצועים היוצרים יחד סיפור. "תותית", "נינטנדו", "הענק הירוק", "אירון מן", "סימבה", "קפטן אמריקה", "יוניקורן" אלו רק חלק משמות יצירות האומנות שיככבו בתערוכה. כך שכל מי שייכנס לגלריה ימצא את פיסת הילדות שלו, או את הצעצוע שאהב ונשכח.

Maya_Kogan_Artworks. יהב טרודלר,
Maya_Kogan_Artworks/יהב טרודלר

יצירותיה של קוגן אינן צבעוניות באופן גורף. לעיתים היא מחליטה להעניק ליצירה צבע חדש אחיד המשקף את הלך הרוח שלה באותו הרגע בו נוצרה היצירה. ממש כמו ביצירתה האחרונה "סרט צהוב" שאת ההכנסות ממכירתה תעביר קוגן לעמותה המציעה תוכניות תמיכה ליתומי מלחמת חרבות ברזל.

Maya_Kogan_Artworks. נועם פריסמן,
Maya_Kogan_Artworks/נועם פריסמן

ילדות בהרכבה - תערוכת יחיד מאיה קוגן

  • אוצרות: גלי רוזנר
  • גלריה אינס, החלוצים 11 תל אביב
  • פתיחה : 31.5 - 10:00
  • נעילה- 8.6
  • ימים: ג' - ה' 17:00-20:00. ו' - ש' 10:00-14:00
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully