וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית סוכר: ככה מנצלים נכון 190 מ"ר בראשון לציון

הקבלן ניר נובק חזר לבית ילדותו ושיפץ אותו באהבה עבור הוריו, תוך התחשבות בצרכיהם - עכשיו ובעתיד. לתהליך הוא רתם את מעצבת הפנים איריס סוכר, בוגרת הסטודיו של ברברה ברזין, ויחד איתה נזכר ושימר את אותם זיכרונות מתוקים שליוו את בשנות ילדותו ונעוריו

עיצוב איריס סוכר. אורן עמוס,
עיצוב איריס סוכר/אורן עמוס
  • הדיירים: זוג בגיל השלישי
  • הנכס: בית פרטי באחת השכונות הוותיקות בראשל"צ
  • שטח המגרש: כ-300 מ"ר, שטח הבית: כ-190 מ"ר
  • תכנון ועיצוב פנים: איריס סוכר, בוגרת הסטודיו להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין
  • צילום: אורן עמוס

את הבתים של רוב המשפחות בישראל ניתן לתאר כמאחדים, כאלה שמספקים שפע של חום ואהבה גם בזמנים קשים, ועוזרים לנו הילדים להתמודד עם אתגרים ושינויים שנקרים בדרכנו לאורך השנים. אחרי שהשקיעו שנים בטיפוח הדור הצעיר, מגיעה שעתם של ההורים שרבים מהם בוחרים לשדרג את המרחב המוכר ואהוב למתקדם ונעים כך שיתאים למשפחה המורחבת ובעיקר לנכדים.

כך גם במקרה של בני הזוג מראשון לציון- היא מנהלת חשבונות והוא מורה לספורט שיצא לגמלאות. השניים הם הוריו האוהבים של הקבלן ניר נובק, שיחד עם מעצבת הפנים איריס סוכר נרתם לבצע עבורם את ההתאמות והשינויים הנדרשים.

עיצוב איריס סוכר. אורן עמוס,
עיצוב איריס סוכר/אורן עמוס
עיצוב איריס סוכר. אורן עמוס,
עיצוב איריס סוכר/אורן עמוס

"ילדיהם של בני הזוג עזבו כבר מזמן את הבית כך שבחלק מהחדרים כלל לא נעשה שימוש. בתוך כך, כמו ברבים מהבתים בישראל שנבנו לפני עשרות שנים, גם כאן תוכננו חלונות צרים וקירות מחיצה מה שגרם למרחב להרגיש חשוך ומסוגר. טרם השיפוץ, פינת האוכל מוקמה באזור המטבח, מה שהקשה על אירוח רב משתתפים. הריהוט הכהה התיישן עם השנים וגרם לבית להראות חשוך אפילו יותר. בפועל, בעלי הבית, שמאוד אוהבים לארח משפחה וחברים, חשו שהבית אינו מזמין ואינו עונה על הצרכים", משחזרת סוכר.

"התכנון החדש כלל בין היתר את הרחבת החלל המרכזי לטובת מטבח רחב ידיים ופינת אוכל גדולה, מרווחת ומוארת סביבה ניתן יהיה לארח את כל המשפחה. בנוסף, חידשנו גם את הקומה העליונה, שם יצרנו סוויטת שינה גדולה ומפנקת עבורם שכוללת יחידת נגרות גדולה, חדר ארונות שמשמש הן לאחסון והן לתצוגת התכשיטים היפים שבעלת הבית יוצרת במו ידיה, וכמובן חדר רחצה מואר ומרווח. בקומת הקרקע יצרנו עבורם חדר עבודה שניתן להסבר בקלות לחדר שינה עבור הילדים והנכדים שמגיעים להתארח, אותו הצנענו מבעד לקיר הנגרות שבסלון.

עיצוב איריס סוכר. אורן עמוס,
עיצוב איריס סוכר/אורן עמוס
עיצוב איריס סוכר. אורן עמוס,
עיצוב איריס סוכר/אורן עמוס

"סקלת הצבעים שנבחרה לפרויקט רגועה מאוד ורובה ככולה על טהרת הלבן, הזהב והעץ. את הצבע הכחול הוספנו בעיקר בטקסטיל, כך למשל בספה, בכריות ובריפודי הכיסאות. מכיוון שבני הזוג אוהבים מאוד לארח חשוב היה לנו לבחור באלמנטים פרקטיים ולא בהירים מידי. שניהם נתנו לי יד חופשית וקיבלו כל רעיון- כל עוד הצבע השחור לא ישתלב בעיצוב. זאת היתה בקשתם היחידה ועמדנו בה יפה".

"החלל הציבורי השתנה ללא היכר והפך למרחב פרקטי, נעים ונוח מאוד לאירוח. הארונות שבו נצבעו בגוון לבן ועוטרו במסגרות 'מקל סבא' ולצידם יצרנו אלמנטים מעץ אלון מעושן. תכננו עבורם חלל גדול ובו אי עם מקומות ישיבה ואת עמוד הקונסטרוקטיבי שחוצץ בין המטבח לסלון הטמענו מבעד יחידת ארונות גבוהים כשמהעבר השני, באזור הסלון, יצרנו ארון זכוכית דו-כיווני שמשרת גם את המטבח וגם את היושבים בסלון".

עבור פינת האוכל בחרנו בשולחן נפתח ויצרנו נגרות על פני כל הקיר, שבחלקה העליון ישנם תאים פתוחים עבור אקססוריז ובחלקים התחתונים תאי אחסון לאוסף הכלים הגדול של בעלת הבית ושפע מקומות אחסון נוספים".

עיצוב איריס סוכר. אורן עמוס,
עיצוב איריס סוכר/אורן עמוס
עיצוב איריס סוכר. אורן עמוס,
עיצוב איריס סוכר/אורן עמוס

"גם בקיר הסלון יצרנו יחידת נגרות לאחסון שמסתירה את יחידת המיזוג שאחראית על קירור החלל הציבורי וייתרה את הצורך בהנמכות וסינרי גבס, מה שהותיר את התקרה גלויה עד לגובהה המקסימלי. קיר הכוח באזור זה תוכנן בנגרות אישית שממשיכה לכל אורכו וכוללת דלת כניסה נסתרת למשרד הביתי שמשמש גם כחדר אורחים. בנוסף, את הקיר שבגב הספה עיטרנו במסגרות פרופיל".

"כדי לייצר לבני הזוג סוויטת הורים גדולה ומרווחת, שכוללת הרבה מאוד מקומות אחסנה וחדר רחצה גדול, איחדנו בין חדר ההורים המקורי לחדר נוסף סמוך. המרפסת שהייתה בחדר ההורים סופחה גם היא לטובת העניין וכך נוצרם עבורם מרחב פנטסטי שעונה במדויק על הצרכים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully