וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד לא אבדה תקוותנו": תערוכת הצדעה חדשה למשרתי ומשרתות המילואים

"עוד לא אבדה תקוותנו": תערוכת הצדעה למשרתי ומשרתות המילואים במלחמת חרבות ברזל תיפתח בנמל יפו ב-16 במאי. כל הפרטים בפנים

תערוכת עוד לא אבדה תקוותנו. שי פרנקו,
תערוכת עוד לא אבדה תקוותנו/שי פרנקו

ב-16 במאי, תיפתח בנמל יפו תערוכת הצילומים "עוד לא אבדה תקוותנו" המצדיעה למשרתי ומשרתות המילואים במלחמת "חרבות ברזל",. בתערוכה יוצגו פורטרטים אישיים וחשופים המגוללים את סיפורם וסיפורן של האנשים שנותנים הכל למדינה, חיילי וחיילות צה"ל במילואים, את הקושי, הגעגוע, האובדן והמחיר אותו הם והן משלמים- אל מול גודל השעה והמאבק ההיסטורי להשבת בנינו ובנותינו לגבולם.

"עוד לא אבדה תקוותנו" היא תערוכת הצעדה ל"גיבורים והגיבורות" החיים בנינו, אלה שיצאו מנקודת הנוחות שלהם ושלהן אל הלא נודע- ושבו אחרים ממה שיצאו.

התערוכה מביאה דמויות ישראליות מגוונות, המבקשות שנסתכל להם בעיניים, שנראה אותם ואת מה שעברו למרות שלעיתים הפצעים והכוויות שלהם שקופים. מתוך הבנה שבכל דקה עלולים להיקרא שוב לדגל, על כולנו לעצור לרגע ולהצדיע להם, לזכור שמבעד לעיניהם הכבויות יש א.נשים שעסוקים במסע "חזרה לחיים" ושהם הדהוד בלתי פוסק לשונה והדומה, למפריד ולמחבר, לכחול וללבן ולסיפור אותו כולנו כותבים.

התערוכה כוללת 30 תצלומים של 15 מילואימניקים ומילואימניקיות, כאשר תצלום אחד מבקש להסתכל להם בעיניים, פורטרטים עוצמתיים בשחור לבן החושפים את הסיפור כולו. הצילום השני מבקש לראות אותם "בחיים הקודמים" שלהם ושלהן, אלה שהותירו מאחור ואליהם שבו, אך לא שבו באמת. מאחורי המצליחה, הטבח, הברמנית, מאלף הכלבים, האחות והכנר מסתתרים א.נשים עם סיפורים מנקודת מבט אחרת, שונה ומורכבת ואנחנו רוצים להשמיע את קולם.

בין המצולמים בתערוכה: ידין גלמן, שחקן ודוגמן באזרחות, גויס מיד ב7 באוקטובר, כלוחם בסיירת מטכ"ל ונפצע קשה בלחימה לכיבוש מחדש של קיבוץ בארי. מלאני למברסקי, עובדת בחדר כושר באזרחות, גויסה למילואים בגדוד ברדלס בו שירתה ולחמה בעזה. מרדכי שנוולד, כנר באזרחות, גויס למילואים בחטיבה 401, נפצע קשה שבועיים לאחר פרוץ המלחמה מפגיעת נט. מעיין, אחות בבית חולים שיבא באזרחות, גויסה למילואים ברופאה של חטיבת הנח"ל במלחמה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully