וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה החדשנות טרם נכנסה לתהליך עיצוב הבתים?

עשרות גיליונות נייר, מאות חישובים, כתבי כמויות בלתי נגמרים. חוזרים לפגישה נוספת ומדברים על המחיר - והלסת נשמטת. סטארטאפ חדש מבקש לייעל את התהליך עבור כל בעלי המקצוע העוסקים בתחום

דימוי מתוך התוכנה של קונסטרול. קונסטרול,
דימוי מתוך התוכנה של קונסטרול/קונסטרול

אדריכלים ותיקים מכירים היטב את הבעיה: לקוח מגיע לפגישה ראשונה עם חלומות בשמיים, חיוכים, לחיצת יד ומתחילים את התהליך המקצועי. עשרות גיליונות נייר, מאות חישובים, כתבי כמויות בלתי נגמרים. חוזרים לפגישה נוספת ומדברים על המחיר - והלסת נשמטת. וזה עוד לפני העלייה האחרונה במחירי חומרי הבניין בעקבות המשבר בשרשראות האספקה, המלחמה בדרום, החרם הטורקי ובעצם - מה לא.

סטראט-אפ חדש מבקש לייעל את תהליך תכנון הכמויות עבור יזמים, קבלנים ואדריכלים. "קונסטרול" (Constrol) שמה לעצמה יעד להביא את הקדמה הטכנולוגית אל העולם הכמותי והתקציבי של ענף הבנייה המסורתי והמיושן. הצוות של Constrol מונה למעלה מ-90 מהנדסי בניין ואנשי תוכנה, מיטב החברות בתעשייה ויחידות הטכנולוגיות של צה"ל, השואפים לדייק את עולמות התקציבים, לשפר את הוודאות ורווחיות החברות ולהצעיד את ענף הבנייה קדימה. בראש החברה עומד המהנדס גל פוליבודה, בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בענף ובדגש על תחומי המכרזים והתקציבים, ושירת ביחידה טכנולוגית מוכרת בצה"ל. לחברה כבר היום למעלה מ100 לקוחות, מקבלני בוטיק ועד לחברות הבנייה הגדולות בישראל.

"לא יאמן שאנחנו אומרים את זה בשנת 2024, אבל רוב תהליך התכנון של מבנים נעשה היום בדו מימד ולא בתלת. כן - מדברים הרבה על מהפכת הבינה המלכותית, אבל בפועל - יש תחומים מאוד שמרניים בעולם העיצוב והאדריכלות בהם התהליכים ידניים ואנושיים" מספר פוליבודה. "אנחנו מדברים על תחום המכונה 'כמאות' מהמילה 'כמות'. תכנון תלת מימדי של מבנה מייצר דטא רב והטכנולוגיה היום מאפשרת לנו לחשב בצורה הרבה יותר מדויקת מבעבר: אנחנו מבינים כמה קוב בטון כמה ריצוף, ברזים, ידיות, דלתות ".

מנכל קונסטרול גל פוליבודה. קונסטרול,
מנכל קונסטרול גל פוליבודה/קונסטרול

הפלטפורמה של החברה מאפשרת לבנות באופן אוטומטי כתב כמויות. כתב הכמויות מקושר ישירות למודל BIM ומוצג לצידו בצורה יעילה ונוחה, כך שניתן לבחון בקלות כל סעיף במסמך. מעבר לכך, הפלטפורמה מאפשרת לייצר תחקור יעיל של סעיפים בכתב הכמויות ע"י בידוד הצגתם במודל BIM, ביצוע חיתוכים וסינונים מתוחכמים לפי טריטוריות, קומות, פרקים, מלאכות ועוד. גם כאן ניתן לייצר פלט דיגיטלי של כתב הכמויות הספציפי לחיתוך הנבחר. לצד זה ניתן גם לבצע בקלות לחשב כמויות במהירות תוך השוואת חלופות ובקרה תקציבית.

"אימוץ שיטות וכלים חדשניים ויכולות הביג-דאטה בענף הבניה עשויים לתרום להגברת הפריון, הורדת העלויות, וגם להאצת תהליכי תכנון ובניה וע"י כך לתרום להגברת ההיצע המוגבל בדיור בישראל. לתכנון מדויק של כמויות, תרומה משמעותית להפחתת הפליטות הפחמן ולהגנת הסביבה" משתף ד"ר ריקרדו אוסירוף, מנכ"ל האב החדשנות 'אקסס' של קבוצת שפיר בה חברה 'קונסטרול'. "מרכז החדשנות של שפיר מקדם בשלוש השנים האחרונות חברות הזנק בתחילת דרכן, כמו קונסטרול, במטרה שיצמחו להיות שחקנים משמעותיים בתעשיית הבנייה, בארץ ובעולם. שפיר, כגורם מוביל בתעשייה בישראל, רואה לעצמה תפקיד של קידום חדשנות בתעשייה תוך הגשמת החזון להפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום ה-Construction Tech".

פוליבודה מאמין שליכולות האלה לשנות את שוק האדריכלות לא רק בישראל אלא גם בעולם: "מעל הכל - אנחנו מביאים ללקוחות של האדריכלים דרך טובה יותר להבין בתלת מימד איך יראה העיצוב הסופי של המבנה. אין צורך יותר בתרשימים מסובכים בדו מימד, המתאפיינים בקשקושי עפרונות בצידם שרק אנשי מקצוע מצליחים להבין. לקוח יבין כמה בדיוק תעלה לו 'קומה 6' ואיך ניתן לצמצמם בעלויות. זה Game Changer רציני".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully