וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה בית פשוט באי יווני. הישראלי הזה הפך אותו לפנינה

לפקדה היא אי ששואב. יזם ישראלי בשנות ה-50 לחייו התאהב והחליט להפוך מבנה שהוקם בשנות ה-70 לבית מלון. המעצבת לילך לויט עזרה לו להגשים את החלום

עיצוב פנים לילך לויט. רומי ואסף,
עיצוב פנים לילך לויט/רומי ואסף
  • שם המלון: Islands view , לפקדה יוון
  • מעצבת פנים: לילך לויט
  • צילום: רומי ואסף ((romitravel
  • שטח: כ-400 מ"ר (18 חדרים) + 250 מ"ר שטחי חוץ, מסעדה, בריכה ותפעול.
  • איפה: לפקדה, יוון. ממוקדם 100 מטר מחוף הים.
  • זמן השיפוץ: ארבעה חודשים.

לפקדה הוא אי שמיד שואב אותך: הים היווני המדהים, בשילוב ההרים הכל כך ירוקים, השמים התכולים, האוכל והאנשים. יזם ישראלי בשנות ה - 50 לחייו, שחיפש את האתגר הבא, הגיע ללפקדה והתאהב. המבנה המקורי הוקם כבית משפחה בשנות ה-70 ולאורך השנים התווספו אליו השלמות ותוספות כטלאי על טלאי. בשיא ימי הקורונה, העסקה נחתמה, והפרויקט יצא לדרך.

עיצוב פנים לילך לויט. רומי ואסף,
עיצוב פנים לילך לויט/רומי ואסף

לוחות הזמנים היו מאתגרים - המלון חייב להיות מושלם ומוכן לתחילת העונה - 4 חודשים וכך גם מסגרת התקציב. המטרה הוגדרה: ליצור מקום מפלט , בוטיקי, שיקי, your home away from home, שיאפשר לשוהים בו ליהנות מתחושת פינוק, חופש ושחרור מוחלט.

המלון פונה ומותאם לקהל לקוחות מגוון, רב - תרבותי וממקומות גיאוגרפיים שונים, אך לא שוכח את מיקומו הגיאוגרפי היווני ועוד חשוב מזה את הישראליות של בעליו.

עיצוב פנים לילך לויט. רומי ואסף,
עיצוב פנים לילך לויט/רומי ואסף

לילך לויט מעצבת הפנים של המלון: "בשלב ראשוני, הגדרנו את הצרכים האקוטיים שעלינו לתת עליהם את הדעת וליצור מקסימום חדרים בגדלים שונים, המתאימים לקהל יעד מגוון - זוגות, משפחות ויחידים, חדר רחצה מרווח ומפנק לכל חדר והחשוב מכל היה לאפשר לכל חדר מרפסת פרטית עם גישה ישירה לנוף המשגע. כמו כן נדרש היה לתכנן את שטחי החוץ, את המסעדה והמטבח שלה, את אזור הבריכה, משרד הקבלה, מגורי העובדים ושטחי התפעול והאחסון.

"במקביל לתכנון מדויק על כל היבטיו, נדרשתי להכיר וליצור קשרים טובים עם ספקים מקומיים, חנויות, קבלן ואנשי מקצוע - הרי רק כך אפשר להצליח - הכול אישי. אנשי המקצוע נבחרו בקפידה ולמדתי לעבוד עם צוות שמגיע ממנטליות והרגלים שונים מאלו שאנו רגילים ומהר מאוד, כראש חץ, כולם מתיישרים למשימה ומבינים ש'אין דבר כזה אין'.

עיצוב פנים לילך לויט. רומי ואסף,
עיצוב פנים לילך לויט/רומי ואסף

"השיפוץ התבצע בליווי ובפיקוח צמודים שלי, כאשר אני על קו תל אביב- לפקדה וזאת בכדי לתת מענה מיידי לכל מורכבות שעולה ולאפשר התקדמות כמעט ב 0 תקלות , עמידה בלוחות הזמנים ובמקביל לקדם בחירות של ריצופים,סניטריה, אביזרים וריהוט ועוד".

חודשיים לתוך השיפוץ התקבלה ההודעה שגבולות הארץ עומדים להיסגר תוך יומיים - הקורונה נכנסה לחיינו. ובכל זאת ההצגה חייבת להימשך גם אם בשלט רחוק, בשיחות וסרטוני וידאו ובתקשורת וואטסאפ , כאשר כל אחד עושה הרבה מעבר למטלות שהוגדרו מראש. הוא נפתח לפעילות שנה לאחר מכן ונחשב לאחד ממקומות האירוח האהובים והמשגשגים באי.

עיצוב פנים לילך לויט. רומי ואסף,
עיצוב פנים לילך לויט/רומי ואסף
עיצוב פנים לילך לויט. רומי ואסף,
עיצוב פנים לילך לויט/רומי ואסף

על השיפוץ עצמו: מבנה כבן 50 שנה שנבנה טלאי על טלאי. מבנה ראשי, 400 מ"ר בנוי בשתי קומות + 250 מ"ר מסעדה, בריכה, מגורי עובדים שטחי תפעול וכו' על מגרש של 2 דונם. כל הקירות, מלבד החיצוניים, נהרסו ובתוכם נבנו 18 חדרים יפיפיים, כאשר כל אחד שונה מהאחר בעיצוב ובגודל(ריצוף, חדרי רחצה, אבזור ואומנות) ועדיין שומרים על קו עיצובי אחיד. ההריסה של כל קירות הפנים יצרה אתגרים אבל גם הפתעות ונחשפו בפנינו קורות העץ מדהימות בתקרת הקומה השניה ופתיחה אופטימלית של החלל. נחשפו גם עמודים במקומות לא צפויים שדרשו פתרונות יצירתיים.

יצירת פתרונות הצללה שמאפשרים הנאה מקסימלית מהנוף מחד ומאידך מגינות מהשמש היוונית הקופחת על הפתחים בשעות היום. נדרש היה להביא לידי ביטוי את האהבה של היזם לאומנות, בחפצים ובעיצוב. בתכנון חכם, לכל חדר יש מרפסת פרטית שמשקיפה לנוף המדהים (גם לחדרים הפנימיים), מיטות גדולות וחדר רחצה מפנק.

עיצוב פנים לילך לויט. רומי ואסף,
עיצוב פנים לילך לויט/רומי ואסף

העיצוב הרגוע והמדויק, מאפשר התמסרות מוחלטת לחופש, מפרטי האומנות שנמצאים בכל חדר, דרך השימוש בטקסטיל מובחר במצעים ומגבות, ועד הריח של הסבון ומבשמיי האוויר. ביצירתיות ובחשיבה מחוץ לקופסא מוטמעים אלמנטים מקומיים, הבוגנוויליה הלפקדית המפורסמת, עצי הפרי וגינת הירק המקומית, חבלים לקשירת סירות צצים מפינות שונות, פחים לאגירת שמן זית כאדניות לפרחים ורשתות סרטנים הפכו לגופי תאורה בחדרים ובמסעדה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully