וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדיור המוגן נרתמו: בזאר למען החיילים

באחוזת פולג הזמינו את תושבי השרון לבוא לקנות בבזאר ואספו עשרות אלפי שקלים לתרומה לחיילים דרך עמותות שונות: "כל הזמן חושבים איך לעזור"

בזאר למען החיילים באחוזת דיור מוגן פולג. יחצ,
בזאר למען החיילים באחוזת דיור מוגן פולג/יחצ

באחוזת פולג דיור מוגן החליטו להקים בזאר יד 2, בו הדיירים תרמו חפצים אותם הם לא צריכים יותר, למכירה בבזאר, מפסלים ותמונות ועד בגדים ותכשיטים וכיוצא בכך. הם הזמינו את תושבי השרון לבוא לקנות בבזאר ואספו עשרות אלפי שקלים לתרומה לחיילים דרך עמותות שונות. תמי סלע זסלבסקי, מנהלת תרבות באחוזה ויוזמת הבזאר: "אנחנו כל הזמן חושבים איך אנחנו יכולים לעזור בחזית. יש כאן דיירים עם נכדים בצבא והם דואגים ליזום כל הזמן למען החיילים. כאן חשבנו גם על החיילים אך גם על מחזור וסביבה כך שיצא טוב לכולם".

איך חשבתם על הבזאר הזה?

"למעשה כל שנה אנו מקיימים בזאר, כשכל ההכנסות הן לעמותות שונות. השנה היה לנו ברור שאת ההכנסות נעביר לחיילים. הרעיון של בזאר כזה הוא גם כאמור חשיבה על איכות הסיבה, כי כמו שהמשפט הותיק אומר- זבל של אדם אחד הוא אוצר של אדם אחר. אנשים מסתובבים פה אפילו שעות ומוצאים חפצים יקרי ערך עבורם, חפצים שחיפשו לא מעט ופתאום מצאו בבזאר, כמו אגרטל שהיה לסבתא כחלק מזכרון ילדות, או משחק שכבר לא מייצרים, חלק מהסיפורים ממש מרגשים לפעמים".

אז אתם מצליחים ליצור משמעות נוספת?

"לחלוטין. דיירים מצליחים להיפטר מחפצים שאינם זקוקים להם, אורחים באים וקונים יד 2 בזיל הזול, ואנחנו תורמים את הכסף לחיילים- כולם יוצאים מורווחים מכך".

בזאר למען החיילים באחוזת דיור מוגן פולג. יחצ,
בזאר למען החיילים באחוזת דיור מוגן פולג/יחצ

איך נערכים ללוגיסטיקה שבבניית בזאר כזה?

"יש לנו המון עזרה מהדיירים עצמם. הם מביאים את החפצים, אנחנו הצוות כאן ממיין ומקים את הדוכנים. יש קבוצת דיירים שמתמחרת את החפצים ולמעשה כולם נותנים יד כדי שיהיה מוצלח ביותר, וזה אכן מצליח".

יש המלצות למי שרוצה להקים בזאר כזה?

"קודם כל המון סבלנות. לדעת לברור חפצים שאינם יכולים להוות שימוש עבור אחרים כמו חפצים שבורים, או חפצים בעלי חלודה. לגייס סביבך אנשים טובים שמעוניינים לקחת חלק במטרה החשובה והנעלה הזו ומסוגלים להסתובב סביב אורחים ולעזור להם לבחור את הטוב ביותר עבורם ובסופו של יום לזכור שכולם יוצאים עם ערך מבזאר כזה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully