וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליצ': תערוכה חדשה של Brothers Of Light

בתערוכה החדשה המוצגת בגלריה ליטבק קונטמפוררי, אותה אוצרת הדס גלזר, משתמשים האחים במערך הדימויים המוכר שלהם כדי להעמיק ולחשוף רבדים חדשים בתפיסת המציאות

קקטוסים. יהב טרודלר,
קקטוסים/יהב טרודלר

'גליצ', תערוכה חדשה של צמד האמנים Brothers of Light, אותה אוצרת הדס גלזר, תיפתח ב 23 במאי בגלריה ליטבק קונטמפוררי.

בתערוכה החדשה משתמשים האחים במערך הדימויים המוכר שלהם כדי להעמיק ולחשוף רבדים חדשים בתפיסת המציאות. במרכז התערוכה בולט שימוש נרחב בצבעים רוויים הממלא את מרחב הגלריה בתחושת חַיּוּת. מפגשי צורות וצבעים מייצרים עושר ויזואלי וסוחף כחלופה לתחושות העת הנוכחית. העבודות, שנוצרו בחודשים האחרונים מתעמקות במפגש חסר ההיגיון של מציאות מלחמתית כואבת, יחד עם חוויות משנות תודעה וטכנולוגיה חדשנית עם מסורת ציורית. דרך הצמתים הללו בוחנים האחים רבדים של מציאויות מקבילות ומחוזות סוריאליסטיים.

בתערוכה נחשפות עבודת קיר חדשה ושתי סדרות של ציורים על קנבס: מכלים וגליצ'ים. הסדרה 'מכלים', הכוללת כדים וקקטוסים, מתגלה כתגובה לשני אירועים מנוגדים: טקס שמאני, בו לקחו חלק האמנים, שכולל חומרים משני תודעה; והלם המלחמה שהגיע מייד אחריו. הצמידות בין האירועים הולידה את הכד כמושג סמלי להכלה של תחושת הגעש הפנימי. בסדרה זו השתמשו האמנים בצורות וצבעים שיוצרים משחק גומלין ובכך יוצרים תחושה של משחק בין רבדים שונים של מציאות.

Meeting Myself_100x80cm_Enamel on Canvas 2023. יחצ,
Meeting Myself_100x80cm_Enamel on Canvas 2023/יחצ
Contain Serie 02_60x40cm_Enamel on canvas_2024. יהב טרודלר,
Contain Serie 02_60x40cm_Enamel on canvas_2024/יהב טרודלר

הסדרה 'גליצים' כוללת ציורים שבמבט ראשון נראים כמופשטים אך מתגלים למעשה כהיפר- ראליסטים ובכך מטשטשים את הגבול בין חוויה פנימית לחיצונית. הסדרה הזו נולדה מטעות, גליצ'. צמד האחים רצה לצלם יצירה שלהם בצילום פנורמי , אך הצילום השתבש - אותו שיבוש שלח את האחים לחקור את הגליצ' הטכנולוגי כמקור להרחבת המציאות. הם לוכדים בצילום פנורמי "תקלות" ויזואליות אותן הם מציירים בקפידה מתוך התבוננות - ובכך מאתגרים גם את הצופה ומזמינים התבוננות פנימה.

"גליצ' מאפשרת כניסה אל העולם הסוריאליסטי של צמד האחים" אומרת הדס גלזר, אוצרת התערוכה. "הם מביעים את היכולת שלהם לעורר התבוננות פנימית ותהודה רגשית באמצעות סיפור חזותי. כל יצירת אמנות משמשת כמעין פורטל לעולמות אלטרנטיבים ומזמינה את הקהל לעסוק בתת-מודע ולהרהר בטבע הקיום. "Expand Life" אומרת אחת העבודות כמעין מנטרה המזכירה לנו שישנם מרחבים ונופים אליהם ניתן להתרחב. על כן גליצ' מציעה מסע שובה לב אל הסוריאליסטי והלא-מודע".
כמו רובנו, גם הבראדרס הושפעו רבות מאירועי השביעי באוקטובר וחלק מהעבודות משקפות את הלך הרוח של השניים בתקופה הנוכחית. "לאחר השיתוק היצירתי הראשוני לאחר ה- 7 באוקטובר הרגשנו צורך לחזור לסטודיו, ליצור ולתת קונטרה לעולם שמחוץ לסטודיו, בו הכל הרגיש שחור, בעזרת שימוש בצבעוניות חזקה, שלא עשינו בה שימוש לפני כן ועושר ויזואלי סוחף כתחלופה לתחושות הקשות שנובעות מהמצב בארץ. יצרנו את הסדרה "מכלים", בה יש שימוש בכדים ובכלים, כמענה לתחושה שלנו ושל והסובבים אותנו כי איננו מסוגלים להכיל את מה הקורה מסביבנו. בעבודות האלו השתמשנו באלמנטים נוספים שמלווים אותנו לאורך הדרך, כמו קקטוסים ופירות, שמסמלים את החיים".
במקביל לתערוכה תפתח בגלריה גם חנות פופ אפ שתמכור מרצ'נדייס של הבראדרס, ביניהם פסלים למיניהם, סקיצות ועבודות מקור מתקופות שונות.

Brothers of Light הם צמד אמנותי רב-תחומי, מורכב מהאחים גאב (1991) ואלנה (1987). סגנונם המובחן ועולם הדימויים הייחודי שלהם שואב השראה מאמנות פופ, סוריאליזם ומתרבות הרחוב. ציורי הקיר המונומנטליים שלהם מצויים ברחבי העולם, ובין היתר בישראל, מקסיקו, צרפת, גרמניה, פורטוגל וארה"ב. עבודות הסטודיו שלהם מגוונת וכוללות מגוון מדיומים - הדפסי משי, ציורים על קנבס ועץ, פיסול בעץ, בחימר וקרמיקה ועד עבודות בשימוש חוזר על עצים ומתכות.. הם החלו את דרכם המשותפת בשנת 2015, עם הזמן הם פיתחו שפה ויזואלית משותפת הכוללת מוטיבים נאיביים, דמויות חלומיות וצבעים מרהיבים. בשנת 2022 הם הציגו את תערוכת היחיד האחרונה שלהם, "מתוך אבק" ביפו, שם חשפו פרויקט של שלוש שנים, שבו ציירו למעלה ממאה מתכות שחילצו מאתר פסולת ליד הסטודיו שלהם.

Connection between one - 60x40 cm. Oil on Canvas. יהב טרודלר,
Connection between one - 60x40 cm. Oil on Canvas/יהב טרודלר

גלריה ליטבק קונטמפוררי, היא חלק מסצינת האמנות השוקקת בקרית המלאכה, בתל-אביב. מאז פתיחתה הציגה הגלריה זה לצד זה אמנות ישראלית מסוגי המדיום שונים, וכן אמנים בינלאומיים ותיקים וכוכבים עולים בפני הקהל בישראל ובירידים בחו"ל, תוך שימת דגש על חשיפת אמנים ישראלים עכשוויים לאספנים ואוהבי אמנות בעולם.

"כחלק מקרית המלאכה, המאופיינת באמנות רחוב מגוונת ומרתקת, אשר מתחדשת חדשות לבקרים עם ציורי רחוב, הנותנים ביטוי אמנותי למתרחש סביבנו, בחרנו להציג את היצירות האחרונות של הבראדרס אוף לייט בתערוכה יוצאת דופן בתוך מגוון התערוכות שלנו בכדי להביא רוח חדשה ומעניינת של אמני הרחוב המובילים לתוך המקום המוכר שלנו. התערוכה מתכתבת עם הרחובות של קרית המלאכה. הגלריה מבקשת לתת לצופים להתרגש ולהתרשם משפע הצבעים והאנרגיה הפורצים מתוך עבודות הקנבס של האחים ושואבים אותנו לתוך עולמם הפנימי.

Brothers of Light, גליצ', 23 במאי - 22 ביוני 2024. גלריה ליטבק קונטמפוררי, שביל המפעל 3 קומה 1. שעות פתיחה: ג', ד', ה': 10:00 - 17:00 / שישי: 11:00 - 14:00 / שבת: 11:00 - 15:00

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully